BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 11:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z silnikiem (przynajmniej tak mi się wydaje) H
PostNapisane: 18 maja 2009, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: maÂłopolska
Mam spory problem i będę strasznie wdzięczny za pomoc.
Ale od początku. Mam 318 IS z 94 roku. Od jakiegoś czasu trapią ją problemy z napędem w rozumieniu silnika.

Około roku temu musiałem wymienić kolektor wydechowy (tz makarony od silnika). Wraz z nim wymieniłem też Lambdę. Niestety trafiłem chyba na szewca bo odwalił straszną fuszerkę. W związku z tym jakieś 4 mieś temu pojawił się kosmos. Silnik tracił moc, dławił się na postoju itp. Okazało się że przetarły się kable do sondy więc znowu wymiana.

Teraz mam problem z podobnymi objawami.
Mianowicie:
Czasami silnik reaguje na gaz z "opóźnieniem" (gaz w deske, jakieś 2 sek nic się nie dzieje a zaraz potem torpeda). Niestety nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły.
Przy jeździe na niskich obrotach (około 1500 - 1800) potrafi jakby się przydusić (ale bez szarpnięcia) i to uczucie opisane wyżej się pojawia.
Koszmarnie podniesione ciśnienie w układzie chłodzenia (nie wiem czy jest jakiś związek, ale na wszelki wypadek to węże od chłodnicy są strasznie twarde)
Straszny hałas na wysokich obrotach (wiem że jest do wymiana jakaś rolka w okolicach łańcucha, ale nie wiem czy jest to powiązane).
Są kłopoty z odpaleniem kiedy silnik jest rozgrzany (zapala na bardzo niskich obrotach [około 400-500] i się dławi). Przy zimnym problem nie istnieje. W trasie tez nie zauważyłem tego problemu, jedynie podczas jazdy w korkach i częstym gaszeniu i odpalaniu silnika. Dodatkowo strasznie nierówno pracuje na jałowym biegu kiedy jest gorący.
Na koniec wisienka. Czuć stratę mocy :(

Będę wdzięczny za poradę co to może być. Niestety jedyny mechanik którego znam nie zna się na BMW i nie jest w stanie zlokalizować tego co się dzieje. Ja też na tym się nie znam. Jeśli tylko macie czas i chęci to piszcie, bo gdzie nie zajadę to mówią co innego.
ewentualnie podajcie jakiś namiar na warsztat w Krakowie zajmujący się BMW (oczywiście poza ASO bo na ich usługi mnie nie stać) do którego warto podjechać po pomoc.

Jeszcze raz "Pilz HELP”


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 23:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Nekla
no więc kolego po pierwsze sprawdź szczelność gumy za przepływomierzem. Czy przypadkiem nie jest pęknięta. Po drugie przepływomierz do wymiany to jest jego wina że samochód stracił moc (opóźnienie na gaz również). No i jeszcze gdy po wymianie nie pomoże to silniczek krokowy też można zmienić (falowanie obrotów).

Pisze że te części są do wy miany bo któraś jest na pewno walnięta. Jak chcesz inwestować i dbasz o auto to wymień wszystkie na pewno sie opłaci bo przepływomierz i silniczek krokowy są bardzo ważne. Odczujesz np. mniejsze spalanie, równiejsza praca silnika. Jest tez możliwość podkładanie kolejnych części i sprawdzania kiedy nastąpi poprawa.

_________________
POMOG£EM ---Kliknij POMÓG£


Moje BMW :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=44836


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 08:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: maÂłopolska
Właśnie się zastanawiałem czy aby tam nie szukać przyczyny i teraz pytanie:
Czy przepływka jest skomunikowana z komputerem bo jeśli tak to niedawno robiłem odczyt błędów z kompa i nic tam nie było :(

Niestety silniczek krokowy jest ok (też wymieniłem na nówkę) bo takie było moje pierwsze podejrzenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 17:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Nekla
a no to dobrze przepływka jak najbardziej sterowana jest komputerem. Widocznie jest jakiś uszkodzenie że komputer nie widzi błędu. Jak nie chcesz wymieniać to chociaż podmień na chwile od kogoś. i Sprawdź jeszcze raz sondę. A szczelność sprawdziłes???

_________________
POMOG£EM ---Kliknij POMÓG£


Moje BMW :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=44836


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: maÂłopolska
Będę mógł sprawdzić kolo 22 więc napiszę jaki efekt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 09:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: maÂłopolska
niestety wczoraj mi się nie udało i załatwię to dzisiaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL