BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 08:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: re
PostNapisane: 26 maja 2009, 18:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Odgrzebuję temacik :)
Dziś byłem na hamowni podwoziowej i zhamowałem autko na seryjnym filterku.
Wynik jak mi powiedzieli jest bardzo dobry i praktycznie po 9 latach nie odbiega od serii.
Oto wykres na serii:
Obrazek
Myślę pokombinować coś teraz z dolotem i moze odetkać autko ;)

Co sądzcie o tych danych z wykresu: 189,5 KM przy 5819 rpm i 262,7 Nm przy 3773 rpm?
Chyba nie ma tragedii?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: re
PostNapisane: 26 maja 2009, 18:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
sabbath napisał(a):
Odgrzebuję temacik :)
Dziś byłem na hamowni podwoziowej i zhamowałem autko na seryjnym filterku.
Wynik jak mi powiedzieli jest bardzo dobry i praktycznie po 9 latach nie odbiega od serii.


Co sądzcie o tych danych z wykresu: 189,5 KM przy 5819 rpm i 262,7 Nm przy 3773 rpm?
Chyba nie ma tragedii?


Miales "swiezy" filtr? Wynik jest dobry, masz zdrowy silnik - to nie wiek powoduje spadki mocy, ale przebieg. BMW ma dopracowane i trwale silniki (jezeli sie o nie normalnie dba i nie przycina kosztow na serwisie).

Moim zdaniem sprobuj najpierw wymienic filtr na wklad K&N, ukrytej mocy szukalbym w innych miejscach niz w dolocie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 26 maja 2009, 18:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Filterek nie jest pierwszej nowości jest to wkładka K&N po przebiegu 17 tyś. Więc może po przeczyszczeniu jeszcze coś wyjdzie, ale jak uzyskałem info to po wkładce mozna spodziewac sie tylko kilku Nm a koni nie przybedzie.
Wg. licznika autko ma przejechane 122tyś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 19:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Mam praktycznie identyczny wynik tylko mam seryjny filtr i pomiar był robiony bez nawiewu zimnego powietrza, a u ciebie jak był robiony?
wynik to 189ps przy 5960obrotach
i 272NM przy 3380obrotach
założyłem airbox simoty i podajdę znów na hamownie czy coś się zmieniło.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 26 maja 2009, 19:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Pomiar był równiez bez nawiewu zimnego powietrza w hali z otwartą bramą wjazdową przy zamknietej masce auta. Zapodaj wykres jak bedziesz juz miał po zhamowaniu na airboxe Simota oraz jak mozesz to podeślij fotke jak to wygląda pod maską albo zamieść na forum. Napisz tez jakie róznice odczuwasz po założeniu box'a Simoty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 21:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Postaram się jutro zamieścić jakąś fotkę, szczerze mówiąc nie widzę różnicy w osiągach poza tym 3 czy 4ps więcej o ile wogóle jest tyle jest ciężkie do zauważenia ;)

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 26 maja 2009, 23:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Fajnie jakbyś miał wykresik z chamowni po modach dolotu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Mam już zdjęcie chętnie je zamieszczę jak mi powiesz jak, wstyd się przyznac ale nigdy tego nie robiłem;)

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Wrzuc na iv.pl tam bedziesz mial od razu fragment kodu do wrzucenia na forum - cos takiego [ IMG ]....[ /IMG ]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Obrazek

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Jakby ktoś mógł usunąc jeden post bo jakimś cudem mi sie zdublował;)
Zdecydowałem się na takie umiejscowienie airboxa ze względu na to żeby nie łapał za dużo syfu spod silnika, ale mam zamiar na hamowni przetestowac właśnie to rozwiązanie i drugie że air box nie jest połączony z seryjnym dolotem, tylko z rurą której koniec będzie gdzieś na podowziu, pozostawię wersję która da więcej koni o ile którakolwiek opcja da jakieś wyniki;)

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 27 maja 2009, 11:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Bardzo ciekawie to wyglada. Będziesz miał może jeszcze wykresik z hamowni przed i po montażu?
I czy zbiorniczek z płynem do wspomagania to przekładałes? Bo jak się nie mylę to w standardzie jest bliżej silnika a filtr skierowany bardziej w stronę błotnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 11:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Tak przełożyłem go na drugą stronę i wkręciłem w miejsce mocowania seryjnej puszki, wykres z przed montażu air boxa mogę za chwilę wrzucic w najbliższych dniach będę się wybierał na hamownię to wrzucę wykres po. Kolejnym argumentem żeby zostac przy części seryjnego dolotu jest to:

http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG

Są wykresy z hamowni i widac zauważalny wzrost mocy w całym zakresie obrotów, wykonałem sobie taki element własnoręcznie bo jak widac jego budowa jest śmiesznie prosta.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 01:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 72
Lokalizacja: zagranica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
jaki jest koszt takiego wynalazku i gdzie to kupiłes normalnie na alledrogo?
tam sa dwa modele jeden do 300km a drugi do 200 który ty posiadasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 13:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
kupiłem ten do 300 koni bo tamten ma za mały otwór na przepustnicę, dałem za niego 200zł, kupiłem u takiego gościa co ma sklep na allegro simota.com.pl

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 23:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 72
Lokalizacja: zagranica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
widze ze tego airboxa masz umieszczonego w miejsce odprowadzania powietrza na alternator czy to w niczym nie przeszkadza?
Jak myslisz czy ja tez musiałbym załozyc airboxa do 300koni czy lepiej tego do 200?
posiadam BMW e36 320i (150km)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 29 maja 2009, 01:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
W E46 ta rura doprowadzona do Airboxa (łapacz powietrza) to nie jest chłodzenie alternatora tak jak w E36 (sam wcześniej miałem E36 320i qp (tam tak było), natomiast jest to standardowy dolot powietrza do fabrycznej puszki z filtrem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 08:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
-grzechu-, możesz dac linka gdzie kupiłes tego boxa?? Te rurki w zestawie są, czy dokupywałeś??
-grzechu- napisał(a):
Są wykresy z hamowni i widac zauważalny wzrost mocy w całym zakresie obrotów, wykonałem sobie taki element własnoręcznie bo jak widac jego budowa jest śmiesznie prosta.

Możesz dac fotkę jak to przerobiłeś??

-grzechu- napisał(a):
wykres z przed montażu air boxa mogę za chwilę wrzucic w najbliższych dniach będę się wybierał na hamownię to wrzucę wykres po. Kolejnym argumentem żeby zostac przy części seryjnego dolotu jest to:

No panie dawaj dawaj te wykresiki, bo i mnie podjaraliście :P :super:

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 12:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Sam nie wiem jaki wybrac w moim ukladzie wybor był prosty auto ma prawie 200koni wiec trzeb było wziasc do 300, ja na twoim miejscu tez bym wziął ten większy, pod warunkiem że zmieści ci się pod maskę bo jest trochę dłuższy.
Tu kupiłem stożek, rurki nie były w zestawie, kupiłem jedno kolanko 120stopni i trochę je skróciłem bo ciężko się wyrobic ze wszystkim pod maską, następnie kupiłem przejściówkę chyba 80mm na 70 żeby to jakoś dopasowac do seryjej reszty dolotu:
http://moto.allegro.pl/item643052243_fi ... 300km.html

wykonałem coś takiego ponieważ taki kształt też znalazłem na jednej stronce i wydał mi się lepszy:

Obrazek

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 13:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
To jest wykres sprzed montażu dolotu, tak jak pisałem w najbliższych dniach będę znów na hamowni i wtedy dodam również wykresu po montażu.

Obrazek

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL