BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 00:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] 320D Auto stalo rok. Na co uwazac przez pierwsze kilom
PostNapisane: 14 maja 2009, 15:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Witam.
Jestem nowym forumowiczem wiec jeszcze raz witam serdecznie. Mam pare pytan. kupilem e90 320d 2005 51tys przebiegu. Auto Mialo wypadek w czerwcu 2008 (tylna cwiartka wgnieciona i wachacz urwany) i praktycznie od tego czasu auto nie jezdzilo. Ja kupilem auto w marcu i dopiero za dwa tygodnie auto bedzie zrobione(powod-brak funduszy). A wiec moje pytanie brzmi: czy musze sie o cos obawiac jak zaczne jezdzic tym autem z tego powodu ze stalo prawie rok? Auto bylo odpalane kilka razy w miedzyczasie(przezemnie). Acha i jeszcze jedno, mimo ze tylko wachacz byl uszkodzony postanowilem wymienic cale zawieszenie z tylu tzn. sanki, poloski wachacze(amorki i sprezyny zostawiam stare). Problem w tym ze mam to zawieszenie od mocniejszej e90( wnioskuje to po tym ze sa w nim wieksze tarcze). Czy te wieksze tarcze nie beda wplywaly negatywnie na eksploatacje? I czy ma jakies znaczenie ze poloski i wachacze oraz sanki sa od mocniejszej e90(ale wszystko pasuje)?
Przepraszam za tak dlugi post :) i z gory dziekuje za odpowiedz
Pozdrawiam. Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 17:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego jeżeli wszystko pasuje to nic się nie martw większe tarcze to mocniejsze heble z tyłu i trochę więcej pln przy wymianie -to jedyna niedogodność
jeżeli silnik był uruchamiany to wszystko powinno być OK
jak już ruszysz to przetrzyj trochę hamulce , uważaj na temperaturę i SZEROKIEJ DROGI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 320D Auto stalo rok. Na co uwazac przez pierwsze kilom
PostNapisane: 14 maja 2009, 18:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
krzysiekb0 napisał(a):
Czy te wieksze tarcze nie beda wplywaly negatywnie na eksploatacje?


Wieksze hamulce z tylu bez zmiany przodu rozwala balans pomiedzy przednia, a tylna osia. Sprawdz poprostu jak sie to wszystko zachowuje, uwazalbym tez na DSC - dales mu wlasnie dobry powod to nieprzewidywalnego zachowania w sytuacji gdy samochod wpada w poslizg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Dzieki za porady. Ja tez chcialbym miec spowrotem zalozne te oryginalne hamulce ale w warsztacie co mi robia to auto powiedzieli ze to za duzo zachodu. Bo zeby przelozyc te tarcze to trzeba jakies lozysko sciagac czy cos takiego i moze sie ono rozsypac (to drugie zawieszenie kupilem kompletne-nie w czesciach). Mam jeszcze jedno pytanie. Martwie sie troche o turbine. Nic jej nie bedzie przez to ze auto tak dlugo stalo?
Z gory dzieki za odpowiedz
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 23:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
tak jak piszeVermilion, wieksze tarcze zaburzą równowagę, o ile w samochodzie bez DCS taki myk by jeszcze uszedł to tutaj moim zdaniem opłaca sie jednak zmienić tarcze na właściwe, bo nigdy nie wiadomo jak zachowa sie samochód w sytuacjach krytycznych gdy będą podawane złe dane do komputera.

Co do turbiny to myślę że nic jej nie powinno być jeśli samochód był odpalany ale nie przegazowywany na zimnym silniku i nie gaszony od razu po przegazowaniu.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 09:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Witam pnownie.
To znowu ja :) . Jeszcze raz dziekuje na odpowiedzi na moje pytania. Nurtuje mnie teraz jeden problem. Czy naprawde jest tak trudno w e90 320D wymienic tarcze i klocki na tylnej osi? Moze ktos z was robil to samodzielnie i moglby opisac mi jak wyglada ta procedura?
Jeszcze raz dziekuje
Pozdrawiam. Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 09:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
W Twoim wypadku zmiana samych tarcz na mniejsze nic nie da - masz przeciez zaciski od wersji z wiekszymi tarczami, czyli taka wymiana nie wchodzi w gre.

A jak jest z wymiana, moze ktos doswiadczony z E90 Ci napisze, ja tego nie wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 13:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
krzysiekb0 napisał(a):
Witam pnownie.
Moze ktos z was robil to samodzielnie i moglby opisac mi jak wyglada ta procedura?
Jeszcze raz dziekuje
Pozdrawiam. Krzysiek


Witam,
wymieniałem tylko klocki bez tarcz, nie jest to specjalnie trudne. Jest w necie opisana procedura ze zdjęciami (po angielsku) tutaj

Może coś pomoże ?

Pozdrawiam,

henryk

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 13:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Aha, tam jest z wymianą tarcz i zacisków.

Pozdrawiam,

henryk

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 13:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Witam ponownie.
W jednym z poprzednim postow przeczytalem, ze jak sa wieksze niz powinny byc tarcze z tylu(zmierzylem i tarcze sa wieksze o 1cm na promieniu- czy to jest duzo czy malo?) to zmienia sie rozklad sily hamowania. Czy ktos mi moze powiedziec jaki powinien byc rozklad sily hamowania dla e90 320d?
pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL