BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] auto gaśnie na jałowym biegu
PostNapisane: 25 maja 2009, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Mam e36 318is, przy odpalaniu silnik na sekundę rozkręca się do 1000 obrotów i potem gaśnie, jednakże jechać się da, tylko trzeba cały czas mieć powyżej 1.500 obrotów, i auto nie muli podczas jazdy. Wymieniałem 2 miesiące temu przewody wys. napięcia gdy auto tak samo gasło ale wtedy muliło i miało tylko 1/4 mocy. Teraz moc jest taka sama ale gaśnie mi cały czas. Jak myślicie, czy to silnik krokowy? Czy standardowo trzeba jechać na kompa? :D
Dodam, że silnik jest ogazowany.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 20:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tyle razy było to omawiane że szkoda gadać ;)
Więc pokolei:
Sprawdź szczelność dolotu powietrza (może ci jakaś guma gdzieś spadła, albo coś pękło)
Wyczyść silnik krokowy i przepustnicę.
Jedź do gazownika, może on coś zauważy na co Ty byś nawet nie spojrzał, albo bagatelizował.
Podłącz komputer.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Szczelnosc dolotu sprawdzalem na samym poczatku na parkingu pod marketem gdzie sie "to" stało i jest ok, i tak samo nic nie pękło. Na czyszczenie silnika krokowego dzisiaj już za późno, i czy możliwe, że coś by się z nim stało, skoro 10 min wcześniej wszystko było w jak najlepszym porządku? Bo wydaje mi się, że powinny być wcześniej jakieś objawy tego, a to tu tak nagle się zrobiło :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 23:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
sprawdz jednak ten silniczek krokowy:) moze masz od kogos znajmego pozyczyc na próbę:)
a jak nie to moze jeszcze przepływka płata figle :] :]

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Dzisiaj dokładnie przyjrzałem się ogumieniu silnika i na gumowej osłonce http://static.bmwfans.info/images/epc/MjAzNV9w.png numer 4, na niej są między pręgami dość duże pęknięcia, i przy rozruchu silnika słychać jak by świst powietrza z okolicy tej gumy, zna ktoś sposób żeby to jakoś zakleić? :D czy trzeba nową kupić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 17:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
okręć narazie izolacją dokładnie a jutro do wymiany

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 01:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Okleiłem dokładnie izolacją, bardzo dokładnie i nadal po odpaleniu silnik gaśnie ;(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Podłącz auto pod komputer, jeżeli nie będzie żadnych błędów, a odczyt przepływomierza i innych czujników, prawidłowy, to zostaje tylko zajrzeć do wałków rozrządu, może napinacz popuścił i łańcuch przeskoczył, lub wałki między sobą są przesunięte.
Kolega kiedyś redukując z 5 na 4 przez zbyt nerwowy ruch wrzucił 2 przy 160 km/h, napinacz nie wytrzymał stresu i skończyło się wymianą wszystkich 12 zaworów wydechowych.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
No i wydało się, sprawdziłem wszystkie rurki itp, i nie zauważyłem tej jednej schowanej za silnikiem idącej do kolektora ssącego :D buhahah Na szczęście przytomny mechanik dopatrzył się tej rurki bez podłączania do komputera ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL