BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 22:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Silnik 2.8 lub 2.5 zamiast 2.0
PostNapisane: 26 maja 2009, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Lokalizacja: ÂłUKĂłW
Witam mam takie pytanie chciałbym zmienic silnik z 2.0 na 2.5 lub 2.8 mam bez vanosa wiec pewnie wchodzi w gre tylko 2.5 bez vanosa tylko czy wszystko dalej pasuje czy trzeba wymieniac tez skrzynie i inne elementy?

_________________
KOMISAR2009


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Kolego możesz założyć 2.5 lub 2.8 Wszystko pasuje :) osprzęt też pasuje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
pawel24 napisał(a):
osprzęt też pasuje...



tak napewno pompa wspomagania, wiązka, sprężarka klimatyzacji itd. nie chce mi się wymieniać podejdzie od 2.8 gratuluję

wymień same tłoki, wszystko pasuje . . . ;)

2 minuty i masz SWAP

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
jak jesteś taki mądry to wymień sobie i same tłoki ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
pawel24 napisał(a):
jak jesteś taki mądry to wymień sobie i same tłoki ;)


tak zrobię :hyhy:

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Nie wiem czy to prawda... rozmawiałem dzisiaj ze znajomym i on u siebie miał 2.0 na vanosie i kupił sam słupek od 2.8 z kolektorem ssącym i wtryskami a resztę osprzętu pasowało mu od 2.0 U siebie chce założyć 2.8 i pytałem się go pod swoim kątem i zapewniał mnie że wszystko pasuje...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
pawel24 napisał(a):
Nie wiem czy to prawda... rozmawiałem dzisiaj ze znajomym i on u siebie miał 2.0 na vanosie i kupił sam słupek od 2.8 z kolektorem ssącym i wtryskami a resztę osprzętu pasowało mu od 2.0 U siebie chce założyć 2.8 i pytałem się go pod swoim kątem i zapewniał mnie że wszystko pasuje...


wiązka nie podejdzie przez wzgląd na vanosa...

pompa wspomagania jest inna ...

podstawa sprężarki klimy jest inna,

do tego inne mocowania i filtry paliwa

no i jak jest bez vanosa to mniemam że nie ma EWS-u a w 2.8 juz był seryjnie więc moduł ews-u transponder, kość z kluczyka i oring trzeba przełożyć ...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Hmm... klucic sie zamiaru nie mam bo sam tego nie robiłem u siebie wiec pewnosci nie mam... Zapewnial mnie tylko że z 2.0 z vanosem osprzęt pasuje do 2.8 z vanosem...

jeśli M52 to tak jeśli M50 to nie, ale tutaj cały czas mowa o M50 bez vanosa - jak w temacie ;)


Ostatnio edytowano 26 maja 2009, 23:25 przez pawel24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Lokalizacja: ÂłUKĂłW
A skrzyni nie trzeba zmieniac ani wału i dryfera? Bo słyszałem że będą za słabe prawda to?

_________________
KOMISAR2009


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 20:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Skrzynie tak. Wału z tego co wiem nie ale mogę sie mylić.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 22:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
pawel24 napisał(a):
Kolego możesz założyć 2.5 lub 2.8 Wszystko pasuje :) osprzęt też pasuje...


faktycznie pogratulować, koledze wiedzy :rotfl:

jest przynajmniej jedna osoba na forum, która wie jak sprawuje sie silnik z vanosem na osprzecie bez vanosa i odwrotnie

alternator, pompa wspomagania podejdą jesli wyminie sie podstawe filtra oleju

pawel24 napisał(a):
Hmm... klucic sie zamiaru (...)


to sie nie kłuc mądralo bo Cie zbanują :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: zrobisz swpa będziesz miał przywilej mądrzenia się :P

owszem osprzet od m52b20 podejdzie do m52b28, w sense uruchonienia silnika, tylko o tym jak to będzie działąc lepiej nie mówić :P

skrzynia podejdzie, pojeździ to jakiś czas jednak synchronizatory nie są przygotowane na 280 nm, to samo dyfer :(

ogólnie swap z 2.0, nawet bez vanosa na 2.8 yo kaszka z mleczkiem do zrobienia w 48h - jest to wynik potwierdzony :hyhy:

ews to mały problem który da sie łatwo i szybko obejść a spręzara klimy z podstawą od M50 pomimo, że jest inna podejdzie do 2.8 bez problemu ;)

bialy napisał(a):
Skrzynie tak. Wału z tego co wiem nie ale mogę sie mylić.


zalezy czy przekładasz dyfer czy nie, dyfer od 2.0 tzw mała głowa jest poprostu mniejszy więc wał jest troszke dluższy niz w przypadku duzej głowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 00:06 
oczywiście, że ANDREW E36 ma rację.

poza tym, od silnika reszta układu napędowego jest zupełnie inna, oczywiście, można wsadzić 2.8 pod ukł. napędowy z 2.0, tylko po co, jeździć z tym do 3.5 obr? :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 09:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Kolego GŁADKI nie wystarczyło napisać poprostu jak Kolega ANDREW E36??? A nie pajacujesz... A mądralą to widzę że ty jesteś... Ciekawi mnie czy zawsze jesteś taki mądry i fajny??? :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL