BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 14:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Problem z chłodzeniem
PostNapisane: 27 maja 2009, 08:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Bawaria
Witam

Na wstępie chce przeprosić za zapewne ponowne poruszenie tego tematu. Moja ułomność do wyszukiwania informacji skłoniła mnie do założenia tego tematu.

Mam problem z moją e-39. Problem dotyczy grzania się przy większych prędkościach (powyżej 120km/h), ale i również przy dynamicznej jeździe. O dziwo wskazówka nie wychyla się poza środek gdy auto stoi w miejscu np. w korku.

Teraz postaram się przekazać trochę informacji które mogą być pomocne w ustaleniu usterki:

1. Wczoraj wymieniłem wisco na nowe (poprzednie było zblokowane na stałe)
2. Chłodnica po rozgrzaniu silnika oraz po jeździe jest gorąca tylko na obszarze 7cm od górnej krawędzi oraz 10 od dolnej, środek pozostaje zimny
3. Węże, zarówno dolny i górny po nagrzaniu silnika są gorące i twarde jak kamień
4. Ogrzewanie w samochodzie działa prawidłowo (niezawodny sposób na szybkie "zbicie" temperatury)

Czy grzanie się samochodu może być spowodowane nie nagrzewaniem się środkowej części chłodnicy? Jest to obszar naprzeciw wisco tak więc myślę, że wisco może się nie załączać.

Czy bardzo twarde węże to norma w tych samochodach?

Jakie są objawy uszkodzenia termostatu?

Czy chłodnica może być zapowietrzona czy raczej jest już do wyrzucenia?

Bardzo proszę o odpowiedź, jeszcze raz przepraszam za ponowne poruszenie tematu.
Nie mam już nerwów na te chłodzenie...przyjemność z jazdy nie powinna polegać przecież na wpatrywaniu się co chwilę na wskazówkę pokazującą aktualną wartość temperatury silnika...

Dziękuję i pozdrawiam.

_________________
WymyÂśl coÂś idiotoodpornego, a zaraz wynajdÂą lepszego idiotĂŞ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 08:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Witam. Może chłodnica jest czymś zawalona w środkowej częsci i przy większych obrotach już nie nadąza z chłodzeniem? Zastanawiam się jeszcze nad tymi wężami bo takie twarde nie powinny być. Przeważnie jak węzę są twarde to jest to wina uszczelki pod głowicą lub pękniętej głowicy a jak jest ze stanem płynu w zbiorniczku?

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 08:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Bawaria
Stan płynu jest w miarę stały (minimalne ubytki).

Zauważyłem również, że po nagrzaniu coś zaczyna lekko "syczeć", a dźwięk dochodzi jakby z chłodnicy.

Czy twarde węże mogą być objawem zapowietrzenia? Może niedrożność środkowej części chłodnicy powoduje nadciśnienie w układzie? Istnieje jakiś sposób na udrożnienie chłodnicy czy mam się już rozglądnąć za nową (używaną?)

_________________
WymyÂśl coÂś idiotoodpornego, a zaraz wynajdÂą lepszego idiotĂŞ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 08:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Rozmawiałem przed chwilą z bratem jak miał zapchaną chłodnice to miał takie same objawy z tym że u góry i na dole była tylko ciepła ale te węże twarde to chyba przez to że ją przegrzałeś i uszczelka puściła :zalamany: dla pewności jeszcze bym wyjął termostat i zagrzał silnik bez niego i jeśli wtedy będą takie same objawy to 100% chłodnia. Pozdro

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 08:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
jezeli myslisz nad chlodnica ja bym nie kupil uzywki
nawet nieoryginalu bym nie kupil
3 miesiace temu wymienialem chlodnice i kupilem nowa nieorginalna z ebaya
po tych 3 miechach chlodnica zaczela cieknac wszedzie , normalnie rozszczelnila sie.
teraz kupilem oryginal i wszystko ok.tzn , prawie wszystko bo czasami czuje plyn chlodniczy ale przyczyuny nie moge znalesc
te typy tak maja :D

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 08:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Przeprowadź taki test z tym termostatem jak wyżej napisałem dla sprawdzenia chłodnicy. Węże będą troche twardsze niż normalnie jak będzie zapchana ale bez przesady. To syczenie jest spowodowane ciśnieniem w układzie.

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 08:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Bawaria
Wyjęcie termostatu może pomóc? Myślałem, że skoro chłodnica grzeje się choćby w 2 miejscach to oznacza, że termostat jest otwarty?

Czyli przy ewentualnej wymianie chłodnicy wymienić również uszczelkę pod głowicą? Czy jest to skomplikowany zabieg? Jak z kosztami takiej wymiany? I jaki jest koszt oryginalnej nowej chłodnicy?

_________________
WymyÂśl coÂś idiotoodpornego, a zaraz wynajdÂą lepszego idiotĂŞ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 09:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Jak go wyjmiesz to bedziesz miał pewność że obieg jest otwarty i jeśli chłodnica w tym czasie zrobi się cała ciepła to walniety jest termostat, jęśli będzie bez zmian to walnięta chłodnica. Dla pewności warto wszystko posprawdzać. Z tą usczelką to nic pewnego najpierw zrób porządek z chłodzeniem bo przez niedrożną chłodnice mogą być węże twardsze. Najlepiej kup używaną sprawną chłodnice na allegro jest ich sporo ale podkreślam zrób ten test z wyjęciem termostatu wtedy będziesz miał wszystko jasne czy jest to wina chłodnicy czy termostatu.

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 09:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
Jurekj napisał(a):
jaki jest koszt oryginalnej nowej chłodnicy?

ja kupowalem w anglii to zaplacilem 150 funtow za oryginal
podrobki sa po 80 funtow

co do termostatu to powinien byc ok poniewaz oba weze pisales ze sa gorace
ja jak mialem zepsuty termostat to dolny waz byl zimny. termostat nie otwieral sie i nie bylo pelnego obiegu

co do wymiany uszczelki to koszty sa drogie jak kiedys pisali uzytkownicy ok 1500 zl z czesciami
ale mozesz jechac do dobrego warsztatu i sprawdza ci czy uszczelka jest walnieta.
maja do tego taki specjalny plyn ktory wlewaja w chlodnice i jak zmieni kolor pod wplywem spalin w cieczy to znaczy ze uszczelka walnieta a jak nie zmieni to dobra

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 09:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Już pare razy się spotkałem z tym że jak termostat był walnięty to od dołu też się robiła trochę ciepła bo płyn w dolnym węży nagrzewał się od silnika ale w tym wypadku stawiam na 80% zatkaną chłodnice.

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 09:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
najpierw sprawdz czy dobrze masz odpowietrzony uklad

przy duzych obrotach silnika moze pompa wody nie wydalac, moze miec łopatki wylamane

termostat raczej dobry skoro weze i chlodnica sa gorace

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Bawaria
Dziękuję wszystkim za pomoc. Dzisiaj po pracy wyjmę termostat, postaram się również prawidłowo odpowietrzyć układ.

Wieczorem napiszę jakie były efekty.

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!

_________________
WymyÂśl coÂś idiotoodpornego, a zaraz wynajdÂą lepszego idiotĂŞ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 11:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
nie dziekuj tylko nacisnij pomogl :D

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 11:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Jurekj, zrob jeszcze tak zeby ocenic stan pompy:

odkrec korek wlewu plynu do zbiorniczka na zapalonym silniku i lekko dodawaj gazu i obserwuj strunien plynu,powinien byc wiekszy im wiecej dasz gazu, przy 1000obrotow powinien juz byc taki niesmialy ;)

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL