BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Coś wyje na suchym pasku a na mokrym nie :(
PostNapisane: 25 maja 2009, 23:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Witam. Mam nadzię że mi ktoś pomoże... Mam e36 2.0 vanos bez kilimy i jak zpryskam pasek czym kolwiek... np. płynem do mycia szyb to wszystko cichnie i jest okey! Ale jak po chwili wyschnie płyn to zaczyna dosyć głośno wyć. Myślałem że to pasek i kupiłem nowy ale to nic nie pomogło... jest to samo... wymieniłem rolkę na napinaczu i też jest to samo :( Spotkał się ktoś z takim przypadkiem??? Bede wdzięczny za pomoc :)


Ostatnio edytowano 26 maja 2009, 12:52 przez pawel24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 23:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
moze pompa wspomagania zaczyna huczeć jak pasek nie slizga (na mokrym lekko slizga)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 23:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
ale jak się położę po samochodem to jest zdecydowanie ciszej... zdecydowanie coś na górze... łożyska w alternatorze też były wymieniane :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 08:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
A wisko albo pompa wodna?

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 08:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
visco raczej nie bo odkręciłem wiatrak i jest to samo... a pompa jest z 2007 roku ale ma mały luz... ona może wyć??? ale czemu cichnie jak popsikam pasek????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 10:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Jak dodajesz gazu dźwięk nasila się? Moze to jednak pompa wspomagania, spróbuj na wolnych obrotach skręcić kierownicą oraz przy zwiększonych obrotach. Napinacz wymieniłeś, może to rzeczywiście wina lezy po stronie paska skoro jak jest wilgotny nie wyje bądź napinacza oraz rolek??

Popatrz:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=18

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 10:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Jak zwiększam obroty to się nasila... a jak kręcę kierownicą to nic się nie zmienia... Pasek jest nowy...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 10:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
to może rolki popatrz na link który Ci wysłałem tam już nic innego nie ma

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 11:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Dzięki za link ;) Napewno się przyda :) No właśnie - tam już nic innego nie ma... :) Już sam nie wiem co to może być :( Na obudowie termostatu w kanale wodnym mam dziwne scianki pokryte jakimiś opiłkami... wygląda to jak papier ścierny bardzo brobniuteńki... może być tak że pompa która ma delikatny luz przekasza pasek który wślizgując w swoje rowki jęczy a gdy pasek jest mokry działa na zasadzie smarowania i wtedy jest cicho?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 11:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
A pasek masz dobrze zalożony tzn. czy wskoczył w te rowki

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 12:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
sprawdz pompe wody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 13:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Pasek na 100% wskoczył w rowki bo zdejmowałem i zakładałem go ze 20 razy... :) A pompa ma mały luz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Panowie a więc tak :) Sprawa jest bardziej skomplikowana bo jak odkrece kabel plusowy od alternatora to jak ręką odjął... podłączę - wyje! ale jak poleje pasek jakims płynem to też cichnie :szok: wie ktoś co to może być??? :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Sam sobie odpowiedziałes.......Alternator wymien...Same łożyska nic nie dają..NIe wiesz co tam może wyć....

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
tez mysle tak samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
ale dziwi mnie to czemu nie wyje jak poleje pasek...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 23:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
bo lekko slizga :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 08:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Czy Twój alternator nadmiernie się grzeje?? Bo jeśli tak to może być mostek prostowniczy uszkodzony. Wymieniałeś łożyska a szczotki?? wirnik dałeś może trochę do przetoczenia chodzi mi dokładnie o komutator? Zawsze możesz dać taki alternator do zakąłdu zajmujacym się naprawą i regeneracją oni już pomierzą czy nie jest coś z uzwojeniem.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 12:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Wymieniłem łożyska ale nic więcej z nim nie robiłem... troszke chuczał jak nim kręciłem a p wymianie łożysk ucichło ale to wycie zostało... Jeżeli chodzi o wirnik to po tym co chodzą szczotki to wytarte jest już ok 4-5mm... :/ a czy się grzeje to nie patrzyłem :znudzony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL