BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Efekt po wymianie sondy
PostNapisane: 21 marca 2006, 17:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
IS palił ponad 20, falowały obroty na zimnym i gorącym silniku i czasami jakby miał znacznie mniej mocy. Tak było do wymiany sondy. Teraz obroty czasem trochę falują, ale tylko zaraz po odpaleniu, przez pierwszych parę sekund, aż się sonda nie rozgrzeje. Spalanie poza miastem ok. 8 litrów jadąc normalnie. Tak że koszt niewielki a auto nie to samo. Polecam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 17:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Poznan, Wawa
ile kosztowala ciebie sonda i gdzie kupiles?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 17:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
NTK (NGK). Kupiłem w Krakowie za 90 zł ale po znajomości. Normalnie nie wiem ile kosztuje, ale są jeszcze uniwersalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 17:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Poznan, Wawa
jak juz to bym kupil sobie orginal , uniwersalnych niece :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 18:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Uniwersalna czy nie uniwersalna to nie ma zadnej roznicy, budowa kazdej sondy jest dokladnie taka sama ( te oryginalne maja tylko odpowiednie wtycznki i nie trzeba sie bawic w przekladanie ). Jezeli ma sie mozliwosc wyboru to warto wziac NGK ( maja lepsza reakcje i sa trwalsze niz Bosch ). Kupowalem sondy NGK w Krakowie po 90zl nowe fiatowskie. Po przelozeniu wtyczek sprawuja sie bardzo dobrze.

Ps. Wazne jest tylko aby sonda miala takie same kolory kabli ( dwa biale od podgrzewaczy, czarny i szary )

Do kolegi od IS`a... to poczatkowe falowanie masz od czegos innego, poniewaz jak odpalisz zimny silnik to sonda i tak nie dziala ( komputer korzysta ze swoich map ).. Pozatym w sondzie masz wlasnie te dwa biale kable, ktore sa do podgrzewacza..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 18:55 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
do tych uniwersalnych z allegro dokladaja przejsciowki zeby nie trzeba bylo sie babrac z kablami.wkrecasz sonde,podpinasz kable i po robocie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 19:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Kornelio napisał(a):
do tych uniwersalnych z allegro dokladaja przejsciowki zeby nie trzeba bylo sie babrac z kablami.wkrecasz sonde,podpinasz kable i po robocie...


ciekawie piszesz,jak wymieniałem sondę to były takie łączniki ale trzeba było odciąc kostki (z nowej i starej) ,włożyć zarobione końcówki do tego łącznika i zagnieść kombinerkami i zaizolować.
Ja dla pewności połączenia zalałem wszystko lutem

Ale o takich co nie musisz babrać się zkablami nie słyszałem,
masz jakiś link do takich łaczników?

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 19:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
te laczniki dodaja do sondy jak kupujesz nowa.piszesz tylko w mailu po aukcji ze do bmw e36 i tyle...jak podejrzewalem u mnie sonde to sie tego dowiedzialem :)

np:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=93270756


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 19:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
No rzeczywiście! dobry patent.
Szkoda że nie zamieścił fotki tych łaczników.
A sondę kupiłem identyczną tyle że w sklepie.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
Boggy e36 napisał(a):
Ja dla pewności połączenia zalałem wszystko lutem


takie lutowanie moze uszkodzic sonde!!
nawet firma NGK jak zobaczy slady lutow na sondzie reklamowanej nie uzna takiej sondy!!
po to sa dodawane te zlaczki zeby nie lutowac!!

podobno laczenie w odstepach miedzy laczeniami kabli ma jakies znaczenie w zywotnosci sondy!!

ja kupilem uniwersalna NGK!! koszt to 150 zl!

nie wiem gdzie wy kupujecie za 90????

_________________
BMW 318iS M42 V-Tech Szpera 4.45!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2006, 10:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
reserved: dokładnie tak samo napisałem, że obroty przez chwilę falują, dopóki się sonda nie rozgrzeje, a nie wchodziłem już w szczegóły, że rozgrzewa się ona na początku elektrycznie i że do tego służą białe kable, bo to doskonale wiemy. Poza tym NTK to inna nazwa NGK i też wielokrotnie słyszałem, że są lepsze od BOSCHA.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2006, 15:51 
ja brałem z alegro uniwesalna niby BOSHA ale jak przyszła nigdzie tego logo nie zanalazłem :? ale nie o firme tu chodzi tylko byle działało no i u mnie lata :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2006, 07:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
ja zmieniałem u siebie w 750 2 sondy na uniwersalne
efekt pozytywny, mocno spadło spalanie

przejechane na nowych sondach 1100 km z czego 650 trasa reszta
miasto: Warszawka i Gdańsk średnie spalanie 14.9 l / 100 km

Może być, wcześniej wychodziło pod 18 - 20 literków.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2006, 20:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: Siedlce/Otwock
Moje BMW: E36 COUPE 330i 6b
Kod silnika: E36 TOURING 344i 6b
Witam. Czy może ktoś mi powiedzieć jaką najlepiej sonde wybrać. Dzisiaj dowiedziałem sie że mam Tytanową simens NS40, 5V (kable:czerwony, biały, żółty, czarny) ale podobno w serwisie dużo krzyczą za oryginalną ( jutro dopiero bedę wiedział dokładnie), zapropowano mi BOSHA za 270 zł. Dodam że mam E36 2.0. pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2006, 11:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
bosch moze byc jak najbardziej

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2006, 18:53 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
No co Ty Franku :?: :?: :?:
Jeżeli sonda w oryginale jest siemensowska, to siemensowska musi być.
Pracuje ona na sygnale sięgającym 5V, a boschowska jest tylko do 1V.

Tak z ciekawości zapytam
Kto zaproponował Ci sonde boschowską - tylko nie pisz że serwis :?: :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2006, 20:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Serio nie ma sond Boscha 5V ? W takim razie odwołuje to co wyzej napisałem :D

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2006, 20:42 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Dlatego własnie siemens się ceni i wszystko co made in siemens company jest drogie :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2006, 09:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: Siedlce/Otwock
Moje BMW: E36 COUPE 330i 6b
Kod silnika: E36 TOURING 344i 6b
No tak... czyli jednak nie ma innej możliwości... byłem wczoraj w serwisie... 680zł :( pozdro idzieki za pomoc..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2006, 10:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: Siedlce/Otwock
Moje BMW: E36 COUPE 330i 6b
Kod silnika: E36 TOURING 344i 6b
Witam ponownie....przebolałem dość spory wydatek i wczoraj wymieniłem nareszcie swoją sonde. Rzeczywście jest ogromna różnica w jeździe. Jutro jade w trase więc także bede wiedział jak ze spalaniem, zobaczymy, jestem dobrej myśli. Pozdrowionka i dzieki za pomoc. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL