BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 15:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 12:19 
Prosze o pomoc w BMW V8 z automatycznom skrzynią biegów problem polega na tym ze po przekreceniu kluczyka pisze GETRIBENOTPROGRAM i nic sie nie dzieje silnik kreci


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 13:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Ale silnik nie zapala ? jesli tak to padł jeden z czujników osprzetu silnika albo komp silnika

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 09:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
olej jest ok..a mialem nadzieje ze przy wymianie chlodnicy nie dolali.. :(

niestety musze jechac do dortmundu....tylko jak ja tam dojade..260km..na lince po autobanie raczej nie mozna..cos wymysle..musze. :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 09:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
czekamy na fotostory z warsztatu w dortmundzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 12:10 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
3200euro wymiana skrzyni z roczna gwarancja.. :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 12:13 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
to sa tzw "wysokie koszty eksploatacji samochodu klasy premium" :D to nie jest awaryjnosc :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 21:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
mam takie pytanie..po 1wsze...w skrzyni 5hp24 gdzie sie znajduje sterownik czy inaczej modul czy jak mu tam..czy znajduje sie on w skrzyni czyli czy trzeba ja wyjac itp..czy moze gdzies obok ..

po 2ie czy ktos wie czy jest w skrzyni mojej takie cos jak pompa oleju..jesli tak to tez pyt gdzie jest czy w skrzyni czy nie..

w poniedzialek wymieniam na prawidlowy akumulator bo nie dos ze mam jakis stary bosch ktory ciagle sie piepszy..to do tego ma 85ah a powinien miec 110ah..

przypomnialem sobie ze jak wymienialem kiere to czesto odlaczalem aku . ze 20 razy..wiec przez jakis czas nie bylo pradu w aucie..wiec moze to tez bylo ,jest przyczyna problemu mojej skrzyni...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 23:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
7ka napisał(a):
mam takie pytanie..po 1wsze...w skrzyni 5hp24 gdzie sie znajduje sterownik czy inaczej modul czy jak mu tam..czy znajduje sie on w skrzyni czyli czy trzeba ja wyjac itp..czy moze gdzies obok ..


w E32 sterownik skrzyni EGS/AGS jest w puszce kompów w komorze silnika po prawej. W E38 powinno byc podobnie.

7ka napisał(a):
po 2ie czy ktos wie czy jest w skrzyni mojej takie cos jak pompa oleju..jesli tak to tez pyt gdzie jest czy w skrzyni czy nie..


tak, pompa jest w skrzyni-, np w 5hp30 wyglada tak ( nr 2 ) , wiec w 5hp24 powinno byc podobnie, ale 100% nie dam
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=24&fg=15

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 20:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
Frank napisał(a):
7ka napisał(a):
mam takie pytanie..po 1wsze...w skrzyni 5hp24 gdzie sie znajduje sterownik czy inaczej modul czy jak mu tam..czy znajduje sie on w skrzyni czyli czy trzeba ja wyjac itp..czy moze gdzies obok ..


w E32 sterownik skrzyni EGS/AGS jest w puszce kompów w komorze silnika po prawej. W E38 powinno byc podobnie.

7ka napisał(a):
po 2ie czy ktos wie czy jest w skrzyni mojej takie cos jak pompa oleju..jesli tak to tez pyt gdzie jest czy w skrzyni czy nie..


tak, pompa jest w skrzyni-, np w 5hp30 wyglada tak ( nr 2 ) , wiec w 5hp24 powinno byc podobnie, ale 100% nie dam
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=24&fg=15


to pewnie te sterowniki.
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=24&fg=20
.pamietam ze mialem problem z wycieraczkami tzn..przez zuzyta uszcczelke dostawala sie woda do komputera..i wszystko to wyjmowalem pare razy zeby uszczelnic ta puszke z tymi wszystkimi modulami..jutro zobacze jak to wyglada..

ok,dzieki za info frank :08: :08:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 18:26 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
wiec tak...juz wszystko wiem.. :wstyd:

wymienilem aku na oryginal (160 euro)..po wymianie zauwazylem ze do tej pory nie dzialajace wszystkie pixele na wyswietlaczu zaczely sie swiecic...wszystkie problemy zniknely..na jakis czas..

chcac wyprobowac auto postanowilem sobi nim pojezdzic i zobaczyc czy wszystko gra..po 50 km jezdzac po tutejszych drogach postanowilem wjechac na autobane..i tam zdecydowalem sie na wieksza predkosc..230km/h..i co...przy tej predkosci wszystko ok i nagle...puszczam pedal gazu..i slysze ze cos mi wyje..cos w okolicy podwozia..zjechalem na parking i wysiadajac poczulem zapach spalonego oleju..spojrzalem pod auto i wszystko ok..wiec jade dalej ale juz powoli..wrazenia takie ze jak dodawalem gazu tgo wszystko ok..jak puscilem noge z gazu tak jak by cos szorowalo..

i nagle ...komunikat..GETRIBENOTPROGRAM... :(

zjechalem na bok autobany..i spojrzalem pod spod...szok...

tylni most sie rozsypal..olej lal sie ciurkiem..nie moglem ani do przodu ani do tylu ruszyc..nie bylo napedu..

naszczescie mam karte ADAC i po 2 godz sciagneli mnie do domu.. :)

wczesniejsze przypuszczenia co do zlej skrzyni byly ...niewlasciwe..mozna tak powiedziec...tzn wymienilem olej w skrzyni i filtr..wymienilem nieszczelna chlodnice oleju skrzyni..nowy aku..to wszystko nie wyszlo mi na zle bo i tak musialem to wymienic..ale nie wpadlo mi do glowy ,ze moge miec za malo oleju w tylnim moscie..i moze wlasnie tak bylo ,....malo oleju tam bylo i sie zatarl..teraz to tam jest ...nic nie jest...wszystko pewnie zmielone.. :zdziwko:
cale szczescie skrzynia jest ok... :)

i teraz moje pytanie ...

ile moze kosztowac tylni most do 730d 2001r...i co polecacie itp...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 18:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Hmm to juz drugi rozsypany most w E38 na forum w ostatnim czasie...

Ja bym proponował uzywke , bo ceny nowego mogą sie okazac niesmaczne.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 19:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: Centrum
Moje BMW: M450i
Kod silnika: M62B46+MOD
Tylko używke a co do mostu to mógł się rozkręcić na wałku atakującym i go ..... strzelił tak bywa tylko żeby nie popieprzył teraz skrzyni jak miałe takie szarpnięć i opory :(

_________________
WWW.KLINIKA-BMW.PL
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 19:12 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
skrzynia jest ok...nie bylo zadnych oporow itp..a co do dylniego mostu to jestem przekonany ze to on..bo olej sie lal..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 19:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: Centrum
Moje BMW: M450i
Kod silnika: M62B46+MOD
O MOST SIE NIE OBAWIAJ BO TO JEST NAJMNIEJSZY PIKUŚ przerabiałem już pare razy taki przypadek .

_________________
WWW.KLINIKA-BMW.PL
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 19:29 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
he,he..to ciekawe ale jak kupie uzywana to skad bede wiedzial ile ona pojezdzi..

a ile nowa kosztuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 19:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: Centrum
Moje BMW: M450i
Kod silnika: M62B46+MOD
1115eur ja bym kupił używke wymienił bym olej uszczelniacze i skręcił śrube na wałku alakującym na bardzo mocny klej do gwintów i pokłopocie :) :cwaniak:

_________________
WWW.KLINIKA-BMW.PL
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 19:56 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
oj to licza sobie ..1115euro..moze i masz racje z uzywka..ale mam pyt czy mozna moja naprawic>?? czy sie wogole oplaca..i czy mozna kupic od np e39...i czy mozna od np. 740d lub benzyniaka..bo mi sie wydaje ze nie..
czym to sie rozni..

znalazle cos takiego..

http://cgi.ebay.de/BMW-E39-Differential ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/BMW-E39-530D-Differe ... dZViewItem

niby ten sam ale czym sie roznia..om co chodzi z tym 2,35 lub 2,8..

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 3 lutego 2007, 20:02 przez 7ka, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 20:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: Centrum
Moje BMW: M450i
Kod silnika: M62B46+MOD
Od e38 musze sprawdzić jakie masz przełożenia i powiem ci od jakiego silnika pasują.Już sprawdziłem i nie dobre wiadomości przełożenie 3,08 i tylko takie jest w 730d i sprawdziłem w etk i powiadamia mnie że tylko ten most wychodził 730d e38 ale wrazie co wal na pw i pomoge ci w tym temacie :)

_________________
WWW.KLINIKA-BMW.PL
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 20:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
hmmm...czyli od e39 nie pasuje.. :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 20:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
znalazlem cos takiego..prod to 2001/05...co myslicie??

http://cgi.ebay.de/BMW-E38-730-Diesel-H ... dZViewItem

ten wydaje sie byc akurat do mnie...powiedzmy ze go kupie..wiec co musze w nim zrobic?? wymienic uszczelke..zalac olejem..jakim?? i co jeszcze trzeba zrobic zeby bylo dobrze..aha i jeszcze jednop czy mozna jakos sprawdzic czy nie jest zepsuty,czy nie jest zjezdzony itp..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL