BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 18:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wywalić kata czy zostawić?
PostNapisane: 13 maja 2009, 04:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Jak w temacie.Mam taki problem.Po rozgrzaniu silnika do temperatury nominalnej auto staje sie muliste,słabo przyspiesza zarówno i w trasie jak i wmieście.Dzieje się to zarówno na gazie jak i na benzynie.W chłodniejsze dni jest to mniej zauważalne.Dodam że mam gaz 1 generacji więc sygnałów z czujników idzie do niego mało....Kolega powiedział ze przyczyną może być zapchany kat.Dodam iż nie słyszę aby cos gwizadło czy śmierdziało zgniłymi jajami......Co myślicie??? Zaznaczam iż mam silnik 2 litry bez vanosa,wszystkie świece zostały powymieniane,cewki są w dobrym stanie.Silnik chodzi równo,nie faluje ani nic.Będe wdzięczny za odpowiedzi.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 05:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Wejdz pod samochod i popukaj w katalizator.Jezeli bedzie cos w nim latało to albo kup dobra uzywke lub tłumik przelotowy w obudowie katalizatora ;) Ja tak mam i daje to rade.Napewno jest to lepsze rozwiazanie od strumienicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 08:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Olkusz/Kielce
Kolego wedłóg mnie wywalenie kata to ostateczność. Jeżeli nie jesteś pewien , że to kat to szukaj usterki gdzie indziej. Sam kupilem autko z wywalonym katem i wstawioną strumienicą autko co prawda jezdzilo fajnie ale dzwiek przynajmniej u mnie był tragiczny. Wywaliłem strumienice zmienilem caly wydech tył dedykowany środek odj jakiegoś francuza o pojemności 2.0 l . Chodzi fajnie dzwięk milutki dla ucha ale smrodek paliwka niezbyt przyjemny. Obecnie wracam do kata. Juz zakupiony za okazyjna cenę i czekam na chwilke wolnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 08:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
nie mam kata i nic się nie dzieje. dodam tylko że sam go nie wyrzucałem, tylko zrobił to jakiś el polakos :suchy:

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 16:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Tez sie zastanawiam jak to jest możliwe że śmierdzi wam paliwem ponieważ nie macie kata.....A co dzwieku to kolega ma zostawiona samą puszkę i fakt hałasuje to troszkę a drugi kolega ma zamontowaną zwykłą rurkę przelotową i nie słychać że nie ma kata.Wszystko zależy w jakim stanie jest tłumik....Co do kata dalej jestem w kropce...

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 16:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Ja np. wywalilem i bardzo zaluje

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 17:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
spider napisał(a):
Ja np. wywalilem i bardzo zaluje


Bo nie powinieneś tego robić. Jeżeli BMW zainstalowało w aucie kata to znaczy że jest on potrzebny.
A wycinanie kata jest nie zgodne z przepisami. Ale mniejsza o przepisy, bez katalizatora auto znacznie bardziej zanieczyszcza środowisko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Jezeli wstawisz zamiast zapchanego kata tłumik przelotowy to nie bedzie róznicy w dzwięku jezeli oczywiscie pozotałe tlumiki zostały nie zmienione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 18:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Tłumik końcowy mam dobry.Wiem bo kolega go rozbierał i uzupełniał ubytki.A jak to jest z tym że silnik zimny moc idealnie dobra,silnik się rozgrzeje brak...Czy takie objawy mogą wskazywać na kata?

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 19:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego jeżeli kat jest zapchany to zarówno na zimnym jak i na ciepłym
gdybyś mógł podłączyć się pod kompa i sprawdzić jak pracuje przepływka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
Objaw zapchanego kata powinien być taki że nie będzie ci się do końca na obroty wkrecał, wkreci ci się np. do 4tyś. i będzie mulił. Co do wypowiedzi, że jeżeli BMW wstawilo to ma tak być to się akurat nie zgodzę, ponieważ było to podyktowane nie wzgledami konstrukcyjnymi lecz emisja spalin EURO, co do więkrzego zanieczyszczenia środowiska to zgoda, ale skoro kolega ma gaz to też kwestia sporna. Ja u siebie na początku wydłubałem tylko ceramike ze środka i zostawiłem puszkę, ale dzwiek był okrutny, więc wstawiłem tłumik przelotowy i jest ok. Jeszcze jedna uwaga, uważam że wkładanie do auta uzywanego kata jest nieporozumieniem, jeśli ktoś ma do wyboru używkę albo przelotowy to niech sobie przelotowy wsadzi, tylko trzeba wtedy na diagnostyce przykombinować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 20:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
BRAWET napisał(a):
Bo nie powinieneś tego robić. Jeżeli BMW zainstalowało w aucie kata to znaczy że jest on potrzebny.

A co jak byl on caly zgnity,mial mi spasc na ulice?A kat do compacta od walkera to jakies 1500zl.Wiec kpilem caly nowy uklad z tlumikiem srodkowym i koncowym,ale nie jestem wcale zadowolony.Nastepnym razem wole kupic ori uzywke niz jakies nowe badziewie

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 20:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
spider napisał(a):
Nastepnym razem wole kupic ori uzywke niz jakies nowe badziewie


A skad wiesz w jakim stanie bedzie a ori uzywka?? Może uwierzysz na słowo sprzedającemu że auto z 99roku ma tylko 100tyś najechane?? Lepiej się zastanowić nad jakimś zamiennikiem, który na allegro z atestem można za 300-400zł kupić np. z Bosala, takie moje zdanie, to tak jabyś kupował uzywany filtr do wody.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 20:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
koyote napisał(a):
A skad wiesz w jakim stanie bedzie a ori uzywka??

No bo mam oczy i moge sprawdzic,zreszta na pewno nie kupie wysylkowo tylko pojade osobiscie,malo teraz anglikow na czesci :D

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 20:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Na kompie zero błędów.Faktem jest że wkręca sie u mnie słabo jakby z opóznieniem.I jest tak na benzynie i gazie i myślałem że może tez od tego.A co do zimnego to nie jestem przekonany że na zimnym tez będzie zapchany bo jak wiadomo jak jest ciepło to się wszystko zwęża.Może z katem też tak jest....

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 21:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
a ja bym na twoim miejscu sprawdzil sonde i przepływke.Sonda nie chodzi od razu na zimnym silniku dopiero wtedy jak uzyska temp pracy.Odłacz sonde i pojezdzij troszke i zobacz co sie bedzie dzialo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 21:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Mechanik wymieniał sondę jakiś miesiąc temu.Poprzednio nie chciała się wogóle wkręcac i strzelała w kolektor ssący.A po drugie mam gaz 1 generacji na śrubkę.Przy takim gazie działa tylko czujnik położenia wału.SOnda i przepływka nie działą....

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL