BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 12:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 09:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Stag 4 to nic innego jak Stag 300 do samochodów 4 cylindrowych. Stag plus to nowsza generacja do samochodów wyposażonych w OBDII. Bezpośrednio w AC pojedynczej sztuki pewno ci nie sprzedadzą, ale jest sieć dystrybutorów którzy to zrobią.
http://moto.allegro.pl/item635296825_se ... tek_3.html
Inny problem że rzadko który montażysta zgodzi się montować to co klient przywiezie, chyba że to Twój dobry znajomy. (Jeżeli montuje KME to będzie miał problem z ustawieniem Staga, ponieważ mapowanie jest praktycznie w 100 % odwrotne w obu instalacjach.)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 09:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Znajomy polecił mi serwis zajmujący się instalacjami gazowymi. Po wstepnej rozmowie dowiedziałem się następujących rzeczy. Sterowanie STAG 4 Wtryski VALTEK czerwone i reduktor Tomaseto czy jakaś tak :) do 200 KM Zapytałem się o montaż żółtych wtrysków i reduktor KME Silver I powiedział tak. Co do wtrysków: Nie ma problemu A reduktor montują taki bo jest sprawdzony. A jak będę chciał KME to też zamontują Tylko wspomniał po co mi taki "duży" reduktor do silnika 113 KM A cena montażu to 2700 zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 09:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Powiem Ci że tanio to nie jest. A co do reduktora to mają racje. Jeżeli zaproponowany reduktor to Tomasetto Arctic, to śmiało można montować. I nie upieraj sie co do tych żółtych valteków, może montują na czymś innym i lepszym.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 10:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Reduktory tomasetto są do 90 km, bez względu jak go nazwą arctic basic czy inaczej. Nie wierzysz sprawdź na stronie producenta stag.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 12:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Pinczer, nie masz racji co do reduktora Arctic, podstawowe wersje tak mają, ale wersja Arctic jest od 120 do 240HP = 240KM
http://www.amax.bialystok.pl/index.php? ... 356&cp=345
to co piszą na forum staga, i owszem, ale w wersji AT09 Basic i Alaska faktyczne do 90 i 140 HP
Nawet na stronie tomasetto masz takie dane, poza tym błędem w tabeli (w opisie jest prawidłowo, w tabeli zamiast 240 jest 140).
http://www.tomasetto.com/a_ENG_38_1.html

P.S. Na Arcticu montowałem Dodge Magnum 2.7 V6 z 2008r automat, o mocy 142 kW / 193 KM i jeździ jak burza, pali ok 15l/100 LPG

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 12:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Pozwolę sobie nie wierzyć, dla krakowskich gazowników to co jest burza dla mnie jest totalnym mułem. Większość ludzi nie wciska pedału przyspieszenia głębiej niż do połowy dla nich zawsze jest dobrze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 14:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie chcesz to nie wierz. Ja tam nie wiem co robią w Krakowie, wiem co ja robię w pobliżu stolicy, a tomasetto robi reduktory dla których 200HP to żaden problem.
A że ogólnie niektórzy montażyści robią ludzi w przysłowiowego chu...a i montują tomasetto Basic bądź Alaska, do aut w których nie powinny jeździć, ponieważ jest tanie. Potem wyrasta opinia że ta firma to szajs. Ja na przykład, staram się tak dobrać graty do samochodu, żeby klient nie miał z nim problemu, a przez to ja z klientem :P
Zasadniczo każdy jeden osprzęt trzeba z głową dobierać do danego samochodu.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
To że producent twierdzi że jest do x mocy to mnie najmniej przekonuje. Jak mi się taki trafi założę do siebie na test, myślę że wciągnie go nosem moje nie pewne 211km.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 16:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Albo będziesz mocno zdziwiony, Twoje że auto normalnie jedzie na tym wynalazku :hyhy:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 17:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Tak normalnie jak na KME Silver?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 20:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ja tam do twojego auta z reduktorem Silver na pewno bym nie podszedł, jedyne co wchodzi w grę to KME Gold i zasilanie fi 8 :D

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 09:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Toudi, mam prośbę Możesz mi jeszcze raz przybliżyć sprawę z tymi wtryskami A dokładnie z ich opornością


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Teoretycznie jest tak.
Mniejsza rezystancja (mierzona w omach) przekłada się na większą dokładność (szybkość otwarcia i zamknięcia) wtryskiwacza. Tak więc wtryskiwacza np 2Ω mogą dokładnie pracować np przy czasach wtrysku rzędu 2ms (mili sekundy), natomiast dla wtryskiwaczy 3Ω lepiej żeby czas wtrysku gazu nie schodził poniżej 3.5ms, ponieważ wtryskiwacz zaczyna podawać niewłaściwą dawkę gazu.
W twoim przypadku czas wtrysku benzyny nie powinien być mniejszy niż 2.5ms, czyli czas wtrysku gazu po dodaniu poprawki i korekt wyniesie około 2.5 + 1.75 = 4.25ms, a więc śmiało można stosować wtryskiwacze o rezystancji nawet 3Ω.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: polska
Ja zamontowałem do swojej instalacje sekwencyjna kme i jestem zadowlony przejchalem juz na niej 1000km i jak narazie wszytsko ok ani spadku mocy nie czuje ani nie wiem kiedy jade na gazie nie czuje przelanczania dodam ze silnik 1,8 m43 w e36 touringu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 08:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
a w który miejscu wpiąć się do instalacji chłodzenia silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 11:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Za silnikiem przy wejściu na nagrzewnicę. Z tym że dostęp do tych węży nie jest najprostszy :(

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 12:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
jak będziesz montował trójniki to zaopatrz się od razu w 'metalowe'.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Co do trójników to były plastikowe Podłączyłem się do węży od nagrzewnicy Ale bardziej martwi mnie fakt że podczas przecinania węży nie wyleciała mi woda z nagrzewnicy Ale to odrębny temat. Do listwy wtryskowej benzyny idzie wiązka trój przewodowa. Jeden kabel jest połączony z wszystkimi wtryskami a reszta połączona jest z dwoma osobnymi wtryskiwaczami. Jak mam się wpiąć z instalacją Sirocco ? Czy muszę o czymś pamiętać montując czujnik podciśnienia ? Jakaś odpowiednia wysokość itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 12:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Mam pytanie odnośnie filtrów gazu. Jakiego wybrać producenta ? I jakie są okresy między wymianami ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Toudi, Jestem już po montażu. Instalacja Sirocco Reduktor KME Silver Wtryski Valtek 1ohm Ale w tej chwili jakieś polski AKME lub APEX 3 ohm Wprowadziłem wstępne dane w zakładce konfiguracja Później przeprowadziłem auto kalibracje i pokazuje mi że przesunął sobie nachylenie do wartości -40 % Dysze rozwierciłem wiertłem fi 2,3 z lekkim biciem wrzeciona wiertarki Tabela podaje że mam mieć fi 2,4 A jak wygląda sprawa robienia mapy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL