BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 16:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] KUPNO BMW E36
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: POZNAÑ
witam wszystkich i z góry przepraszam jesli temat jest nie tam gdzie powinien :wstyd:
Sprawa wygląda tak. Chciałbym kupić BMW E36 sedan w przedziale od 91 do 95 (na nowsza mnie satac jak na ta chwile).
Chcę was zapytać jako użytkowników aut tej marki (wczesniej mialem vectrę i honde civic)
- jaki silnik w benzynie jest najlepszy (stosunek pojemność-moc-spalanie)
z roznych opini znajomych dowiedzialem sie zeby brac 2.0 bo 1.8 i tak spali mi tyle samo a moc jest słabsza
- Ile palą te maszynki bo niektórzy na forum piszą że taka z 2.0 jak chlapnie 15l na 100km to jest calkiem normalne a mi zalezalo zeby max zmiescic sie w 10l na 100km (no chyba ze przy bmkach to nie mozliwe)
- Czy ceny części są nie duże (krąży mit B-bedziesz M-ial W-ydatki)
- Na co zwrocic uwagę szukając takiej e36 dla siebie i ktory rocznik w przedziale od 91 do 95 wybrać

DZIĘKUJE ZA JAKĄ KOLWIEK POMOC I MAM NADZIEJE ŻE TEN POST NIKOGO NIE PRZYPRAWIŁ O BIAŁĄ GORĄCZKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
pawelpoznaniak, patrz na stan progow ... zobacz co sie dzieje z nimi od spodu ... ja sie nacialem i jestem przed wymiana

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Co do szczegolow to uzytkownicy e36 niech sie wypowiedza.
Mowia, ze 1,6 pali tyle co 1,8 a 2,0 tyle co 2,5 a koni troche wiecej i co za tym idzie wiekszy fun.
W silnikach 1,6 i 1,8 czesto pada hydraulika.
BMW slynie z 6 cylindrowych rzedowek, wiec celowalbym w 2,5 l (m50b25)
BMW to wspaniale auta. Wiem ze bede nimi jezdzil do konca zycia. Czuje sie w tym aucie wspaniale. Generalnie jest tak, ze musisz znalezc zadbany egzemplarz, nawet kosztem wyposazenia, bo inaczej to auto Cie pozre i potweirdzi si Twoje przyslowie.
Reszte niech dopowiedza Ci co wiecej sie znaja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
No więc tak jesli chcialbys miec takie spalanie jak mowisz to idealnym rozwiazaniem dla ciebie bylby silnik 1.8is moc prawie taka jak w 2.0 a mniej spali, ale jesli nie zalezy ci na niskiej pojemnosci to polecam silnik M52B25 o mocy 170koni. Przesiadlem sie niedawno z 2.0 na 2.5 i wrazenia z jazdy sa nieporownywalne a spalanie oscyluje w 12l w miescie i 8l w trasie czyli praktycznie spali mniej niz 2.0. I co wazne przy wybieraniu takiego silnika to wersja M52, ktora jest nowsza technicznie od wersji M50, przez co te nowsze maja stosunkowo mniejsze spalanie.

Co jeszcze...? ja ogolnie sprawdzalem stan blachy przy kupnie 2.5 bo przy 2.0 nacialem sie konkretnie i szybko sie jej pozbylem :) sprawdz progi tak jak kolega powyzej pisze, jesli bedziesz mial mozliwosc w jakis sposob to sprawdz stan podlogi.

Praca silnika, powinna byc rowna i powininen wkrecac sie na oborty bez zawahania, nie powinno byc slychac tzw cykania zaworow, sprawdzic zawieche czy nie buja gablota za bardzo.

Co do pracy silnika co sprawdzic itd to mozesz znalezc na forum to tyle z mojej strony ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Napisz ile masz pieniedzy przeznaczone na zakup i jak wykorzystujesz auto (glownie trasy czy miasto)

Bo jesli jezdzisz trasy to mozesz wziac 2.8 i zmiescisz sie w 10l/100km :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: POZNAÑ
Głównie miasto ale kilka razy w miesiącu MAX 3 robie zawsze ok 100km za poznań i spowrotem. Generalnie srednio w miesiącu robie około 1000 km. na auto chce przeznaczyć max 6000 zł . zastanawiam sie czy za taka kase znajde cos w co nie bede musiał za miesiąc włożyć 2000 zł :zalamany:
CZEKAM NA JAKIEŚ PORADY .... a może 6000 zł to za mało na E36 w dobrym stanie
:zdziwko: ACHA :zdziwko: jeszcze jedno pyatnie :hyhy: czy E36 z silnikiem 1,6 to totalne muły i nic tym sobie nie wyprzedzę ?? bo z takim silnikiem są najtańsze na allegro i ciekawi mnie jeszcze czy z takim silnikiem są najbardziej oszczędne ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 51
Lokalizacja: JastrzĂŞbie ZdrĂłj
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B20
6k to troszkę mało, w żadnym wypadku nie kupuj 1.6/1.8 będziesz żałował, ja miałem 1.8 spalanie w granicach 10, teraz mam 2.0 i spalanie mi wyszło 8.7l jeśli masz okazje to kupuj 2.5, ale ciężko w tej cenie o dobry motor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
oj 6 tysięcy to trochę mało na ,,coś" ciekawego kup lepiej golfa za tą kasę :znudzony:

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Odpusc sobie kupowanie ladnej bumy za 6kola.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
za 6000 zł to mozesz samych kół do niej szukac. Serio nie szukaj e36 w tych pieniadzach bo nawet 91 rocznika nie znajdziesz, a jesli cos bedzie to wlozysz w nia drugie tyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 80
Lokalizacja: Częstochowa \ Borowe
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52B28TU
Szamil napisał(a):
BMW to wspaniale auta. Wiem ze bede nimi jezdzil do konca zycia. Czuje sie w tym aucie wspaniale.

Podpisuje się pod kolega :)
pawelpoznaniak napisał(a):
Chcę was zapytać jako użytkowników aut tej marki (wczesniej mialem vectrę i honde civic)
- jaki silnik w benzynie jest najlepszy (stosunek pojemność-moc-spalanie)
z roznych opini znajomych dowiedzialem sie zeby brac 2.0 bo 1.8 i tak spali mi tyle samo a moc jest słabsza

No więc tak ja mam 2.0 i min. ten silnik polecam choć teraz szukał bym 2.8 "teoretycznie np 1.8is ma 140 KM wiec moc zbliżona, ale uwierz mi ze to nie to co R6 (jeśli chcesz zagazować auto bierz 1.8is będzie taniej i mniej problemów "
pawelpoznaniak napisał(a):
- Ile palą te maszynki bo niektórzy na forum piszą że taka z 2.0 jak chlapnie 15l na 100km to jest calkiem normalne a mi zalezalo zeby max zmiescic sie w 10l na 100km (no chyba ze przy bmkach to nie mozliwe)

Da się zmieścić w 10 litrach spokojnie ale uwierz mi nieźle musiał byś zamulać a to auto prowokuje to konkretniejszej jazdy :) kupisz BMW R6 zrozumiesz o czym pisze:) Przy mojej jeździe 2.0 pali 11 , 12,5 l PB z tym jazda bez zbędnego zamulania ze tak powiem :D ojciec jeździł jakiś czas i spokojnie się mieścił w 10 60/40 trasa miasto
pawelpoznaniak napisał(a):
- Czy ceny części są nie duże (krąży mit B-bedziesz M-ial W-ydatki)
- Na co zwrocic uwagę szukając takiej e36 dla siebie i ktory rocznik w przedziale od 91 do 95 wybrać

Ceny z tym jest różnie zależy czy oryginał czy zamiennik ale ceny nie odbiegają znacząco od innych marek, looknij sobie na jakiś sklep internetowy i porównaj

Na co zwracać uwagę dosłownie na wszystko,dobrze by było jak byś zmobilizował kogoś kto już miał do czynienia z BMW i koniecznie blacharza wtedy jest mniejsze prawdopodobieństwo ze nie trafisz na minę "w przeciwnym razie niestety będziesz miał wydatki czego ci nie życze"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 07:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Podpisuję się pod tym co pisali poprzednicy.
Również jeżdżę 320 tyle że w automacie już trzy lata. Spalanie waha się od 10 do 12 LPG ale szczerze powiem że ciężko się nie skusić i nie musnąć gazu deczko mocniej ;)
Również uważam że czterocylindrowe silniki były gorsze i bardziej awaryjne a R6 to w BMW kanon i powód do dumy. Ja nie miałem wyboru jeśli chodzi o pojemność ale w momencie zakupu 150 KM było dla mnie aż nadto wystarczające. Z wiekiem stwierdzam jednak że do pełni szczęścia brakuje mi 800 ccm czyli moim marzeniem jest 328. Niestety kolego nie kupisz 328 za 6 tys :/ a tak szczerze to poważnie myślę że nie kupisz 320 w dobrym stanie za te pieniądze. Tak przeleciałem oferty on-line i sądzę że musisz dozbierać conajmniej do 10 000 żeby nie wpakować się w kabałę. Musisz wiedzieć że są to auta już wiekowe i eksploatowane przez kilku świerzych kierowców. Nie kupuj sam! Poproś kogoś z forum o pomoc albo podjedź na jakiś spot w okolicy i poproś żeby ci pokazali na co zwrócić szczególną uwagę.
Jeśli chodzi o LPG to mimo obiegowej opini że w BMW to wieś ja jestem zadowolony z tej instalacji oczywiście sekwencyjnej. Trzy lata śmigam ponad 70 000 km zrobiłem na gazie i nie ma z tego żadnych negatywnych efektów dla autka. A prawda jest taka że na gazie jeżdżę szybciej bo mniej boli po kieszeni ;) a codzienna walka z zejściem spalania poniżej 10 litrów BP ma mało wspólnego z przyjemnością.
Dodam że LPG to około 3000 zł

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 08:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Szukaj sedana 318i, w tej cenie ciężko marudzić i przebierać ;) Wszystkie 6-cyl sobie daruj jak chcesz się zmieścić w 10l/100km jeżdżąc głównie po mieście.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 08:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: polska
Ja też uważam że za 6 tys nic nieznajdziesz. Ja mam 1.8 is prawie 150 kucy kopa ma a spala średnio 12 miasto i 9 trasa ale za 6 tys to nieznajdziesz. A jak pisałeś wcześniej to niektóre części sa naprawde drogie przekonałem sie jak wymieniałem amory :) A z drugiej strony na dzień dzisiejszy wolałbym coś mocniejszego. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 09:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Za 6 tys możesz poszukać ładnej e30 :hyhy:

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: z garaÂżu
Ja polecam 325i, mocna , zwinna , szybka , i mało awaryjna. Co do spalania to 10-15 chlapnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 14:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Witam pytałeś czy 1.6 to muł odpowiem ,że BMW wyprodukowało rewelacyjny silnik o tej pojemności.Tylko,że 1,6 to auto dla spokojnej osoby ponieważ e36 z tym motorem jest za ciężka na szaleństwa.Szukaj do 7 tys zawsze coś utargujesz.
Na pewno coś tym wyprzedzisz. Golf 1,8 nie ucieknie Ci.
BMW ciężko będzie Ci kupić tanio nie inwestując.Zawsze znajdzie się coś do wymiany.
Ale jak na te lata wciąż e36 ma to coś czego innym autom brak.
Części są o wiele tańsze niż dawniej i można obalić ten mit Będziesz Mieć Wydatki
Dużo egzemplarzy jest dojechanych,ale te lepsze kąski kosztują i cenę będą trzymać jak to BMW

Ja jeśli zmienię to na e38 4,0 w manualnej skrzyni :oczami: :mad:
lub nisanna 200sx s14

BMW to prestiż,komfort i to coś czego innym brak

mam e30 jak chcesz bez oc i przeglądu bo stoi rok pod garażem 2,0 gaz
Stan umyć,opłacić i fikać... Praktycznie bez zarzutu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 15:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
Na Twoim miejscu jeszcze bym sie wstrzymal i odlozyl troche kasy, bo kupisz trupa. A moze poszukaj E34? Co do silnika to ja mam 2.0 w miescie pali 11 (nie butując) , poza miastem 7,5 a w mieszanej spokojnie ponizej 10. Piekny dzwiek i niska awaryjnosc. Ewentualnie moze byc 1,8 iS z racji swoich 140 koni.
A na co zwrocic uwage?
- przejedz sie na wyzszych obrotach, odkrec korek oleju i sprawdz czy ni ma masla
- progi i ogolnie karoseria czy nie ma rdzy szczegolnie przy tylnych lampach i w okolicach, oraz nadkola
- skrzynia biegow - jak chodzi
- RECZNY - czy raczka nie chodzi luzno i czy w ogole dziala

Wlasciwie to bmke sprawdzasz tak jak kazda inna marke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 16:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
My sie tu pocimy a autor watku pewnie juz tu nawet nie zajzy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 16:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 80
Lokalizacja: Częstochowa \ Borowe
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52B28TU
Bądźmy dobrej myśli ;) Co do ceny jaka chcesz przeznaczyć myślę że jest szansa dostać coś wartego uwagi (czyt. do lekkiej naprawy) ale w takim wypadku musiał byś dobrze przebadać auto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL