BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Wymiana uszczelniaczy zaworowych, jak to zrobic?
PostNapisane: 13 maja 2009, 09:45 
Jak w temacie jak to zrobić bez zdejmowania głowicy i czy to w ogóle możliwe . Może już o tym było ale nie mogę znaleść


Ostatnio edytowano 13 maja 2009, 09:58 przez zibi-bmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 15:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Teoretycznie się da, ale w praktyce jak już wymieniasz uszczelniacze to pewnie są jak z plastiku i fura olej podbiera przy wyższych obrotach, więc uszczelka pod głowicą i inne gumy też swoje dostały. Tak więc lepiej kupić komplet naprawczy głowicy (wszystko od uszczelniaczy po uszczelki wdechu) koszt ok 450pln i masz wszystkie uszczelki, uszczelniacze i oringi powymieniane :]

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Toudi napisał(a):
Teoretycznie się da, ale w praktyce jak już wymieniasz uszczelniacze to pewnie są jak z plastiku i fura olej podbiera przy wyższych obrotach, więc uszczelka pod głowicą i inne gumy też swoje dostały. Tak więc lepiej kupić komplet naprawczy głowicy (wszystko od uszczelniaczy po uszczelki wdechu) koszt ok 450pln i masz wszystkie uszczelki, uszczelniacze i oringi powymieniane :]


No tutaj się z tobą nie zgodzę, jak zejmie głowice będzie musiał kupić nową uszczelke (100zł), szpilki (250zł) i jeszcze trzeba "liznąć głowicę" w jakimś zakładzie co kosztuje koło 200zł,
dla mnie to bez sensu, idąc dalej Twoim tokiem rozumowania to niech odrazu wymieni panewki, rozrząd i tłoki z pierścieniami :wstyd:

Jeśli masz wyjechane uszczelniacze zaworowe to zmień same uszczelniacze, napewno uda się to zrobic bez zdejmowania głowicy, do tego musisz zmienić napewno uszczelke dekla zaworów i przy okazji wymień sobie uszczelki kolektora dolotowego. :cool:
Przygotuj się finansowo do tej naprawy bo może się okazać, że masz jeszcze do wymiany szklanki.


Ostatnio edytowano 13 maja 2009, 16:01 przez 530dA, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 21:35 
Niedawno miałem zmienioną uszczelkę pod głowicą , ale niestety nie wymieniłem uszczelniaczy myśląc że jeszcze pochodzą ale niestety się przeliczyłem . Mieszkam w Irlandii a tutaj są drogie naprawy i dlatego chcę to zrobić sam nigdy nie robiłem tego w bmw i zależało by mi na instruktarzu jak to zrobić .


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 22:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
530dA, toś mi pojechał po życiorysie, kiedyś tak zbluzgał mnie variant przy okazji roboty sprzęgła, jedynym z mądrze wypowiadających się był Fryderyk (polecam lekturę http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#492350 )
A tak przy okazji to komplet uszczelek oznacza WSZYSTKO; uszczelniacze, uszczelka głowicy, pokrywy zaworów, vanosa, gniazd świec, tłumika i innych pierdół.
Czyli:
uszczelki 450 pln
planowanie głowicy 150-200 pln
śruby nawet do diesla można kupić za 140 pln
robocizna 200 do 300 pln
Ogółem 940 do 1090 pln.

Robota samych uszczelniaczy:
uszczelniacze 2x 24 = 48 pln
uszczelka dekla i gniazd świec 110 pln
robocizna 200 - 300 pln
ogółem 358 - 458 pln

Czyli reasumując mniej więcej połowa, z tym że dalej nie wiesz jak długo wytrzyma uszczelka głowicy. Przy ewentualnej następnej robocie musisz znowu wywalić 1000 zł i wcześniej 400 o które jesteś w plecy ;)
Kierując się logiką zrobił bym odrazu wszystko i spał spokojnie.
Ale każdy zna swój budżet i ma wolny wybór. Ja tylko przedstawiłem sprawę :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 18:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
a teraz pytanie czym złapesz zawór aby założyc zamek ????????? stawam browara jak ktos odpowie logcznie

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 18:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Pompujesz do cylindra powietrze 8 bar, pod warunkiem że pierścienie i gniazda w porządku, to unieruchomi zawór, zakładasz zamek i po bólu. Podać adres do wysyłki browara? :D

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 22:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
kazio1919 napisał(a):
a teraz pytanie czym złapesz zawór aby założyc zamek ????????? stawam browara jak ktos odpowie logcznie


obrócić wałem aby tłok cylindra od którego wymieniamy akurat uszczelniacze zaworów był na samej górze i docisł maksymalnie zawór do góry :rotfl:

.... można i magnesem heh

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 12:08 
cfaniak napisał(a):
kazio1919 napisał(a):
a teraz pytanie czym złapesz zawór aby założyc zamek ????????? stawam browara jak ktos odpowie logcznie


obrócić wałem aby tłok cylindra od którego wymieniamy akurat uszczelniacze zaworów był na samej górze i docisł maksymalnie zawór do góry :rotfl:

.... można i magnesem heh


Właśnie się nad tym zastanawiałem , tylko czy tłok wystarczająco podeprze zawór , ale z drugiej strony jak się je da rozpiąć ( do tego też musi być podparty ) to i da się spiąć . Może ktoś z forumowiczów już to robił , chciałbym się odpowiednio do tego przygotować zanim się za to zabiorę . Ta opcja była by dla mnie najlepsza , opcja z pompowaniem powietrza jest dobra tak już kiedyś robiłem w innym aucie ale tutaj nie dysponuje kompresorem ani niczym innym z czego mógłbym uzyskać ciśnienie wystarczające do unieruchomienia zaworu .


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 12:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie podpiera sie zaworów tłokiem. :zly:
Podłącza się kompresor pod dany cylinder, tłoczy powietrze i tyle.
No chyba że ktoś chce pogiąć zawory, to tłok potrafi takie cuda czynić. :rotfl:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 12:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
jeżeli ktoś uważa,że w nie ruszanym silniku warto od tak zdjąc głowicę to chyba za dużo czytał a za mało praktyki. Z nudów to można w karty grać a nie silnik rozbierać.
U kolegi akurat głowica była już ściągana więc to bez różnicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 13:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Toudi napisał(a):
Pompujesz do cylindra powietrze 8 bar, pod warunkiem że pierścienie i gniazda w porządku, to unieruchomi zawór
gawedziaż

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 14:47 
Toudi napisał(a):
Nie podpiera sie zaworów tłokiem. :zly:
Podłącza się kompresor pod dany cylinder, tłoczy powietrze i tyle.
No chyba że ktoś chce pogiąć zawory, to tłok potrafi takie cuda czynić. :rotfl:


A jak się nie ma pod ręką kompresora ? nie sądzę aby można było pogiąć zawory , bo przy zdjętej głowicy aby rozpiąć zamki na zaworach też trzeba je podeprzeć


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 14:50 
Toudi napisał(a):
Nie podpiera sie zaworów tłokiem. :zly:
Podłącza się kompresor pod dany cylinder, tłoczy powietrze i tyle.
No chyba że ktoś chce pogiąć zawory, to tłok potrafi takie cuda czynić. :rotfl:


A jak się nie ma pod ręką kompresora ? nie sądzę aby można było pogiąć zawory , bo przy zdjętej głowicy aby rozpiąć zamki na zaworach też trzeba je podeprzeć


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL