BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 20:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M47N BRAK MOCY I SZARPANIE
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 08:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
Witam wszystkich, wczoraj moje autko chyba bylo nam nie zle, bo chcialo mnie wpakowac w klopoty no ale do rzeczy. Wyprzedzam sobie a tu nagle cyk i moglem sobie tak wyprzedzac do usra.. śmierci, moc odeszla w zapomnienie, autko w ogole nie ma mocy w zadnym zakresie obrotów, nie da sie jechac nie wspomne o wyprzedzaniu.
Jakos dojechalem do domu, zapalila sie pomarańczowa kontrolka silnika. Dzis rano proboje zapalac a tutaj zonk, zapalil i zgasl, a po ponownej probie zapalil ale szarpie silnikiem strasznie skacza obroty a z tylu dym jak cholera.
Czytałem posty o braku mocy w jakims zakresie obrotów czytalem o EGR itp. tylko do konca to mi nie podchodzi pod to. Po poludniu bede zabieral sie za czyszczenie tego wszystkiego, i zobaczymy.
Proszę wszystkich o jakies opinie, w poludnie podepne pod kompa i zobacze co wyskoczy.
Odma wymieniana jakies 40tys. km temu, olej ok, wszyskie serwisy robie regularnie.
POMOCY
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 09:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Kolego u mnie w mojej 320d 150 PS
Miałem to samo zmieniłem odmę i koniec z brakiem mocy
Odmę powinno sie zmieniać co 4 wymianę oleju to tak książkowo
ale to zależy jak jeździsz jak sie mocno daje w gar to na pewno szybciej sie zapycha odma

Na Inpie widać zapchaną odmę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 12:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+
Kod silnika: M47N
maBMWrek, wymieniasz ten plastikowy separator oleju co 4-tą wymianę oleju, czy mówisz o filtrze filcowym?

maBMWrek napisał(a):
Na Inpie widać zapchaną odmę

Na jakim odczycie?

_________________
E46 320d 175PS / 365Nm ...by Rogalotti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Chodzi mi o część nr. 11 link ja wymieniłem całą
u mnie była tak zapchana że około 3tys/obr to mi tak gwizdało w turbinie no i brał olej ale po wymianie wszystko ok.

na jakiej podziałce napisze ci jutro muszę uruchomić program

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E4 ... ead_cover/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 16:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
maBMWrek napisał(a):
Kolego u mnie w mojej 320d 150 PS
Miałem to samo zmieniłem odmę i koniec z brakiem mocy
Odmę powinno sie zmieniać co 4 wymianę oleju to tak książkowo
ale to zależy jak jeździsz jak sie mocno daje w gar to na pewno szybciej sie zapycha odma

Na Inpie widać zapchaną odmę

Jestes pewny ze masz tak samo ??? Mnie jak by sie nie staral to starym seicento by mnie wyprzedzil a ja na maksa cisne ;(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
wiem tez tak miałem,
a mam pytanie czy jest tak cały czas czy tylko czasem u mnie czasem jak to sie stało to stawałem gasiłem silnik zapalałem i było ok ale to nie zawsze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 21:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
kolego sprawdź te odmę pamiętam ze jak z rana zapaliłem to jak pochodził na wolnych obrotach przez okolo 30 s to czuc było olej a jak kogoś wyprzedzałem to czarno za mna było jak cholera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
Witam, ja sie boje wyjechac z garazu bo jak wczoraj wyjechalem sprawdzic to przy dodawaniu gazu sa jakies stuki z silnika, nie wie co to moze byc. Wiec o wyprzedzaniu nie ma mowy. To jest cały czas. Ta kontrolka co mi sie zapalila to "zły sklad spalin". Nawet nie mysle zeby tym autem jechac do serwisu, albo mechanika bo strach, zostaje jak cos laweta, potem moze wrzuce filmik z tymi objawami to zobaczycie. Odme sprawdze.
Sumujac to teraz jest juz tragicznie. POMOCY

Udało mi sie podłaczyc pod kompa jak beda wyniki to podam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 07:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
Mam już te kody wyszło na to że:
DDE
4222 Cylinder 2: Activation interrupted
4242 Cylinder 4: Activation interrupted

3F30 Rail pressure sensor : Short circuit to B+ or open circuit
3F31 Rail pressure sensor : Short circuit to B- or open circuit

Przetłumaczy ktoś dokładnie
PZDR

Częściowo już chyba wiem ale nie mam 100% pewności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
Zostały wymienione 1 czujnik ciśnienia na szynie, oraz zawór na pompie wtryskowej. Ustąpiło szarpanie i silnik pracuje równo. Ale dalej występują dziwne objawy. Autko na 1 i 2-gim biegu wkręca się fajnie, na 3 dopiero od 2600-2700 obr/min, wczesniej od 1900-2000tys obr/min czyli o wiele pozniej na 4tym i 5tym biegu podobnie. Raz zdarzyło mi sie tak że na każdym biegu gaz do dechy a on muł straszny i nie idzie w ogóle- rozpędzic sie do 100km/h to sztuka. Po wyłaczeniu silnika i chwili postoju wraca do normy, czyli tego co pisalem na początku. Zero błedów, nic sie nie zapala wszystko ok. Co podejrzewacie ???
Jakie parametry powinna miec przeplywka w silniku m47n ???
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 16:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
wlacza ci sie tryb awaryjny za sprawa ktoregos z zaworkow podcisnienia :hyhy: ale ktory itd to ci nie powiem pod kompa podepnij jest to elektryczna usterka powinno wykazac

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 17:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
Zaworki czyscilem jako jedne z pierwszych po tym jak pojawil sie problem z szarpaniem i nie rowna praca. Czyscilem zarówno ten na dolocie do turbiny jak rowniez ten przy AGR EGR. oba nie byly zbytnio zasyfione. Na kompie nic nie wywala. Zaraz podepnę jescze raz i zobaczymy. A co do przepływki to ktos wie jakie powinna miec parametry na jalowym i jakie przy 4 tys obr/min ???
I jeszcze jedno bo moglismy sie nie zrozumiec, jak robi sie z autka mul, to komp nie wywala zadnych bledów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 17:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
a pompa wstryskowa i w baku dobrze jest sprawdzales cisnienie?

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 17:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
Pompa wtryskowa ok, wtryski ok, tej pod siedzeniem nie sprawdzalem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 17:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
ano widzisz przerywanie przy przyspieszaniu jest objawem pompy :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 21:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
variant napisał(a):
ano widzisz przerywanie przy przyspieszaniu jest objawem pompy


a czy ma na to jakis wplyw temp silnika?bo mi np przerywa tylko jak jest rozgrzany?czy to moze ktorys wtrysk nawala?elektrozaworki egr czujnik cisnienia odma wyczyszczone lub wymienione.juz nie mam pojecia co to moze byc.ogolnie lapie mi dwa notlaufy w oklicy 2500obr i 2700drugi do 2500 idzie normalnie potem muł i za chwile do 2700znowu normalnie i mul i potem juz od 2700 elegancko.Co to moze byc??na nie rozgrzanym dostatecznie silniku nie ma tych objawow!

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 21:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
variant napisał(a):
ano widzisz przerywanie przy przyspieszaniu jest objawem pompy


a czy ma na to jakis wplyw temp silnika?bo mi np przerywa tylko jak jest rozgrzany?czy to moze ktorys wtrysk nawala?elektrozaworki egr czujnik cisnienia odma wyczyszczone lub wymienione.juz nie mam pojecia co to moze byc.ogolnie lapie mi dwa notlaufy w oklicy 2500obr i 2700drugi do 2500 idzie normalnie potem muł i za chwile do 2700znowu normalnie i mul i potem juz od 2700 elegancko.Co to moze byc??na nie rozgrzanym dostatecznie silniku nie ma tych objawow!

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 23:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+
Kod silnika: M47N
kamillo_19 napisał(a):
variant napisał(a):
ano widzisz przerywanie przy przyspieszaniu jest objawem pompy


a czy ma na to jakis wplyw temp silnika?bo mi np przerywa tylko jak jest rozgrzany?czy to moze ktorys wtrysk nawala?elektrozaworki egr czujnik cisnienia odma wyczyszczone lub wymienione.juz nie mam pojecia co to moze byc.ogolnie lapie mi dwa notlaufy w oklicy 2500obr i 2700drugi do 2500 idzie normalnie potem muł i za chwile do 2700znowu normalnie i mul i potem juz od 2700 elegancko.Co to moze byc??na nie rozgrzanym dostatecznie silniku nie ma tych objawow!

To nie notlaufy. Raczej "przymulenia", tzn mniejsze przyspieszenie samochodu.
Miałem w moim podobnie, tzn przy 2300-2400obr/min jakby miał zawahanie przy przyspieszaniu. Zrobiłem adaptację przepływki, poganiałem ostrzej auto i jest dużo lepiej, zawahania praktycznie nie ma, może malutkie.
Jako, że filtry wszystkie wymienione, elektrozawory wyczyszczone, EGR i kolektor również, wężyki podciśnienia wymienione na nowe, stawiam albo na przycinające się kierownice spalin w turbinie, które się rozruszały przy ostrzejszej jeździe lub przycinający się elektrozawór od turbiny bądź też przepływkę. I jestem bliski kupna nowej przepływki Boscha, potem kasowanie adaptacji DISem i zobaczymy.

P.S. Tak przyspiesza na 4-tym biegu, akurat momentu zawahannia nie czuć, ale było gorzej:
http://www.youtube.com/watch?v=wXKHghk83Lg

_________________
E46 320d 175PS / 365Nm ...by Rogalotti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: sÂławniow
sprawdz sobie czy kierownice na turbinie czasem ci sie nie przyblokowaly skoro przy takich obrotach ci przeladowywuje i dotaje notlaufa. A druga sprawa sprawdz czujnik polozenia walka rozrzadu moze on cos w dupe daje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 09:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Lokalizacja: WyszkĂłw
Witam. Kolego ja miałem podobne objawy...jechał dobrze-przy 160km/h koniec...zatrzymałem sie zgasiłem-odpaliłem i znów ok. Czyściłem elektrozaworki, nic to nie dało...dopiero gdy je wymieniłem-wszystko sie uspokoiło i jest ok...
Dlatego proponuje Ci wymienić chociaż ten przy turbinie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL