BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 11:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e32] Płyn do NIVO i hamulców
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 15:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
Witam. Wyskoczył mi komunikat o małym stanie płynu we wspomaganiu hamulców. Z tego co kojaże to płyn do wspomagania jest ten sam co do NIVO hamulców. Pytanie jaki płyn powinienem zalać ? W tym pojemniczku mam zielony płyn (na pojemniku jest jakieś oznaczenie). Czy mam kupywać zgodnie z tym oznaczeniem ? gdzieś wyczytałem, że są mineralne i półsyntetyczne oleje. Oczywiscie pominmy oryginalny olej (najbliższe ASO 150km ode mnie, a i cena chora). Do czego służy pojemniczek z jakimś płynem do hamulców ? Znajduje się on bliżej srodka auta (jeżeli stoimy na przeciw tego pojemniczka NIVO, po lewej stronie samochodu). W instrukcji obsługi auta pisze Brake fluid reservoir


Ostatnio edytowano 8 stycznia 2007, 16:52 przez Piotr_Ł, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 15:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
wiec brakuje Ci zwyklego plynu hamulcowego (DOT4), czyli tego w przezroczystym pojemniku , przy koncu komory silnka (przy kabinie) . Plyn do NIVO i serwa hamulcow oraz wspomagania kierownicy jest w zakrecanym czarnym pojemniku, blisko lewego blotnika. Typ wedlug tego co jest wybite na tym korku, lub jak masz zielone oznaczenie, takie mazniecie farby to CHF7S , mineralny, lub jezeli tak jest napisane na korku to CHF11S - syntetyczny. Jezeli masz CHF7S a chcesz zrobic wymiane, mozesz wlac CHF11S - dostepny z Febi, litr kosztuje okolo 30 zl.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 15:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
Czekaj bo mi się pomyliło. Wyskakuje mi power stering fluid. Wiec brakuje płynu we wspomaganiu kierownicy. Napisałem hamulców bo i kierownica i hamulce działają coś ciężko. jakby były zajechane pompy, ale najpierw zaczne od dolania oleju.
Mam na zielonej etykiecie napisane PETROSIN CHF7.1 Zgodnie z książką obsługi moge nalać LHM jeżeli nie mam CHF7.1 czy to prawda ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 15:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
musisz dolać płynu w tym zakręcanym czarnym pojemniczku obok lewego błotnika, jak go odkręcisz to oleju powinno być tak do sitka ale żeby zbytnio nie zalewało tego sitka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 15:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
no to febi S6161 czyli CHF11S , w czarnym zakrecanym zbiorniku, obok filtra oleju, przy lewym blotniku. Na tej zakretce bedziesz wybite CHF 7 lub 11 S , ewentulanie "ONLY ATF220" ale watpie. pewnie CHF.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 15:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Przemek napisał(a):
musisz dolać płynu w tym zakręcanym czarnym pojemniczku obok lewego błotnika, jak go odkręcisz to oleju powinno być tak do sitka ale żeby zbytnio nie zalewało tego sitka :)



tak, przy wyalczonym silniku powinien byc lekko widoczny olej, ponad sitko.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 15:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Piotr_Ł napisał(a):
Czekaj bo mi się pomyliło. Wyskakuje mi power stering fluid. Wiec brakuje płynu we wspomaganiu kierownicy. Napisałem hamulców bo i kierownica i hamulce działają coś ciężko. jakby były zajechane pompy, ale najpierw zaczne od dolania oleju.
Mam na zielonej etykiecie napisane PETROSIN CHF7.1 Zgodnie z książką obsługi moge nalać LHM jeżeli nie mam CHF7.1 czy to prawda ?



czyli Febi numer 06162, mozesz wlac LHM ale w kazdym sklepie z czesciami powinienies dostac ten plyn Febi, bo rowniez VW go stosowal. Litr kosztuje okolo 25 zl. Powiedz w jakims sklepie numer Febi to powini wiedziec o co chodzi.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Podlaskie
Ja w ASO płaciłem za 1litr chf11s dokładnie 60 zł. Przy zgaszonym silniku oleju powinno byc ok 5mm ponad sitkiem tak mam napisane w instrukcji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 11:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
stones1 napisał(a):
Piotr_Ł napisał(a):
Czekaj bo mi się pomyliło. Wyskakuje mi power stering fluid. Wiec brakuje płynu we wspomaganiu kierownicy. Napisałem hamulców bo i kierownica i hamulce działają coś ciężko. jakby były zajechane pompy, ale najpierw zaczne od dolania oleju.
Mam na zielonej etykiecie napisane PETROSIN CHF7.1 Zgodnie z książką obsługi moge nalać LHM jeżeli nie mam CHF7.1 czy to prawda ?



czyli Febi numer 06162, mozesz wlac LHM ale w kazdym sklepie z czesciami powinienies dostac ten plyn Febi, bo rowniez VW go stosowal. Litr kosztuje okolo 25 zl. Powiedz w jakims sklepie numer Febi to powini wiedziec o co chodzi.


Dokładnie kupiłem M6162 jest koloru zielonego, a opakowanie białego. Olej to Mineral.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 13:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Mineral czyli wlasnie CHF7S, dokladnie taki ma byc ;)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 17:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
Mam jeszcze jedno pytanie. Dolałem oleju do tego pojemniczka. Pytanie, czy jeżeli było go wcześniej za mało to mógł się układ zapowietrzyć ? Czy on się jakoś samoczynnie odpowietrza? Kontrolka po pierwszym odpaleniu znikła, po drugim znowu się włączyła otworzyłem pojemnik i troszke ponownei dolałem oleju (jest nad siatką tak ok 5mm). Informacja nadal wyskauje z tą różnicą , że kierownica lżej się obraca, hamulec nożny też lżej się wciska (wcześniej chodził troszkę ciężej). Autem jeszcze nie jeździłem, więc nie wiem czy po jakimś okresie jazdy może olej dojdzie do tylnych amorków i wtedy znowu dolac ?
Tylne zawieszenie dotychczas zachowuywało się na spowalniaczach drogi (takich garbach) jak piłka (taka np. do nogi), czyli jakby wogóle było zblokowane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 17:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
pojeździj troszke i sprawdź ile masz oleju możliwe że jeszcze w amory wejdzie i będzie za mało, gdy ja miaem zbyt mało nie odpowietrzałem układu, ale nie wiem czy udało mi sie porostu czy samoczynnie sie odpowietrza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 17:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
sprawdzasz poziom na zgaszonym silniku? gdy odpoalisz olej wedruje do nivo. Watpie bys mogl go odpowietrzyc, bo typowo sie go nie wymienia, ja kiedys w swojej e32 wyminialem i mechanik mowil ze zdejmowal jeden przewod, bo typowego "spustu" do tego oleju nie ma. Moze wciaz stan jest za maly. ile wlales? calu uklad to okolo 1,5L

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 17:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
stones1 napisał(a):
sprawdzasz poziom na zgaszonym silniku? gdy odpoalisz olej wedruje do nivo. Watpie bys mogl go odpowietrzyc, bo typowo sie go nie wymienia, ja kiedys w swojej e32 wyminialem i mechanik mowil ze zdejmowal jeden przewod, bo typowego "spustu" do tego oleju nie ma. Moze wciaz stan jest za maly. ile wlales? calu uklad to okolo 1,5L


Wlałem ok 0,5litra (tak mi się wydaje).Moge odpalić auto z otwartym tym pojemnikiem ? Powinienem sprawdzać poziom na zgaszonym czy odpalonym aucie ? Dolewałem na zgaszonym jak odpalałem to miałem zakręcony pojemnik. Co do tylnego zawieszenia to nie widze aby się ono podnosiło jak odpale auto, ale to może dlatego, że było mało oleju ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 17:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
mozesz odpalac na otwartym pojemniku. Sprawdza sie na zgaszonym, ale tuz po zgaszeniu daj czas na powrot plynu do tego pojemnika. Tyl sie nie podnosi przy odpalaniu.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL