BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 14:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] wymiana czujnika polozenia walka rozrzadu
PostNapisane: 7 maja 2009, 19:00 
hej.jestem tu nowy,ale czesto kozystalem z tego forum mam pytanko czy ktos wymienial juz ten czujnik we wlasnym zakresie? ciekaw jestem czy i tak bede musial jechac skasowac blad? prosze kogos o info


Ostatnio edytowano 7 maja 2009, 22:31 przez Slav520i, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 19:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego wymiana tego czujnika nie jest trudna a błąd należałoby skasować
podłączenie pod kompa po wymianie pokaże też czy nie wyskoczyło coś jeszcze
tu masz link aby obejrzeć swoje autko http://www.realoem.com/bmw/select.do


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 19:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Wymiana nie jest trudna, ale żebywymienić ten czyjnik musisz zdemątować ten zawór którym jest podawany olej do vanosa inaczej nie wyjmiesz samego czujnika :(

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 19:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
słuszna uwaga


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 20:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Jakie są objawy uszkodzonego czujnika położenia wałka rozrządu?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 20:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Cytuj:
Jakie są objawy uszkodzonego czujnika położenia wałka rozrządu?


Przyłączę się również do kolegi :P :hyhy: :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 06:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Ja wymieniałem ten czujnik u siebie (silnik M54), uszkodzenie objawiało się głównie falowaniem obrotów i dość mocno odczuwalnym spadkiem mocy. Kupujcie tylko oryginał (koszt w ASO 380zł), zamienników nie warto brać (niestety głupi Polak po szkodzie), różnią się trochę od oryginalnych i raczej nie działają tak jak one (mimo braków błędów na kompie). Razem z czujnikiem kupcie gumowy o-ring (koszt 3zł), stary może się już nie nadawać. Przy moim silniku są dwa czujniki, jeśli u Was też, sprawdźcie dokładnie który jest uszkodzony. Wymiana jest bardzo prosta, trochę tylko trzeba rękę powyginać ;)
Po wymianie skasujcie błąd i śmigajcie :)
Dla M54 w E46 wygląda to tak:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=383739
:ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 08:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
fixxxer1 czujnik położenia wałka jest jeden i znajduje się pod zaworem vanosa. To drugie co mówisz to czujnik położenia wału. Faktem jest że lepiej sie upewnić.
Kolega niegdyś nie przeczytał co mu tester napisał o błędzie :zdziwko: (wałek, wał nie widział różnicy) i tym sposobem ma do odsprzedania nowiutki oryginalny czujnik położenia wałka do silnika M52 2.8l (odda za 200 pln :hyhy: )

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 08:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Toudi napisał(a):
fixxxer1 czujnik położenia wałka jest jeden i znajduje się pod zaworem vanosa. To drugie co mówisz to czujnik położenia wału. Faktem jest że lepiej sie upewnić.

Pisałem o M54 w nim na pewno są dwa:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... ead_vanos/
Nr 5 i 18
:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 09:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
No i wszystko sie zgadza M52 = 1 czujnik wałka M54 = 2 czujniki nawet piny w sterowniku mogę podać :rotfl: tylko zależy który silnik ma Slav520i :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 10:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Toudi napisał(a):
No i wszystko sie zgadza M52 = 1 czujnik wałka M54 = 2 czujniki nawet piny w sterowniku mogę podać :rotfl: tylko zależy który silnik ma Slav520i :P

Dokładnie :)
Slav520i może mieć M52 lub M54, musi zajrzeć do tematu i napisać ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 11:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: legnica
jak wyjmiesz stary czujnik to sprawdz pod gumka przykrywajaca kostke czy kable sa z otulina
otoz najczesciej nie zdycha sam czujnik tylko przepala sie izolacja powodujac zwarcie wystaczy dac rurki termokurczliwe na przewody albo je jakos zaizolowac i nie trzeba kupowac drugiego

_________________
pozdr....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 12:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
usiu24, to co piszesz to częsty przypadek w samochodach typu Opel.
Cytuj:
pod gumka przykrywajaca kostke czy kable sa z otulina
otoz najczesciej nie zdycha sam czujnik tylko przepala sie izolacja powodujac zwarcie

W BM-ce raz mi sie tylko zdarzył popękany przewód. Jak wiesz gdzie w M52 czy M54 ten czujnik siedzi, to wiesz też że ten gorący olej co po jego obudowie szaleje może wykończyć uzwojenie każdej cewki :P więc jak czujnik padł to mało prawdopodobne że przewód sparciał :zdziwko: no ale nie wykluczone :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 13:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Koszalin
U mnie uszkodzenie czujnika wyszlo na kompie, objawialo sie tym ze autko na cieplym silniku nie chcialo odpalac. Nie kupowalem za 380 czujnika z ASO, tylko chodzony na allegro za 150pln. Jezdze juz tydzien i wszystko jest bez zarzutow. Restartowac kompa tez nie trzeba ale blad powinno sie skasowac zeby w pozniejszym czasie wiedziec co bylo a co jest :0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b20
Witam Jestem nowy na forum U mnie jest ten sam problem falowanie obrotów i spadek mocy Mam Bunie e46 320i silnik m52 podwójny vanos Zgodnie z tym też mam dwa czujniki
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 i teraz pytanie który jest od czego położenia wałka czy wału bo już zgłupiałem? jak u kolegi fixxxer1 z silnikiem m54 numery na rysunku 5 i 18 tylko inne silniki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 00:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
dabek345 napisał(a):
Witam Jestem nowy na forum U mnie jest ten sam problem falowanie obrotów i spadek mocy Mam Bunie e46 320i silnik m52 podwójny vanos Zgodnie z tym też mam dwa czujniki
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 i teraz pytanie który jest od czego położenia wałka czy wału bo już zgłupiałem?



No wlasnie wg tego opisu oba (czesc nr 5 oraz 18) sa "czujnikami impulsow walka rozrzadu" i tez nie wiem ktory odpowiada za spadki mocy...
Nie ukrywam ze czesc nr 5 mozna kupic za ok 80 zl ( http://www.allegro.pl/item646524274_czu ... 8_bmw.html )
a czesc nr 18 jest ponad dwa razy drozsza ( http://www.allegro.pl/item643433257_czu ... 9_e61.html )
wiec nie chcialbym tak jak kolega nie potrzebnie wyrzucic pieniedze w bloto ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 09:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 107
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e38 728i
Kod silnika: M52TU
Panowie, a mieliście tak, że na biegu jałowym gasł wam silnik ni z gruszki ni z pietruszki? albo po czas jazdy tak jak by czkawkę dostawał silnik o obroty spadały na 0,5Sekundy w dół i wracały na wcześniejsze miejsce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana czujnika polozenia walka rozrzadu
PostNapisane: 4 grudnia 2009, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b20
witam po długiej nieobecności tak albo gasł np na światłach lub przy dojeżdżaniu do świateł na sekundę spadał do 400 dusił się ale wracał Myślę brak wolnych obrotów i tak też kolega poradził Skutek: wyczyszczony krokowiec i załatana dziura w gumie która idzie do krokowca (lewe powietrze) Efekt: spokój 5 miechów Dziś : powtórka z rozrywki gaśnie na myjni i problemy z odpaleniem Diagnoza: czujnik wałka rozrządu na wlocie Metoda wykrycia: prób i błędów odłączanie czujników wałków przepływki i krokowca głupia moim zdaniem trochę ale w 90% skuteczna Niedługo komp i wtedy będzie pewność A na razie niepewność :) Moja bunia e46 silnik 110m52b(206s3)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL