BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]318is skrzynia czy sprzeglo?
PostNapisane: 6 maja 2009, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: ...
od pewnego czasu mam glosne stuki przy pracy silnika wszytko wycisza sie gdy wcisne sprzeglo co to moze byc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 20:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
łozysko oporowe sie skonczyło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 12:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
ComTom, pewno ma rację, wskazane jest kupić nowe kompletne sprzęgło, zdjąć skrzynie biegów i wtedy będzie 100% pewności :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 13:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
odrazu druga bmke :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 13:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
odrazu druga bmke :zdziwko:
a jaby Ci padło łożysko oporowe to tylko je byś wymienił?? :zly: To nie jest taka robota chop siup na 5 min. Jakbym już zdoił skrzynię to robie całe sprzęgł żeby za 10 tyś km znowu nie rozbierać :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 14:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
tylko jakby patrzec na koszty to naprawilbym tylko lozysko oporowe... lubisz dmuchac na zimne to dmuchaj :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 14:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Powiem Ci że gdybym robił to dla siebie i wiedział że jeszcze zamierzam autem pośmigać to bym wymienił całość. Pewnie że nie każdemu sytuacja finansowa na to pozwala, ale wiem z doświadczenia że takie naprawy po jednej części prowadzą do tego że z kanału (czytaj warsztatu) nie wychodzisz tylko ciągle grzebiesz w samochodzie. Na koniec sprzedajesz samochodzik bo już nie masz zdrowia do niego (jedno naprawione to drugie zrobiło kupę) i potem opowiadasz że drugi raz już takiej marki nie kupisz bo to szrot :/ A ten co kupi a jest laikiem w temacie mechaniki błogosławi cię pod niebiosa żeś mu kit wcisnął :padam:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 14:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
ale to tak w ramach żartu :hyhy: nie po to jest to forum żebyśmy się we dwóch sprzeczali :idiota: :46: tylko żeby pomagać innym :zdrowko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 14:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
a ja dorzuce jesio 3 grosze do twojego postu ze jakbysmy podchodzili do tego jak ty teraz to by bylo na tej zasadzie : gosc wymiania skrzynie a wszyscy mowia wymien odrazu sprzegło bo to rpzy okazji lub ktos wymienia silnik to wymien odrazu bude bo rdzewieje :hyhy: bezsensu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 14:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
pierwszy przypadek ma sens :D a na drugi bez komentarza :rotfl:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 14:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie mówię o wszystkich naprawach tylko konkretnie o sprzęgle. Porostu jak sie już skrzynie wywali z zamiarem wymiany łożyska oporowego to wysoce wskazane jest przynajmniej tarcze do tego dorzucić i tu w chodzi ekonomia bo zestaw wychodzi dużo taniej ni z kupno każdego elementy z osobna.

P.S. A tak idąc w kierunku twojego żarciku to jakby wymieniać zdarte klocki hamulcowe od strony tłoczków bo od zewnątrz jeszcze 0.5 cm mają :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
nikt nie mowi tu o pozornej oszczednosci tylko o zdrowym rozsadku :hyhy: :hurra:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 20:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
hehe toście sobie pogadali :rotfl:

blady napisał(a):
od pewnego czasu mam glosne stuki przy pracy silnika wszytko wycisza sie gdy wcisne sprzeglo co to moze byc?


mam takią samą sytuacje z tym tylko że mechanicy mi mówili że to dwumas a nie sprzęgło :zdziwko: sprzęgło mi nie ciągnie biegi chodzą dobrze wiec jak rozpoznać czy to dwumas czy łozysko??

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 23:26 
variant napisał(a):
nikt nie mowi tu o pozornej oszczednosci tylko o zdrowym rozsadku :hyhy: :hurra:


Właśnie na tym polega zdrowy rozsądek, a nie takie oszczędności.

Jeśli jesteś mechanikiem i masz kanał, narzędzia itd. wszystko co potrzeba, to sobie wymieniaj samo łożysko. Jeśli nie, zapłacisz więcej, gdy za jakiś czas znów padnie a to docisk, a potem tarcza się będzie ślizgać.

Trwałość kompletnego sprzęgła jest mniej więcej tak wyliczona, że poszczególne elementy docisk, tarcza, łożysko oporowe mają zbliżoną wytrzymałość, więc jeśli pada jedno, należy się spodziewać, że niebawem padnie drugie. Za każdym razem uciążliwa wymiana, bez demontażu skrzyni się nie obejdzie. Czyli masz dodatkowe ok. 800zł oszczędności na robocizne :ok:

Tak więc nie udzielaj się w tematach o rzeczach, o których nie wierz jak funkcjonują.

Kompletne sprzęgło ok. 400zł, robocizna 400zł. Robi się raz i spokój, a z tym "od razu drugą beemkę" wyjechałeś jak.... eh

Rozumiem, że jak wymieniasz klocki, to też np. tylko z lewej strony z tyłu, SKORO Z PRAWEJ SĄ DOBRE :ok:

Po co wymieniać obydwie sprężyny, skoro LEWA JEST JESZCZE DOBRA? :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 23:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
A ja ci powiem Fryderyku że jesteś rozpuszczonym, zepsutym Bananem !!! Co, może jak mi jeden amorek padnie to mam od razu komplet kupować ?

Ja tam wole 3 razy skrzynię zrzucać niż zrobić raz a porządnie bo to jest po prostu FUN !

:rotfl: :rotfl: :rotfl:


Czuję że kolega Variant będzie nowym faworytem w dziale mechanika :) Powinno być taka opcja jak "moderatorzy w tym dziale" to faworyci też i by dostawali punkty za najgłupsze wypowiedzi :hyhy:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 05:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 117
Lokalizacja: Tarnogóra
Moje BMW: BMW E36 325i
Kod silnika: M50B25
no jak dla mnie to łożysko podpory wałka sprzęgłowego...
miałem podobne objawy i to było TO


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 07:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Cytuj:
mam takią samą sytuacje z tym tylko że mechanicy mi mówili że to dwumas a nie sprzęgło

juz poruszałem ten temat na forum jakos nie dawno.to dwumas odwiedziłem z tym kilku mechaniorow i kazdy stwierdził ze to nie oporowe.....

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL