BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 08:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 318i Jaki olej? 15w40 czy 10w40 Jeśli...????
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 13:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Witam. mam problem, mam bmw e36 1,8 silnik na gazie, 175 tys wedlug licznka, kupiłem go jakis czas temu i od razu dałem na wymiane oleju, moj nie udolny mechanik zalał go 15w40 czyli mineralnym, teraz chcec wymienic olej i nie wiem jakim go zalac, bo jedni mowia ze nic sie nie stanie jak wleje 10w40 np Castrola magnatec, dlatego pytam co zrobic?? Silnik przy ostrej jezdzie bierze troche oleju , przy spokojnej nie znaczne ilosci. pozdro


Ostatnio edytowano 9 stycznia 2007, 15:02 przez greengos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 13:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
zalewaj polsyntetykiem i sie nie przejmuj...na poczaku lekko przeplucze ci silniczek ale po 2 zmianie oleju bedzie juz cacy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 13:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
A bedzie wiecej brał tego poł syntetyku przy ostrej jedzie?? bo ja tak mnie wiecej na 10 tys to te 1,5-1l doleje ale jezdze dosc ostro:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 13:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
raczej mniej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 13:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jezeli silnik nie jest w zlej kondycji, bedzie go bral mniej

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 14:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
a jak sprawdzic czy jest w dobrej kondyci?? bo jestem laikiem jesli chodzi o mechanike a to moje pierwsze bmw:) a drugie pytanie to normalne ze one tam troche tego oleju wezma??i jaki olej polecacie jesli chodzi o poł syntetyki??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 15:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jezeli od wymiany do wymiany wezmie Ci litr czy 1,5 to jest ok. Jak sprawdzic kondycje.. juz i tak kupiles wiec najlatwiej tak:

zmien olej, wlej 10w40 , ja polecam Castrol lub mobil. Kontroluj stan oleju, NA ZIMNYM silniku, przed uruchomieniem, pamietaj ze jak wyjmiesz bagnet musisz go przetrzec, wlozyc i wyjac, dopiero ten drugi odczyt jest prawidlowy ;) . Tak obserwujac poziom oleju, np co 3-4 dni przed odpaleniem, bedziesz po jakis 5000km wiedzial wszystko.

zmiana z 15w40 na 10w40 moze wyjsc tylko na dobre

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 15:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
wielkie dzięki wszystkim. zrobie dokładnie tak jak mowicie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 17:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
tylko iwyłacznie 10w/40 żadne mineralne jak 15w/40
MASZ HYDRAULICZNE ZAWORY NIEMOZNA MINERALNEGO UŻYWAĆ NA PÓŁ SYNTETYKU DO KOŃCA!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 17:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
A powiedzcie mi co myślicie o SHELL HELIX 10w40 bo akurata mam do kupienia z hurtowni obok mojej stacji 5 L za 100 zl i sie zastanawiam czy to dobry olej??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 18:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
olej dobry jak inne własciwosci mają bezmała takie same tylko sie cena róznią takie moje zdanie jest ja mam Mobil 1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
teraz to musisz go zalać pólsyntetykiem 10w-40 a tak wogóle to ten silnik powinien jeżdzić na syntetyku 5w-40

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Seat Leon
Kod silnika: 1.9 TDI
tez biore sie do wymiany oleju, bedzie syntetyk 5w-40 :) i okaze sie w praniu :)

:hyhy:

_________________
W poszukiwaniach BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 22:10 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
No właśnie podłącze się do tematu,jak moje M40 E36 z 93r kupiłem rok temu nie wiedziałem jaki jest olej to wlałem w styczniu ubiegłego roku Castrola Gtx Magnatec 10w40 i w przyszłem tygodniu znów wymieniam olej bo zrobiłem już 10.000Km to zostawić już ten co jest czy zalać 5w40? oczywiście żeby nie zaszkodzić,dodam że auto bierze troche oleju nawet więcej niż troche,byłem u mechanika i stwierdził uszczelniacze do wymiany.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
Jak zmieniacie z minerała na półsyntetyka to dobrze przed wymianą wlać jakis płyn do płukania silnika (polecam śrdek firmy Valvoline).
Jeśli są w silniku jakieś szlamy to taki środek je wypłucze. W przeciwnym wypadku po wymianiwe z minerała na półsyntetyk bez płukania, półsyntetyk wypłucze te szlamy i może dojść do zatkania kanalików olejowych lub zasyfi się filtr oleju.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 22:15 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
musisz porzanie sprawzic stan silnika.zmierz kompresje, cisnienie oleju i jak bedzie ok to lej syntetyk a uszczelniacze to pikus...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 22:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
zamen to co piszesz moze miec miejsce w przypaku zastosowania plukacza z racji agresywnego dzialania.zmieniajac po kolei olej silnik bardzo delikatnie jest przeplukiwany...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 22:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Seat Leon
Kod silnika: 1.9 TDI
Wiecie daliscie mi do myslenia poniewaz mysle czy zalac odrazu 5W40 czy stopniowo od 10W40 półsyntetyk przejsc na 5W40.... hmmm jestem we kropce :orany: :niepewny:

_________________
W poszukiwaniach BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 22:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
bdbartek a co masz w ksiazce serwisowej?skoro uwazasz ze auto bylo do dzis serwisowane w aso to bankowo lali pelen syntetyk.druga rzecz jezeli przebieg masz oryginalna to sekundy sie nie zastanawiaj nad czyms innym niz syntetyk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
Kornelio napisał(a):
bdbartek a co masz w ksiazce serwisowej?skoro uwazasz ze auto bylo do dzis serwisowane w aso to bankowo lali pelen syntetyk.druga rzecz jezeli przebieg masz oryginalna to sekundy sie nie zastanawiaj nad czyms innym niz syntetyk


Tys prowda.

Jeśli płukanie silnika miałby wykonać sam olej - to najlepiej zalać półsyntetykiem, pojeździć kilkaset kilosów i znowu wymiana oleju i filtra.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL