BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] szarpie przy 2-3rpm oraz grzeje się
PostNapisane: 25 maja 2009, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Tuchola
Witam wszystkich uzytkowników.... mam problemy z e34
od 2,5-3,5 tysiaca obrotów zaczyna szarpac... co moze byc przyczyna?????
i drógi problem zagrzewa mi sie po 5 minutach
prosze o pomoc
pzdr


Ostatnio edytowano 25 maja 2009, 19:42 przez wariat@, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 18:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Grunt to szczegółowy opis problemu :D

co ci się " zgrzewa" po 5 min ???
nagrzewa, przegrzewa, ???
opisz coś więcej co się dzieje, jaki silnik, czy coś bylo robione itp...

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 19:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
i napisz czy masz instalacje gazową i zmień tytuł tematu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Tuchola
Mam silnik 2,500 po remoncie splanowana głowica nowa uszczelka oleje płyny....itp...
po 5 minutach na zegarach woda na czerwonym......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Tuchola
brak gazu.... jeszcze jednym problemem jest to ze jak jade to od 2,5-3,5 tys obrotów zaczyna przerywac.... co moze byc przyczyna ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 19:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Układ odpowietrzony prawidłowo???
Głowica stara czy inna, jesli stara to co się stało że ją zdejmowałeś i czy taki problem miałeś wcześniej?

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Tuchola
odpowietrzałem ja 2 razy.... głowica wyjeta prawidłowo..... jutro sprawdze to jeszcze raz....
głównie zalezy mi na tym czemu przerywa.......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 20:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Z tymi przerwami to możliwe że jakiś wężyk podciśnieniowy spadł, albo nie został nałożony i łapie lewe powietrze.
Po drugie może czujnik położenia wału, wałka lub czujnik połozenia przepustnicy nie został wpięty lub spadła kostka z połączenia.
To tak na odległość, nie widząc motoru co przychodzi mi do głowy, ale bardziej skłaniam się do lewego powietrza.

A jeśli chodzi o przegrzewanie to rzeczywiście płyn gotuje ci się pod maską ???
Może tylko czujnik temperatury kłamie.

Przy demontarzu wiele elementów się rozłancza a później zapomina nieraz podłączyć.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 23:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
dokładnie moze cos nie podłączone, ja przy niepodpietej przeplywce mialem podobne pboblemy w e34 szarpalo i wskazowka od temp rosla ku czerwonemu polu

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 13:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Jeśli Ci się przegrzewa to to najpewniej termostatu wina.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 16:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Tuchola
no odpowietrzyłem dzisiaj i wszystko ok... dzieki wielkie...
ale.... jest jeszcze jeden problem...mianowicie ustawilem koniki 0,25 na zimnym silniku sprawdzilem wszystko jest podłaczone i ma problem z odpaleniem a jeslijuz odpali dalej szarpie... dodam tez ze swiece,kopółka paluch, i kable nowe..... prosze o rady
pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 16:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
No to chociaż jeden problem mamy z głowy.
Szarpanie... :-k
Zacznijmy od kabli i tego co wymieniałeś w wysokim napieciu.
Oczywiście świece i kable takie jak powinny byc mam nadzieję.

Czy u ciebie na starych kablach było coś nałożone, taki jakby pierścień z kablem na
którymś przewodzie WN ???
Dokładnie chodzi mi o czujnik położenia wału.

Pytam ponieważ nie wiem jaki masz model silnika a 2500 to niezawiele mi mówi.
Poza tym miałem mało z nim do czynienia w starszych modelach.

P.S
Co to znaczy
Cytuj:
...mianowicie ustawilem koniki 0,25 na zimnym silniku...

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Tuchola
Kable i swiece takie jak powinny byc.....
tak był i jest kabel czujnika polozenia wału.....
a co do P.S. .... to chodzi mi o zawory.....
pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 17:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
0.25 mm na zimnym silniku na ciepłym 0.30mm (silnik M20).

wariat@ napisał(a):
Czy u ciebie na starych kablach było coś nałożone, taki jakby pierścień z kablem na
którymś przewodzie WN ???
Dokładnie chodzi mi o czujnik położenia wału.


Na WN jest czujnik rozpoznawania cylindrów, a nie położenia wału. Sprawdź czy nie masz uszkodzonej wiązki tego czujnika, jeśli ktoś źle poprowadził kabel od niego mogło go uszkodzić.

Jak się ma przepływomierz, klapka w nim się nie przycina?

Kable są dobrze pozakładane? Czasem jak są nie do końca "dopchnięte/nałożone" na świece lub kopułkę dzieją się różne rzeczy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 18:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Ą czy przekładałeś ten czujnik na kabel zdejmując fajkę, czy kupiłeś kable z czujnikiem ???

Właśnie nieprawidłowa praca tego czujnika może miec wpływ na odpalanie, a wspomniałeś w ostatnim poscie o problemie odpalania u siebie, równiez na przerywanie i szarpanie bo będzie źle odczytywał położenie wału.
Przyjrzyj się czy nie jest gdzieś kabel przytarty i czy wizualnie jest ok, bo zachowuje się jak by działał ale błednie.
Jeśli by nie działał wogóle wtedy byś nie odpalił auta, więc może coś w tym kierunku?!

Zanim napisałem, kolega mnie uprzedził.
ale chodzi o ten czujnik na kablu właśnie, może to nie jest od wału ( jak w niektórych R4) ale to chyba powodować będzie podobne objawy jak nie będzie rozpoznawał cylindrów.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Ostatnio edytowano 26 maja 2009, 18:13 przez Boggy e36, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 18:25 
wariat@ wpadnij do mnie na diagnostyke...zaraz cos zaradzimy


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL