BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 20:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 13:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Ludzie, zmieniliście z mineralnego na pół- czy pełen syntetyk i nie wypaliło wam dziury w panewkach ??? Nie straciliście szczelnośćdajnego nagaru ??? Nie musieliście remontować silnika ?????????? Dziwne :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
w takim razie jak wszyscy radzą zmienię w mineralnego na półsyntetyk z uprzednią zrobioną płukanką. napisze później co i jak...

olej kupić z dwusiarczkiem molibdenu ???

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 10:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
smiesza mnie te plukanki i wasze problemy - lac syntetyk czy nie -lac jak juz wyzej wspomnial kolega od uszczelniania sa uszczelki a nie nagary- ale powiem taka oto historyjke -bardzo stary moj znajomy -w czasach gdy byl tylko superol i lux w swojej warszawie postanowil przeplukac silnik- zlal stary olej i zalal motor napedem - uruchomil i w tym czasie slyszy telefon w domu - polazl- pogadal -wraca motor stoi -wyczyscil sie - ale do kapitalki silnika - a swoja droga czy te czyszczace srodki smaruja silnik bo jak rozumiem trza go na nich rozgrzac -czy nie jest tak ze przez uklad i panewki przemieszcza sie ten caly ze sie tak wyraze syf - pzdr i uwaznego plukania zycze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 12:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
srodek do czyszczenia wlewa sie do starego oleju.widzialem co sie stalo jak po 20 minutach ,syf sie wylewal razem z olejem zaraz po kupnie..teraz plucze za kazdym razem przed zmiana i leje pelny syntetyk.silnik cichutko pracuje nie bierze oleju i juz nie ma syfu przy zmianie.
kazdy robi jak uwaza za sluszne.to moje auto i chce sie dlugo cieszyc z bezawaryjnej jazdy i tego kazdemu z was zycze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 18:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 632
Lokalizacja: WOT
olej wymieniony na półsyntetyk 10w40, silnik przepłukany jakimś preparatem do usuwania starego oleju (syfy niezłe wypłynęły :P)

ale mam jeszcze jedno pytanie

jak zdjąć miskę olejową w m50b20, nie bardzo mam pomysł, a mechanik zawołał ok 300zl ;/
może ktoś już robił, jakieś wskazówki, porady

_________________
E39 528i GreenCywilStyle5er vol1.1
E36 328i bez dachu
E36 320i coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
pudo, po co chcesz zdejmowac miskę? trzeba było to zrobić przed wymiana oleju... bo jesli teraz zdejmiesz to szykuj kolejne 6 litrow oleju ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 22:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Czytam, płaczę i się śmieję :wstyd: :rotfl:

1) bdb że zalałeś pół syntetyk !!

2) z ciekawości, jakim preparatem płukałeś?


majler napisał(a):
pudo, po co chcesz zdejmowac miskę? trzeba było to zrobić przed wymiana oleju... bo jesli teraz zdejmiesz to szykuj kolejne 6 litrow oleju ;)


3) i bardzo dobrze, napewno została jeszcze część szlamu, która wypłynie razem z tym olejem, a przy okazji oczyści miskę w środku na cacy ! 10W40 to jeszcze nie takie kosmiczne pieniądze ;)

4) A masz dostęp do kanału lub podnośnika żeby zmienić miskę ??
Filozofii dużej nie ma... zlewasz olej, czekasz aż wystygnie silnik, żebyś mógł się dotknąć do miski...

odkręcasz "trochę" śrubek, zdejmujesz michę,

płuczesz ją dokładnie

czyścisz delikatnie krawędzie styku bloku i miski,

zakładasz nową miske i jazda ze śrubkami :P

O jednym tylko trzeba pamiętać żeby najpierw poluzować wszystkie śrubki o pół obrotu pzy demontarzu, a nie wykręcać wszystkie po koleji bez poluzowania

Przy zakręcaniu to samo...

Stopniowo wszystkie dokręcaj...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 06:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Na pewno odkręcenie misko olejowej w M50 to taka prosta sprawa ?
Też jestem tym zainteresowany ale z tego co czytałem to trochę dużo roboty z tym jest i nie wystarczy odkręcić tylko tych parę śrubek z miski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 07:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 632
Lokalizacja: WOT
majler po to chce ja ściągnąć żeby wymienić uszczelkę

ANDREW E36 fajnie się mówi, też tak myślałem że odkręcić, wyczyścić i skręcić, ale w M50 nie idzie tak, blokuję ją maglownica i ta belka pomiędzy wahaczami ;/

a co do płynu do płukania to nie bardzo Ci teraz powiem bo wywaliłem wszystko po wymianie :P ale tych płynów jest już sporo, musisz tylko zwrócić uwagę przy kupnie na ile litrów oleju on jest

a i jeszcze jedno w m50b20 tylko pisze w instrukcji 6,5 litra faktycznie wchodzi spokojnie 7,5 litra :P

_________________
E39 528i GreenCywilStyle5er vol1.1
E36 328i bez dachu
E36 320i coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 09:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Jeszcze mała uwaga, miskę dokręcamy tak jak dekiel zaworów. Zaczynamy od środka i po przekątnych jedziemy na boki.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 10:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tak w ogóle co dotyczy wiedzy i nie omylności, parę postów wyżej palermos, słusznie zauważył.
Demontaż miski olejowej w większości Bm-ek wiąże się z koniecznością demontażu maglownicy :( Ale w skrócie to odkręcenie paru śrubek po wystygnięciu silnika :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 15:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 632
Lokalizacja: WOT
czyli grubsza robota się szykuje
wstrzymam sie póki nie zacznie coś ciec, na razie się pociło, ale 3 śruby były poluzowane, dokręciłem je i zobaczymy co się będzie dalej

_________________
E39 528i GreenCywilStyle5er vol1.1
E36 328i bez dachu
E36 320i coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 17:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
my fault :wstyd: racja Panowie

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 08:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
zrobiłem wczoraj płukanke, zmieniłem olej na Liqui z dwusiarczkiem molibdenu 10W40,
pierwsze wrażenie to takie że silnik pracuje ciszej :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] zmiana oleju z mineralnego na półsyntetyk
PostNapisane: 30 listopada 2012, 22:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
panowie mam bunie która prawdopodobnie przejechała jakieś 100.000 na mineralnym oleju.
Przebieg 355.000
Lać półsyntetyk, najpierw płukanke.
Silnik trzyma moc, spala jakiś 1l oleju na 15.000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] zmiana oleju z mineralnego na półsyntetyk
PostNapisane: 22 grudnia 2012, 19:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: okolica częstochowy
Moje BMW: e36 323 sedan
Kod silnika: m52b25
wszystko zależy od wyeksploatowania silnika ja tak zrobiłem i prawie cały olej wyleciał wydechem :przestraszony: :przestraszony:

_________________
Klasyk jest jak pies, któregoś dnia zdechnie (


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] zmiana oleju z mineralnego na półsyntetyk
PostNapisane: 22 grudnia 2012, 22:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 208
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
ja bym zalał półsyntetyk, ale nie robiłbym płukanki. Jak się zorientujesz czy silnik lubi 10W40 to wtedy pomyślisz nad płukanką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] zmiana oleju z mineralnego na półsyntetyk
PostNapisane: 22 grudnia 2012, 23:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
może napiszę bo jestem po wymianie. Póki co same zalety tej wymiany. Silnik chodzi ciszej, wydaje mi się że fajniej brzmi w górnym zakresie obrotów i ogólnie jak by chętniej się zbierała. Przy dużych mrozach łatwiej odpala.
Zrobiłem płukanke. Olej to Elf, bo był tani, a planuje mimo płukanki wymienić znowu olej po 3-5 tysiącach. Wtedy pomyśle nad LM, Valvoline itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] zmiana oleju z mineralnego na półsyntetyk
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 01:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 208
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
moje auto przed zakupem jeździlo na mineralu. Po zakupie wlałem valvo 10W40, po 5000km Mobil1 5w/50, po 1500km zrobiłem płukankę millersem i wlałem Motula X-Clean 5W-40. Nic się nie stało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL