BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Jaka karoseria do sportu?
PostNapisane: 24 maja 2009, 00:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Siema,
planuje znowu kupic e30 za jakis czas. Zaczalem sie pomalu rozgladac, glownie z ciekawosci narazie. Zawsze myslalem o coupe, bo bardziej mi sie podoba i podobno jest sztywniejsza, jednak coraz ciezej znalezc ladna coupe. A z sedanow cos by sie wybralo. Warto kupic sedana, czy odpuscic i szukac coupe? Autko ma sluzyc na co dzien, momentami do sportu i treningu. Srodek i tak bedzie goly. Planuje kupic M40 i swapowac M42 lub gotowe M42. Kwestia homologacji FIA narazie mnie nie interesuje, a sedan chyba jej nie mial. Jakie sa plusy/minusy coupe/sedana, czy roznia sie waga?

_________________
E30 po raz drugi + E36 po raz pierwszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 09:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Coupe bedzie lzejsze, o ile - mniej wiecej o wage tylnych drzwi, ile to w kg - nie wiem, nie wiem czy ktos wazyl samo nadwozie coupe i sedana, zeby porownac. Poszukaj na zagranicznych forach takich informacji, jest masa projektow E30 do sportu, ktos powinien miec taka informacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 09:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 333
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52tub28
Vermilion napisał(a):
Coupe bedzie lzejsze, o ile - mniej wiecej o wage tylnych drzwi, ile to w kg - nie wiem, nie wiem czy ktos wazyl samo nadwozie coupe i sedana, zeby porownac. Poszukaj na zagranicznych forach takich informacji, jest masa projektow E30 do sportu, ktos powinien miec taka informacje.


Coupe będzie lżejsze o tylnie drzwi? Przecież miejsce tylnich drzwi w qp jest tak samo zabudowane. Ja słyszałem, że to wbrew pozorom sedan jest lżejszy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 09:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Watpie aby w przypadku E30 bylo inaczej (chociaz moge sie mylic), drzwi sa duzo ciezsze niz roznica pomiedzy krotszym, a dluzszy tylnym blotnikiem. Sedan jest lzejszy jako zlozona calosc - 128 kg roznicy na przykladzie 318i.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 13:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Masz moze linka do jakiejs stronki z podanymi masami poszczegolnych wersji silnikowych/nadwoziowych? Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze roznica masy przy tym samym silniku, a sedan/coupe to 128kg. Niby skad, jak i dlaczego roznica mialaby az tak duza?

_________________
E30 po raz drugi + E36 po raz pierwszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 13:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Jeżeli tak jak piszesz to nie będzie mega profesjonalny sport to niema różnicy czy sedan czy coupe... Różnica w wadze jest znikoma.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 14:09 
Ziemczon, na przykładzie E36 nie ma żadnych różnic w masie sedan/qp

wątpię, żeby w e30 była jakaś znacząca różnica, jeśli masz jeździć rostem 0,005kg lżejszym to już bierz sedana, a tak w ogóle, to rób projekt i sprawka, a nie siedzisz na forum :cisza:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 15:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 333
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52tub28
Masa e30 z silnikiem 2.0 to 1160 w wersji sedan. 1160 kg także w wersji qp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 16:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Hehe. Sprawko z bialego transita prawie gotowe, a teraz i tak w robocie siedze.

To co tam ktos pisal o 128kg roznicy?

_________________
E30 po raz drugi + E36 po raz pierwszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 16:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
potejtos napisał(a):
Hehe. Sprawko z bialego transita prawie gotowe, a teraz i tak w robocie siedze.

To co tam ktos pisal o 128kg roznicy?


Różne źródła podają różne dane. Najlepiej znaleźć skany katalogów i tam sprawdzić.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 18:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
potejtos napisał(a):
Masz moze linka do jakiejs stronki z podanymi masami poszczegolnych wersji silnikowych/nadwoziowych? Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze roznica masy przy tym samym silniku, a sedan/coupe to 128kg. Niby skad, jak i dlaczego roznica mialaby az tak duza?


http://www.carfolio.com/ - najdokladniejsza strona jaka znam, ale tez zdarzaja sie jakies mniejsze czy wieksze bledy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 21:40 
potejtos napisał(a):
To co tam ktos pisal o 128kg roznicy?


ta, chyba w snach


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 21:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Fryderyk napisał(a):
ta, chyba w snach


To czas sie obudzic i spojrzec na strone, ktora dalem ;)

http://carfolio.com/specifications/mode ... ?car=55990 vs http://carfolio.com/specifications/mode ... car=170709

http://carfolio.com/specifications/mode ... ?car=30921 vs http://carfolio.com/specifications/mode ... car=128744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 22:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
moj dowod rejestracyjny podaje 40kg wiecej niz ta stronka :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 22:04 
Vermilion napisał(a):
To czas sie obudzic i spojrzec na strone, ktora dalem ;)


Chyba czas zacząć myśleć logicznie, ile to jest 128kg i jaki to ma wpływ na osiągi. Taka różnica niewątpliwie miała by spore znaczenie. A nie ma.

Albo uważnie czytać i zobaczyć, że w 1. linku różnica to 28kg


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 22:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
PageUp napisał(a):
moj dowod rejestracyjny podaje 40kg wiecej niz ta stronka :)


To jest Kerb Weight wedlug norm UK - trzeba by sprawdzic co bylo w tamtych latach wazone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 23:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Masa wlasna w dowodzie? Wg. dowodu mojego obecnego autka, jego masa wlasna jest rowna 0 (tak, zero!). Jak nie wierzycie moge wrzucic skan.

_________________
E30 po raz drugi + E36 po raz pierwszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 00:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Nie ma znacznia co bylo wazone, jesli pomiary byly w tym samym roku, to waga dwoch aut wg. tej samej normy sedana/coupe powinna pokazac prawdziwa roznice miedzy nimi.

_________________
E30 po raz drugi + E36 po raz pierwszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 08:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Nie wiem jak umiescic plik pdf a linku nie mozna podrzucic wiec proponuje=>

www.e30.de

zakladka ARCHIV

TECHNISCHE DATEN

i wybrac

Technische Daten im Überblick


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 10:26 
wystarczy, że qp będzie miało szyber i już całą różnicę szlag jasny trafił


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL