BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 19:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Blad P0050 Bank 2 sensor 1
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Lubsko
Witam

Zakupilem nie dawno e46.P jakims czasie kontrolka od silnika i EML zaczela sie swiecic.Komputer wykazal blad P0050 co oznacza Bank 2 sensor 1 heater circuit.Nie moglem znlazc podobnego bledu na forum,takze zastanawiam czy ktos mial moze podobne objawy do moich i co jest w tym przypadku do zrobienia.Po skasowaniu bledu i po przejechaniu paru kilometrow kontrolka od silnika pojawia sie jako pierwsza pozniej dochodzi do niej EML.Od czasu do czasu auto przechodzi jakby w tryb awaryjny i nie wykazuje zadnej reakcji na pedal gazu-musze wtedy wylaczyc i wlaczyc silnik,zeby jechac dalej.Moim podejrzeniem jest jedna ze sond Lambda,ale nie wiem czy jej zmiana rozwiaze problem czy raczej bedzie to cos z elektryka,cos co jest odpowiedzialne za podgrzewanie sondy.Na forum wyczytalem takze,ze EML ma powiazanie z przepustnica i nie wiem raczej czy awarii uleglo jedno i drugie czy moze raczej EML moze sie pojawic wlasnie przez blad sondy.Wielkie dzieki za jakiekolwiek wskazowki.


Ostatnio edytowano 17 maja 2009, 21:35 przez Tomaj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 22:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Pomyliłeś nr błędu. Powinno być P0150 to jest w dosłownym tłumaczeniu: Czujnik tlenu (bank 2 czujnik 1) - usterka. Ten błąd to jednak padnięta sonda lamda. A w twoim aucie ile jest sond? Mało info o aucie.

Pozdro

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 00:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Lubsko
Witam ,

dzieki za odpowiedz.kod bledu jest prawidlowy i taki podaje komputer.Oznaczenie kodu znalazlem w necie i jest to P0050.Niestety w moim aucie jest tych sond az 5( e46 318ci coupe 2.0 16v). 3 sa przed katalizatorem a pozostale dalej. link: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10

Tyle,ze mialem problem ze zlokalizowaniem bank 1 i bank 2,ale dzisiaj wynalazlem w necie,ze bank 1 to ten od cylindra numer 1.takze musze wymienic sonde numer 2 (obrazek z linka).Tak naprawde to porownujac na stronie z czesciami sondy 1 i 2 z zalaczonego linka to chyba sa takie same,ale czy mozliwe ze jedna czesc moze miec kilka numerow seryjnych?

Poza tym kod brzmi dokładnie: HO2S Heater Circuit Bank 2 Sensor 1 -czy to moze oznaczac podgrzewanie sondy a nie samą sonde?jesli tak to co oznacza to podgrzewanie i jak to naprawic?

Wklejam też kody błedow z których korzystałem:

P Codes:
P0010 A Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)
P0011 A Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1))
P0012 A Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
P0013 B Camshaft Position - Actuator Circuit (Bank 1)
P0014 B Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
P0015 B Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
P0016 Crankshaft/Camshaft Timing Misalignment A rationality error has been detected for camshaft position out of phase with crankshaft.
P0020 A Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 2)
P0021 A Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 2)
P0022 A Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 2)
P0023 B Camshaft Position - Actuator Circuit (Bank 2)
P0024 B Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 2)
P0025 B Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 2)
P0030 HO2S Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 1
P0031 HO2S Heater Circuit Low Voltage Bank 1 Sensor 1
P0032 HO2S Heater Circuit High Voltage Bank 1 Sensor 1
P0036 HO2S Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 2
P0037 HO2S Heater Circuit Low Voltage Bank 1 Sensor 2
P0038 HO2S Heater Circuit High Voltage Bank 1 Sensor 2
P0050 HO2S Heater Circuit Bank 2 Sensor 1
P0051 HO2S Heater Circuit Low Voltage Bank 2 Sensor 1
P0052 HO2S Heater Circuit High Voltage Bank 2 Sensor 1
P0056 HO2S Heater Circuit Bank 2 Sensor 2
P0057 HO2S Heater Circuit Low Voltage Bank 2 Sensor 2
P0058 HO2S Heater Circuit High Voltage Bank 2 Sensor 2
P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction Insufficient Activity
P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input
P0103 Mass or Volume Air Flow Circuit High Input
P0104 Mass or Volume Air Flow Circuit Intermittent
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
P0106 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem
P0107 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Low Input
P0108 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit High Input
P0109 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Intermittent
P0110 Intake Air Temperature Circuit Malfunction
P0111 Intake Air Temperature Circuit Range/Performance Problem
P0112 Intake Air Temperature Circuit Low Input
P0113 Intake Air Temperature Circuit High Input
P0114 Intake Air Temperature Circuit Intermittent
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction
P0116 Engine Coolant Temperature Circuit Range/Performance Problem
P0117 Engine Coolant Temperature Circuit Low Input

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 05:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Podgrzewanie możesz sprawdzić miernikiem, jeśli masz sondę 4 przewodową (2 białe, czarny, szary) to zmierz 2 białe przewody omomierzem, powinno być coś ok. 5 Ohm. Możesz ew. sprawdzić komputerem w zakładce Live Data.
Napisz jeszcze jakim programem testowałeś auto? W moim, po testach INPA pokazała błąd sondy przed katem, wymieniłem, błąd powrócił. Sprawdziłem DISem, pokazał błąd sondy za katem, po zamianie sond miejscami, błąd przeniósł się w drugie miejsce, na dniach będę wymieniał (podgrzewanie nie jest walnięte na "stałe", wykazuje sporadyczny błąd, ale pewnie niedługo padnie całkiem).
Masz LPG? Sam błąd podgrzewania raczej nie powinien mieć wpływu na kontrolkę ELM, chyba że przy okazji występuje błąd składu mieszanki (u mnie tak było, ale mogła to być wina złej regulacji gazu, akurat nałożyły się na siebie dwie drobne awarie).
Sondy przed katem i za katem różnią się chyba tylko długością przewodów (w M54 przed katem mają wtyczkę, a te za katem gniazdo - zamienione żeby złej sondy nie podłączyć). Wg InterCarsu można kupić uniwersalną sondę Boscha, pasującą przed i za katalizatorem (trzeba tylko przełożyć wtyczkę). Pytanie tylko czy chcesz się w to bawić :]
Także dobrze sprawdź auto zanim coś wymienisz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 10:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
fixxxer1, Tak w ogóle to pochodzę z twoich okolic, Kiedyś na Warszawskim Przedmieściu trułem fury, ale twojej jakoś nie kojarzę na mieście :D

A co do sondy Tomaj-a, to brawa dla Ciebie widzę że sie liznęło trochę wiedzy :hyhy:
Ten błąd na J. polski to "ogrzewanie sondy bank 2 sonda przed katalizatorem" i jest to błąd ogólny. Rada fixxxer1-a, pierwsza klasa.
Punkt dla Ciebie fixxxer1.

P.S muszę walnąć trochę fotek mojej betoniarce. Wcale nie ustępuje twojej, dodatkowo mam trochę chromu i xenon :hyhy:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 10:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Toudi napisał(a):
fixxxer1, Tak w ogóle to pochodzę z twoich okolic, Kiedyś na Warszawskim Przedmieściu trułem fury, ale twojej jakoś nie kojarzę na mieście :D

A co do sondy Tomaj-a, to brawa dla Ciebie widzę że sie liznęło trochę wiedzy :hyhy:
Ten błąd na J. polski to "ogrzewanie sondy bank 2 sonda przed katalizatorem" i jest to błąd ogólny. Rada fixxxer1-a, pierwsza klasa.
Punkt dla Ciebie fixxxer1.

P.S muszę walnąć trochę fotek mojej betoniarce. Wcale nie ustępuje twojej, dodatkowo mam trochę chromu i xenon :hyhy:

Hah, ja napływowy jestem, mam żonę z Mińska :) Kiedyś mieszkałem bliżej Nasielska niż Mińska :) A i rodzina dalsza tam jest, kilku kolegów ze studiów ;)
Tomaj daj znać jak sobie poradzisz z problemem :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 21:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Lubsko
Witam,

dzieki za podpowiedzi.w sumie to wiem,ze chodzi o sonde przed katem,z tym,ze ja mam tam 3 .dwie sa takie same 5-cio kablowe (numer 1 i 2 z linka: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10 a sonda numer 3 jest -4 kablowa. w sumie bank 2 sensor 1 oznacza sonde numer 2 z obrazka z linka,czyli bank 2 to prostu rurki z 3 i 4 cylindra.
Urzadzenie ,ktorym robie scany to :

Car Diagnostic Scanner/Code Reader OBD II CAN U581 '09

link: http://allegro.pl/item637798734_kompute ... mocja.html

zastanawiam sie wlasnie czy jak wymienie sonde ,ktora wskazuje komputer to problem zniknie czy moze wlsanie bedzie chodzic o to podgrzewanie.Dla pewnosci umowilem sie z juz z elektrykiem,posprawdza mi sondy,przekazniki itd.takze jak juz bede wiedzial to napisze.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 14:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Lubsko
Problem rozwiazany!elekryk sprawdzil sondy i okazalo sie,ze w jednej,tej ktora podawal komp.,przewod byl przetarty.takze wymienil przewod i wszystko gra :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL