BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 18:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] falujace obroty...zle spalanie paliwa HELP
PostNapisane: 22 maja 2009, 23:06 
Witam
posiadam bmw e36 316i rok 92
Mianowicie osttanio zaczeły mi się dziwne objawy...gdy jade obroty itp sa okey ale gdy podjezdzam na krzyzowke to mi gasnie na biegu jalowym obroty sa nierowne az czasami gasnie.
Raz obroty sa ok raz są zle nie wiem co jest ego przyczyną tankowalem juz rozne paliwa bo myslalem ze moze to wina zlego paliwa...
jak powachalem dym z rury wydechowej to czuc benzyne takjakby nie spalal jej do konca

wiecie co to moze byc? mial ktos takie cos? swiece i kable sa nowe


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 23:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
odkrec swiece pokolei i zoabcz czy ktoras nie jest czarna jak tak to masz nieszczelnosc w dolocie poniewaz mieszanka jest zbyt bogata :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 23:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
stawialbym na nieszczelnosc w dolocie i lapanie lewego powietrza.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 23:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Bardziej stawiałbym na krokowy ponieważ usterka pojawia się co jakiś czas zresztą zapach nie spalonego paliwa może wskazywac na brak powietrza do jego spalenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 23:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
a co krokowiec ma do zapachu niespalonej benzyny?

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 23:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
variant napisał(a):
a co krokowiec ma do zapachu niespalonej benzyny?
ha....ha.... człowieku czemu pytasz o takie rzeczy ? Dlaczego ''krokowy'' to błędna nazwa regulatora wolnych obrotów? Wiesz jakie jest jego zadanie ? Wiesz że powinien działac w momencie kiedy przepustnica jest zamknięta ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 23:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
nie rozumiem po co te wszystkie pytania.... koledze smierdzi niespalona benzyna a jakby mu tylko falowaly obroty to krokowiec moze byc przyczyna ale tak to lapie lewe powietrze w kazdym razie sam krokowiec nie jest winnowajca

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 10:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
A nie prościej jechać na kompa? Tak to można pół silnika wymienić niepotrzebnie :P Jak obroty falują to łapie lewe powietrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 10:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Czujnik połozenia wału, czujnik przepustnicy, sama przepustnica lub przepływomierz. Przyczyn jest wiele jak włosów na głowie :hyhy:

_________________
Polska pisownia nie jest Âłatwa ale moÂżna sie jej Âłatwo nauczyĂŚ...


PomogÂłem pochwal!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 10:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
otoz to ale podalem najbardziej prawdopodobna przyczyne i najtansza alternatywe do sprawdzenia :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 11:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 13
Posty: 429
Lokalizacja: RABKA ZDRÓJ
Moje BMW: A3 8P , ex qp e36
Kod silnika: 2.0 TDI
reasumując jedz na kompa, skasują Cię najwyżej 50 zł ale może akurat wyjdzie co jest grane pzdr

_________________
pozdrawiam Tomek :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 19:13 
nieszczelonossc w dolocie czyli... co wymienic ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 23:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 300
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Moje BMW: e39/e36
Kod silnika: M62B44/M42B18
element numer 3
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 09:54 
dzisiaj mialem objaw ze mi zgasl i nie moglem go odpalic a jak go odpalilem to palil na dwa gary na minimalnych obrotach ;/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 11:40 
element nr 3 sprawdzałem jest szczelny i ok ;/ trzyma sie dobrze na zaiskach i jest elegancki nie wiem co to moze byc ;/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 12:53 
przyczyn może być wiele, ale po objawach sądząc - palenie na dwa gary sprawdziłbym czujnik położenia wału ( przy kole zębatym na wale, pod kółkami pasowymi), czujnik zapłonu na czwartym cylindrze (na przewodzie zapłonowym czwartego gara). sprawdź najpierw czy sie nie wypieły (wtyczki od spodu listwy przewodowej pod kanałem ssącym), potem czy mają przejście elektryczne (między dwoma pinami - trzeci to ekranowanie) - rezystancja poniżej kilku Ω. szczelność dolotu sprawdź wpuszczejąc dym do kolektora ssącego i patrz którędy wyłazi, krokowy(zawór dodatkowego powietrza) -czy nie jest zatarty - odłącz wtyczkę w czasie pracy silnika - jak zdechnie to znaczy że reaguje, ale nie koniecznie działa poprawnie, jak bez reakcji wymocz go w nafcie przez noc i spróbuj , może ruszy (zwykle jego awaria polega na zblokowaniu przepalonym olejem)


Góra
  
 
 Tytuł: Obroty
PostNapisane: 28 maja 2009, 18:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
Witam, podepne sie pod temat..
Mam podobny problem ze swoja bunią, za kazdym razem gdy chce ja odpalic pali jakby na 2-3 gary, slabo reaguje na gaz, dopiero jak uda mi sie ja wkrecic na wyzej niz 3k obr to lapie na wszystkie cyl i trzeba ja wtedy potrzymac na dosc wysokich obrotach, po chwili mozna odpuscic pedal gazu i trzymie normalne obroty, pozatym idzie normalnie, dobrze sie wkreca i nie faluja obroty, tylko ten start ma taki ciezki..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 22:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Przyczyn falowania obrotow jest tysiac, a pierwszym krokiem jest...

... komputer, podlaczenie i diagnoza 5 min, zaoszczedzona kasa i nerwy. Ja dopiero co uporalem sie z falowaniem w moim is'ie, a przyczna był czujnik spalania stukowego 2, ktory znajduje sie w okolicach skrzybi biegow i nie ma do niego dostepu, ale nie ma go w twoim silniku o ile sie nie myle. Dlatego tez jedz kolego na komputer i od razu bedziesz wiedzial co jest. A nie baw sie w czyszczenie krokowca, sprawdzanie czujnikow walu itd bo sam za przeproszeniem nic nie znajdziesz :)

Pozdro

_________________
|------------------------------------------------------------------------------|
Moje 3er ==> viewtopic.php?f=6&t=72749&p=788209#p788209
|------------------------------------------------------------------------------|

<Croniss>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL