BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 10:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Świeci sie kontrolka oleju przy niskich obr.
PostNapisane: 19 maja 2009, 16:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 73
Lokalizacja: Olsztyn
Witam. Wymieniłem tydzień temu olej w moim m20b20 na Castrola 10w40. Dziś zaczęła mi sie świecić kontrolka oleju... Ale tylko przy niskich obrotach. Gdy przekorcze 1,5tyś znika, a gdy obroty są poniżej to zaczyna znowu świećić. Delitkanie, raz miga, raz nie. Co to może być???????????? :kwasny:

_________________
ZauwaÂżyliÂście, Âże kaÂżdy jadÂący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec..


Ostatnio edytowano 22 maja 2009, 09:52 przez Gooooodfather, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 17:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 80
Lokalizacja: Częstochowa \ Borowe
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52B28TU
Proponuje dokonać pomiaru ciśnienia oleju "będziesz miał pogląd na kondycje pompy"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: kontrolka oleju
PostNapisane: 19 maja 2009, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: modlĂŞcin
pompa oleju albo panewy nie trzymają ciśnienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 20:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Albo czujnik ciśnienia oleju pada.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: modlĂŞcin
czujnik albo działa albo nie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 73
Lokalizacja: Olsztyn
czujnik jednak ;) Pompe wymieniłem 2 miesiące temu bo zostala urwana razem z miską i smokiem :P :rotfl: . Wiem, wiem..sprytnie Dzięki za pomoc!!

_________________
ZauwaÂżyliÂście, Âże kaÂżdy jadÂący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 73
Lokalizacja: Olsztyn
Witam..problem powrócił. Sytuacja wygląda dokładnie tak...na zimnym silniku jest wszystko cacy. Po osiągnięciu normalnej temp. silnika poniżej 1,5 tyś obrotów zapala mi się kontrolka oleju..kiedy dodam gazu, nawet na ludzie i obroty będą chociaż troche ponad 1,5tyś lapmka znika. O co chodzi? czemu kontrolka pali się tylko przy małych obrotach a przy większych problem znika???

_________________
ZauwaÂżyliÂście, Âże kaÂżdy jadÂący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 12:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Problem znika na wyższych obrotach bo pompa się szybciej kręci, a co za tym idzie daje wyższe ciśnienie.
Żeby czujnik nie zapalał kontrolki, przy obrotach ok 760 ciśnienie oleju powinno być między 2.5-3 bary
Jak wymieniłeś pompę, to może była jakaś trefna, lub się poluzowała??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 16:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Kolego masz zatarty silnik, pewnie po tym jak rozwaliłeś miskę to trochę pochodził silnik bez oleju. Wystarczy 30 sekund na rozgrzanym motorze bez oleju żeby panewki się posypały.
Zdejmij miskę i odkręć np. stopę korbowodu i zobacz jak wygląda panewka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: kontrolka oleju
PostNapisane: 21 maja 2009, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: modlĂŞcin
motorek do remontu :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 21:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
niepotrzebnie go straszycie :hyhy: kolejka moze co :hyhy: Toudi, dobrze radzi mzoe pompa lipna jakas sie trafila

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: kontrolka oleju
PostNapisane: 21 maja 2009, 21:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: modlĂŞcin
nikt go nie straszy stwierdzam fakty :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 08:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
------.
|
|
\|/

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Ostatnio edytowano 22 maja 2009, 08:34 przez Toudi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 08:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Gooooodfather, straszyli nie straszyli, fakty są takie że jak pompa w porządku, to tylko panewki zostają, więc to co mówił BorysKrystian, to nie żart, tylko dobra rada. I tak musisz zwalać miskę więc panewki sobie obejrzysz i wszystko jasne. Tego remontu, wszyscy się boją jak diabeł święconej wody, to taka sama robota jak wymiana tulei w zawieszeniu (to taki Joke - na Polski - żart :P ).

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 08:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Olkusz/Kielce
MaDRideR napisał(a):
Proponuje dokonać pomiaru ciśnienia oleju "będziesz miał pogląd na kondycje pompy"


Popieram bedziesz miał jasną sprawe. Napisałeś, że wymeniałeś pompe oleju może ta nowa jest już rozklekotana i na wolnych obrotach niewyrabia, ewentualnie może też być coś nie tak z zaworem przelewowym. Niekoniecznie odrazu musisz się szykować na remont silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 08:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nezer, jak panewki się sypły, to pomiar ciśnienia nic nie da. Ponieważ nie zatrzymują oleju jak trzeba i pompa nie może dobić odpowiedniego ciśnienia.
Więc pomiar jest bez sensu, to że ciśnienie jest za niskie to i tak wiadomo, bo kontrolka się świeci, najwyżej dowiesz się czy dużo za niskie.
Nie da się tak po prostu tego stwierdzić, trzeba obejrzeć panewki i dopiero szukać dalej.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 09:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Olkusz/Kielce
Gooooodfather pytanko do ciebei na jakim oleju jezdziłeś dawniej bo napisałeś, że wymieniłeś na Castrola 10w40, i czy wcześniej też pojawiały się takie problemy. Druga sprawa to co uczepiliście sie tych panewek. Wiem, że jak sa wyrąbane to potrafią gubić cisnienie ale jak napisane jest wyżej była urwana micha i pompa oleju. Myśle, że zaraz po zapaleniu się kontrolki oleju po urwaniu michy silnik została szybko zgaszony. Jeżeli tak to nie miało prawa się nic stac. Ja obstawiał bym nową pompe lub jakiś mały błąd przy jej montarzu. To co bym sprawdził to pompa oleju, zawór przelewowy a dopiero później szukał przyczyn w panewkach i głębiej w silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 09:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Nezer, Popieram odrazu mowilem ze strasza go nie potrzebnie to znow malo mnie nie zjeddli :P

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 09:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Olkusz/Kielce
Starszemu nawalił czujnik cisnienia oleju a mechanik chciał mu generalny remont silnika robić bo przecież na licznuku jest już 350 kkm. to tak troche odbiegając od tematu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 10:00 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
A moze wrzucimy granat do studni... a moze poszli do lasu... panowie, nie bede odkrywczy jezeli stwierdze ze najpierw proponuje zczytac bledy z kompa i zobaczyc co tam sie dzieje. Pozniej sprawdzac po kolei mozliwosci przy czym od najtanszych opcji. Bo nie raz juz na tym forum opisywano jak ktos wymienil pol silnika a na koniec okazywalo sie, ze winowajca bylo cos tam z 50 PLN. Powoli, spokojnie i sytematycznie. Zacznij od kompa (nie tylko zczytanie bledow, ale takze podglad i interpretacja parametrow pracy silnika na zywo).

Pozdr.

PS. Erm... w E30 byl komp... prawda?? :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL