BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 lipca 2025, 09:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Sonda
PostNapisane: 11 maja 2009, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 43
Lokalizacja: Strzegom
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30A
Witam! Muszę kupić sondę do swojego autka. W sklepie proponują mi bosha za 298 zł(dedykowana do tego modelu, nie chcę uniwersalnych) Będzie ok? Czy może lepiej rozglądnąć się za NGK? I jeszcze jedna prośba, po podłączeniu pod kompa oprócz padniętej wspomnianej sondy, pojawiły mi się 3 inne usterki. 1- signal, exhaust-camshaft sensor (P1397; P0340) 2- activation , vanos solenoid valve, exhaust (P1529) 3-signal, sensor, radiator- outlet coolant temperature. Czy ktoś mógłby wyjaśnić mi co one dokładnie oznaczają?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 20:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego nie spiesz się z tą sondą bo masz inne błedy które mogą mieć na nią wpływ
czujnik wałka rozrządu wydech
elektrozawór Vanosa na wałku wydechowym
czujnik temperatury


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 14:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 43
Lokalizacja: Strzegom
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30A
Dzięki Ryszard. Zastanawia mnie tylko fakt, czy ten błąd wałka rozrządu i elektrozaworu nie nastąpił po tym jak jakiś czas temu odpiąłem wtyczkę od tego czujnika przy pracującym silniku :wstyd: A co do sondy to jej błąd objawia się jako brak sygnału. Poza tym autko spala mi o wiele więcej niż powinno, a jeżdżę naprawdę spokojnie. Do tego przybywa mi paliwa w oleju. A czujnik temp. już zamówiłem ( ten wkręcany do głowicy)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 14:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
LukasP napisał(a):
Dzięki Ryszard. Zastanawia mnie tylko fakt, czy ten błąd wałka rozrządu i elektrozaworu nie nastąpił po tym jak jakiś czas temu odpiąłem wtyczkę od tego czujnika przy pracującym silniku :wstyd: A co do sondy to jej błąd objawia się jako brak sygnału. Poza tym autko spala mi o wiele więcej niż powinno, a jeżdżę naprawdę spokojnie. Do tego przybywa mi paliwa w oleju. A czujnik temp. już zamówiłem ( ten wkręcany do głowicy)


Podłączyłeś auto pod kompa, czy skasowałeś te błędy? Po skasowaniu czy odpaliłeś auto i ponownie podłączyłeś pod kompa?

Jeśli po odpaleniu auta błędów nie ma, to problem z głowy. Sonde można sprawdzić w trybie live jakie podaje napięcie, lub za pomocą miernika wpinając się w obwód.

Jak wypniesz jakikolwiek czujnik na zapłonie czy w trakcie pracy silnika, to błąd w ecu masz murowany.

Pozdro

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 14:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
LukasP,
Cytuj:
Zastanawia mnie tylko fakt, czy ten błąd wałka rozrządu i elektrozaworu nie nastąpił po tym jak jakiś czas temu odpiąłem wtyczkę od tego czujnika przy pracującym silniku :wstyd:


Ten emotikon na końcu prawidłowo zamieszczony :D Jak odwaliłeś taki numer to normalne że został on zapisany przez ECU w pamięci. Prawidłowo to powinieneś teraz wykasować błędy, pojeździć kilka dni i ponownie odczytać kody usterek.

A co do sondy to ja polecam NGK/NTK (tylko oryginał nie jakieś made in Taiwan) :D

P.S. ryszard55 to jest gość :padam: Odpowiedz rzeczowa, na temat i nie zabrania innym się na forum udzielać, przy tym wszystko spokojnie wyjaśni (nawet jak ktoś coś palnie jak łysy czupryną o kant kuli) :super: Szkoda że jest tu takich mało :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 17:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
wielkie dzięki Kolego za dobre słowo
a co do tych błędów to tak jak napisaliście wykasować,pojeżdzić i sprawdzić jeszcze raz
i jak najmniej eksperymentów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 43
Lokalizacja: Strzegom
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30A
Dzięki koledzy! Sondę wymienię ponieważ jej błąd pokazał mi drugi raz inny komp. Pierwszy raz podpinałem się daawno temu, jeszcze przed przygoda z wspomnianym czujnikiem :wstyd: I problem stanowiła także sonda. Dzisiaj zauważyłem, ze oryginalnie siedzi bosch lsh 25, więc kupię boscha. I kończę z eksperymentami :) Toudi masz rację, Ryszard to konkretny gość :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 18:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Czy nie powinno się wymieniać sond parami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 20:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
fixxxer1 napisał(a):
Czy nie powinno się wymieniać sond parami?

Nie fixxxer1 to nie amortyzatory :D . Sonda mogła paść z różnych powodów jeżeli druga działa w pełnym zakresie pracy czyli od 5-0V to niema co jej ruszać. Zawsze istnieje prawdopodobieństwo że druga też padnie, ale do póki działa niech sobie tam siedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 21:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Cytuj:
jeżeli druga działa w pełnym zakresie pracy czyli od 5-0V to niema co jej ruszać.


Raczej zakres od 0,1 - 1 V

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 20:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
kwansterp Ty masz sondę 0-1V, a LukasP sondy przed katalizatorem ma 5-0V, za katalizatorem owszem 0-1V. :zdziwko:

fixxxer1 kiedyś dał fajny link do strony z opisem sond lambda, luknij sobie jakie istnieją czujniki tlenu :hyhy:
http://www.wega.net.pl/pomoc/SondyLambd ... ambda.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 00:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: lublin
Witam panowie, no ja to juz nie wiem naczytalem się roznych opini o tych zamiennikach i ja mam pytanie dosc zeczowe bo w przypadku mojego problemu to :mur: moja 1.8i na kompie wykazalo sonda i przeplywka mechanior wymienil obie czesci i znowu po 10 km te same bledy po metodach prob i bledow(tydzien walki) mam nowe 2 sondy (zamienniki)stara przeplywke bo ponoc praca sond wplywa na prace przeplywki i te same bledy :wsciekly: wszystko bylo wykonane wymiana , adaptacja itp.
Panowie pomocy komputer moze nie akceptowac zamiennikow i musze wsadzic orginaly ??
Zaznacze ze jezdze na benzynie ,po wykasowaniu bledow becia jedzie jak mazenie blad na desce w sensie zoltej kontrolki silnika becia jedzie dalej ale juz czuc inna przce silnika.POMOCY
ps.kody bledow to 141 i 171


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL