BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 09:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M50B25 , planowanie, wymiana uszczelki
PostNapisane: 16 maja 2009, 11:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
e36 mb50b25
zabieramy sie do odprezenia silnika ... i przy okazji chcialbym sie dowiedziec jak najwiecej: co nalezy jeszcze zrobic , wymienic zeby bylo "pewniej"


- planowanie glowicy? calej czy tylko tak zeby byla "plaska" dobrze to rozumie? ile za takie cos spiewaja
-wymiana wlasnie uszczelki
-nowe sruby

czy latwiej jest przy wyciagnieciu glowicy wlasnie od razu zmienic rozrzad?

co jeszcze najlepiej wymienic przy okazji rozebrania silnika ktory ma ponad 200tys.


wyczytalem ze jeszze warto przy okazji:

wymienić uszczelniacze zaworowe ( koszt około 10 zł/sztuka "elring"
uszczelniacze wałka rozrządu/wałków rozrządu

?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 11:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
k64, a w jakim celu chcesz odprężać silnik?? Jakieś turbo chodzi Ci po głowie??
Jeżeli tak to wiesz że odprężenie to nie wszystko?? (tłoki, sprawdzenie kanałów głowicy itp.)
Planowanie to inaczej równanie głowicy. A co do uszczelek, to kup sobie komplet naprawczy głowicy i masz wszystkie uszczelki, od uszczelniaczy po uszczelkę pokrywy zaworów i głowicy.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 11:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Jaki cel ma to odprężanie ? bo planując głowicę silnik doprężasz ;) planowanie zależy gdzie tzn; w której części naszego kraju mieszkasz około 100 zł .Gdzie takie drogie uszczelniacze zaworowe widziałeś? Prowadnice zaworowe możesz wymienic ,dotrzec zawory również ale to wszystko przy okazji planowania głowicy .O uszczelniaczach wałków rozrządu w tym silniku pierwsze słyszę ? :hyhy: Rozrząd też możesz zmienic nie zaszkodzi,przy okazji możesz wymienic panewki główne ,korbowodowe i oczywiście pierścienie przy tym uszczelniacze wału korbowego od strony koła pasowego i skrzyni biegów .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 14:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
ja proponuje wszystko :rotfl: zwariowaliscie kolega mowi o silniku a wy juz przy skrzyni jestescie i tylko zapytal co by wypadalo a Wy wymianiacie wszystkie usczelki jakie auto posiada :rotfl:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 14:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
variant napisał(a):
ja proponuje wszystko :rotfl: zwariowaliscie kolega mowi o silniku a wy juz przy skrzyni jestescie i tylko zapytal co by wypadalo a Wy wymianiacie wszystkie usczelki jakie auto posiada :rotfl:
taaaaaaaa tylko zapomnieliśmy o uszczelkach drzwi :hyhy: waż słowa kolego, pytał co jeszcze warto wymienic dostał odpowiedż,wymieni to co uzna za słuszne. Sugerujesz że uszczelki w silniku z przebiegiem 200 000 km można bezkarnie założyc po raz drugi przy składaniu silnika?Przeczytałeś dokładnie o którym uszczelniaczu pisałem ? fajnie jest zdejmowac skrzynie w celu wymiany simmeringu wału bo leje się na sprzęgło ,simmering kosztuje około 70 zł a potem robocizna 400zł no fakt czysta kalkulacja i oszczędnośc :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 15:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
to bylo normalne ze ci co napisali o wszystkich uszczelkach na mnie naskocza no ale cóz ja dalej proponuje wymienic wszystkie uszczelki bo to rpzeciez przy okazji :rotfl:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 15:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
variant napisał(a):
to bylo normalne ze ci co napisali o wszystkich uszczelkach na mnie naskocza no ale cóz ja dalej proponuje wymienic wszystkie uszczelki bo to rpzeciez przy okazji :rotfl:
zauważ ze pisałem ''możesz'' remont dla każdego oznacza co innego jak widac .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 17:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
odprezac bedziemy wlasnie z powodu turbo ktore by wyplulo org uszczelka po 2 minutach ;
a planowanie wiadomom po co sie robi przy zmianie uszczelek

o sprawdzeniu wszystkiego sie nie martwie ...

przekladka + 2 orginalne uszczelki - ktos tam zapytal ,


a pytalem co wymienic przy okazji rozkopania do polowy silnika (planowania glowicy i zmiany uszczelek, srub etc)

I jescze zapytam czy w sklad takiego zestawu wchodza sruby do glowicy i jakiej marki polecacie ...
To dobrze ze jest caly zestaw naprawczy tego nie wiedzialem, i moze tym wlasnie sie zadowole, jakie ceny takiego zestawu i co tam jest dokladnie ;)

może jeszcze raz zapytam tych ktorzy robili wieksz remont gory przy wymianie uszczelki
pozdro


Ostatnio edytowano 16 maja 2009, 17:42 przez k64, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 17:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Jeśli przekładka to polecam śruby ARP koszmarnie drogie ale idealne do takich modów .
Widzisz kolego variant czy przy takiej inwestycji jaką jest turbo w dalszym ciągu proponujesz jazdę ''po taniości'' ? Co do remontu to właśnie robię sobie m50b25 znam koszty podstawowych części i właśnie dlatego radzę koledze co można zmienic teraz żeby póżniej nie płakac że cośtam nie wytrzymało .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 18:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Kolega Marek WGR ma absolutną racje . Ma chłopak pojęcie i wie co pisze. Jestem mechanikiem i napisałbym to samo co pisze kolega. Pazdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 19:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
Marek WGR napisał(a):
Jeśli przekładka to polecam śruby ARP koszmarnie drogie ale idealne do takich modów .
Widzisz kolego variant czy przy takiej inwestycji jaką jest turbo w dalszym ciągu proponujesz jazdę ''po taniości'' ? Co do remontu to właśnie robię sobie m50b25 znam koszty podstawowych części i właśnie dlatego radzę koledze co można zmienic teraz żeby póżniej nie płakac że cośtam nie wytrzymało .


to ze ARP sa to wiem, specjalnie wlasnie do turbo i dluzsze sa , ale proszepodac ORG sruby NAZWE FIRME jak ktos wie ktore warto inwestowac, no i co jeszcze procz srub i czy ORG sa dodawane do zestawow naprawczych cos wiecej chcialbym sie dowiedziec :| (jest jedna osoba ktora smiga na org srubach ale nowych oczywiscie juz 20tys km na 1 barze , predzej glowica obrobiona i narazie ok... ale moze faktycznie skusze sie na ARP , 800zl to pryszcz w prownaniu z tym jakie pozniej sa koszty jak szczela sruby...

cos wiecej prosze o zestawie naprawczym, gdzie dostac itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 19:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
W zestawie naprawczym raczej śrub nie będzie .Zapytaj kolegi z tego forum Macka > STONES1 handluje częściami do bmw pewnie coś dobrego doradzi ,opinie wśród użytkowników ma znakomite czyli ceny pewnie też w granicach rozsądku . http://www.bmw-sport.pl/profile.php?mod ... file&u=120


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 02:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
dziekuje,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: GdaĂąsk
Siema. Podepna się pod temat. Mam juz zaplanowany remont generalny m50b25. Umiescilem tez taki sam temat na www.-bmw3-city.pl i mam zagwostke, bo tam pisza ze to powazna sprawa i powazna kasa. Ale zaczne od poczatku. Generalnie remont robie bo becia stracila na mocy, pewnie jak kazda w tym wieku (rocznik 92) i wyplulo cos 170 koni. Dwa leci lekko olej uszczelką głowicy i mechanik mówił że lekko przepala olej, widać to przy przegazowaniu tak od 5000 obrotow. Planowalem zmienic pierscienie, wszystkie uszczelki, oczywiście splanować głowicę, nowe szpilki, uszczelniacze zaworowe i wału korbowego. No pozniej ktos napisal ze moglbym zmienic rowniez panewki, a na bmw-3city.pl pisza ze to juz musi zrobic ktos kto wiec co robi. Tak wiec nie wiem co robic teraz. Chcialem wydac na to max 3 kola. Tamci pisze ze to na pewno za malo na dobra robote. Jest sens wymieniac panewki jesli nie trzeba? Moze wystarczy wymienic tylko to co chcialem od poczatku zmienic. Niektorzy pisali ze utrata mocy nie spowodowana jest dolem a gorą silnika. Poradzcie cos. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: GdaĂąsk
Siema. Podepna się pod temat. Mam juz zaplanowany remont generalny m50b25. Umiescilem tez taki sam temat na www.-bmw3-city.pl i mam zagwostke, bo tam pisza ze to powazna sprawa i powazna kasa. Ale zaczne od poczatku. Generalnie remont robie bo becia stracila na mocy, pewnie jak kazda w tym wieku (rocznik 92) i wyplulo cos 170 koni. Dwa leci lekko olej uszczelką głowicy i mechanik mówił że lekko przepala olej, widać to przy przegazowaniu tak od 5000 obrotow. Planowalem zmienic pierscienie, wszystkie uszczelki, oczywiście splanować głowicę, nowe szpilki, uszczelniacze zaworowe i wału korbowego. No pozniej ktos napisal ze moglbym zmienic rowniez panewki, a na bmw-3city.pl pisza ze to juz musi zrobic ktos kto wiec co robi. Tak wiec nie wiem co robic teraz. Chcialem wydac na to max 3 kola. Tamci pisze ze to na pewno za malo na dobra robote. Jest sens wymieniac panewki jesli nie trzeba? Moze wystarczy wymienic tylko to co chcialem od poczatku zmienic. Niektorzy pisali ze utrata mocy nie spowodowana jest dolem a gorą silnika. Poradzcie cos. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL