BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 11:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
spider napisał(a):
I pytanie,czy przed zalozeniem turbo tez miales wyciekajacy olej?


no właśnie, dobre pytanie, i czy rozbierałeś miske w trakcie uturbiania ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 12:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Przed turbo-zabawą zero wycieków. Ale nawet jak mam mieć to za wysokie ciśnienie w misce to mi pójdzie ono odmą do dolotu. Nic złego raczej nie zrobi.

A w jakim sensie czy rozbierałem miskę?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 15:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
A weź sprawdź ciśnienie na cylindrach, może pierścienie przepuszczają za mocno

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
woytek13 napisał(a):
A w jakim sensie czy rozbierałem miskę?


czy ją ściągałeś od czasu gdy zacząłeś grzebać przy silniku do pierwszego uruchomienia z turbiną ?

ale jak mówisz, że zero wycieków przed uturbieniem to jest zonk troche, a może by tak sięgnąć rady jakiś profi mechaniorów co uturbiają maszyny ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 22:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Tak, po pierwszym odpaleniu z turbo już ciekło (sama uszczelka zamiennik do BMW) i wtedy się zaczęły moje demontaże/montaże miski...

Lepszych specjalistów co mi to zrobią za darmo nie znam:

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 65416&st=0

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 06:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M52b25 T
Możesz jeszcze spróbować wyciąć uszczelkę z bloku rysunkowego nie technicznego jest za gruby ,po założeniu uszczelki z bloku wszystko skręć po zdjęciu miski sprawdzisz czy masz wszędzie wszystko odciśnięte w tym miejscu gdzie nie jest to masz szczelinę. Jeszcze jedno jak mocno dokręcasz śruby jak za mocno to ci wyciśnie uszczelkę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 12:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Tak, wiem że nie mogę za mocno dokręcać ale używam malutkiego klucza (słaby dostęp) i nie wiem czy daję radę te 15Nm osiągnąć więc o to nie ma co się martwic.

W takie zabawy ciężko się zabierać, głównie brak czasu mnie dobija ( zawsze mam na co zgonić winę :wstyd: ) teraz muszę mieć pewne rozwiązanie i tyle. :zakrecony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 10:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
woytek13 napisał(a):
teraz muszę mieć pewne rozwiązanie i tyle.

na kleju :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 13:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Jak się bawić to się bawić :rotfl: Najwyżej potem będę się martwił. Teraz wybrać tylko dobre kleidło i będzie dobrze. :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 20:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
:wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:


Dziś kolejna wymiana miski za mną. Już prawie zdecydowałem się skleić ją na klej gdy zobaczyłem, że ten wyciek to jakoś bardziej z góry płynie. Okazało się, że taki spory strumień oleju pochodził nie spod uszczelki ale z trójnika podpiętego w czujnik ciśnienia oleju. I tam ładnie spływał niewidoczny na miskę i na ziemię. Musiałem znów cały kolektor dolotowy wywalać, wszystkie przewody paliwowe, kupe kabli, wtyczek, opasek itp :evil:

Złożyłem teraz trójnik na klej distal co kupiłem go do klejenia miski, a samą koleżankę miseczkę ,a dorabianą uszczelkę + silikon z obu jej stron. Zauważyłem, że tam gdzie posmarowałem blok miałem wieeelkie problemy z odklejeniem silikonu od bloku. Z miską było to samo. No, a ile dziś brzydkich słów pod adresem beemki padło to nikt nie policzy. Robota szła jak krew z nosa. Na świeżo zalany silikon najpierw popłynęła mi ciecz chłodząca ale t spoko. Potem paliwo z przewodów :-/ A na koniec jeszcze trochę oleju. Normalnie koszmar. Obawiam się, że silikon pomimo tego, że już kilka minut siedział mógł nie wytrzymać tego mixu chemikaliów.

No, to jutro zobaczymy co wyszło. :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 09:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
woytek13 napisał(a):
No, to jutro zobaczymy co wyszło.



będzie dobrze, powodzenia :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 13:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
noooo, najważniejsze że zlokalizowałeś dokładnie gdzie jest wyciek, teraz już z górki, mam nadzieje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 14:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Jakby to powiedzieć, zaraz jadę na stancje... beemką :hyhy:

:super:

Coś tam się może i poci, ale to muszę pośmigać żeby mieć pewność. No i taka trasa 2x40km pokaże co i jak. Oby się nie zesrał po drodze.

I zmierzę spalanie :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 19:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
dojechałeś? :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 20:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Aha, w ryku wydechu ( do poprawy, bo dowód poleci :kwasny: ), w piekle w środku auta (ogrzewanie nadal tylko ogrzewa) i w ciągłej walce z koleinami (nowe koła).

Ale dojechałem :] I jeździć nie przestanę :cool:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
woytek13 napisał(a):
Ale dojechałem I jeździć nie przestanę
no i tak ma być!! Super ze jesteś już na "dobrej drodze", teraz tylko kosmetyka Ci została :ok: Swoją droga to nieźle się namęczyłeś (niepotrzebnie) z tą miską :P

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 10:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Ale nie ma co się żalić, dużo kasy w te zabawy nie wywaliłem tylko trochę szkoda miesiąca czasu gdzie w sumie postępu żadnego.

Ale nie ma co, auto stoi pod blokiem w LBN, dojechał bez żadnych przeszkód. Trochę zaczyna świrować na wolnych obrotach. Zaczęło się to jak podpiąłem odmę w dolot. Zobaczę jak ją odczepię. Będzie lepiej to zostawię stary filterek.

W aucie jest parę rzeczy do zrobienia. Priorytet to zbadać AFR. Nie wiem czemu, ale EGT mam troszkę za wysokie. Wystarczy krótkie wyprzedzanie na 3 biegu i 900 stopni na budziku. Ale ja bym za to bardziej obwiniał albo wskaźnik albo termoparę ( wiem, że to jakiś zamiennik chyba). Dziwne że tyle razy było 900st i więcej a on dalej lata jak latał. Pozornie to powienien być przypieczony trup. Ale teraz to mogę tylko zgadywać.
Doładowanie ustawione na 0,4-0,45bar. Tak profilaktycznie.

Turbo z diesla to niby fajne, ale tylko dla mnie. Silnik raczej się nie cieszy z pełnego doładowania zaraz po 2k rpm. Dobrze, że przynajmniej trzyma doładowanie do odcinki.

Co więcej, wydech do przerobienia. Ryczy to przeokrutnie. Nie dla mnie takie zabawy, jakoś mnie nie kręcą spojrzenia ludzi, którzy nawet nie podejrzewają, że przelot w tym silniku nie jest tylko moją fanaberią.

Czeka mnie jeszcze kupno tych świec. Zbieram się i zbieram i nadal nie mogę kupić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 14:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Wracam do domu i wreszcie mogę powiedzieć, że jest OK. Jedyne co pozostało to pomiary AFR i hamownia. Turbo przestało dymić po mojej delikatnej modyfikacji spływu, miska nie cieknie, trójnik nie cieknie. Jednak pojawiają się kolejne problemy związane z kryzysem....


I chyba zbliża się czarny scenariusz dla mojego tasiemca "M jak BMW"... :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 15:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
oj dasz rade :)

bo kto inny ma to zrobić jak nie ty

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 20:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
2 osoby onboard, opony zimowe 195/65R15, wieczór, prosta droga. Pomiar by GPS.
Kod:
20-05-2009 20:13

0-100 km/h: 9,3 s

0-10 km/h: 0,8 s
0-20 km/h: 1,8 s
0-30 km/h: 2,7 s
0-40 km/h: 3,5 s
0-50 km/h: 4,2 s
0-60 km/h: 5,0 s
0-70 km/h: 5,8 s
0-80 km/h: 6,7 s
0-90 km/h: 7,9 s
0-100 km/h: 9,3 s
0-110 km/h: 10,9 s

0-100 m: 7,0 s
0-200 m: 10,6 s

0-10 km/h: 1 m
0-20 km/h: 6 m
0-30 km/h: 14 m
0-40 km/h: 24 m
0-50 km/h: 37 m
0-60 km/h: 51 m
0-70 km/h: 69 m
0-80 km/h: 91 m
0-90 km/h: 121 m
0-100 km/h: 160 m
0-110 km/h: 208 m

0-100 m: 83,5 km/h
0-200 m: 108,2 km/h

Peak: 114 km/h

0-60 mph: 8,8 s



To nie FAKE :hurra:

A tu dla porównania ta sama trasa, sam kierowca, opony 185/65R15 letnie. Tyl, że N/A :hyhy:
Kod:
02-03-2008 18:55

0-100 km/h: 12,5 s

0-10 km/h: 0,8 s
0-20 km/h: 1,9 s
0-30 km/h: 2,6 s
0-40 km/h: 3,3 s
0-50 km/h: 4,3 s
0-60 km/h: 5,6 s
0-70 km/h: 6,9 s
0-80 km/h: 8,7 s
0-90 km/h: 10,5 s
0-100 km/h: 12,5 s
0-110 km/h: 14,7 s

0-100 m: 7,8 s
0-200 m: 11,8 s
0-300 m: 15,2 s

0-10 km/h: 1 m
0-20 km/h: 6 m
0-30 km/h: 12 m
0-40 km/h: 21 m
0-50 km/h: 35 m
0-60 km/h: 55 m
0-70 km/h: 79 m
0-80 km/h: 120 m
0-90 km/h: 165 m
0-100 km/h: 220 m
0-110 km/h: 283 m

0-100 m: 76,3 km/h
0-200 m: 96,6 km/h
0-300 m: 112,3 km/h

Peak: 116 km/h

0-60 mph: 11,8 s

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL