Panowie, Silnik zostal zlozony, rozrzad ustawiony, wszystko pracuje tak jak powinno, zadnych falowan obrotow, rowna praca, zero stukow i co najwazniejsze odpalanie OK + moc 150KM.
Chcialbym podsumowac tego posta tak aby inni jak mogli z tego skorzystac co nie bylo do tej pory.
Ustawienie rozrzadu:
1. Blokujemy wal w gornym polozeniu 1szego tloka - za pomoca odpowiedniego kolka ktory wklada sie z prawej strony kola dwumasowego.
2. Jak walki mamy zamontowane z lancuszkiem, napinacz odblokowany - łańcuszek ma byc napręzony, ustawiamy wszystko wg prostego przyrzadu, przy polozeniu krzywek na pierwszym cylindrze w sposob pokazany na rysunkach ponizej, wszystko skrecamy przytrzymujac kluczem za walek (ssacy pozniej wydech).
Rysunek 1:
Rysunek 2:
Uwaga: Przyrzad musi byc dopasowany do pierscieni i przy skrecaniu ma dokladnie dolegac do glowicy.
Jak juz jest wszystko skrecone wyciagamy kolek blokujacy wal i nalezalo by obrocic kilka razem walem i ustawic spowrotem w gorne polozenie tlok na pierwszym cylindrze i zablokowac kolkiem. Nalezy ponownie sprawdzic polozenie walkow za pomoca przyrzadu. Przyrzad ma wchodzic na pierscienie tak jak przed dokreceniem i dolegac do glowicy i jezeli wszystko jest OK mozemy smialo montowac pokrywe klawiatury.
Mysle ze bedzie to pomocny material dla osob ktore maja zamiar robic rozrzad przy silniku 2.0d (M47N).
POZDRAWIAM