BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] do oceny sytuacji
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Wroclaw
Witam Panowie, kwestia jest taka że nabyłem wczoraj BMW e30 318i 1,8litra 105KM 85 rok. Bylem dzis u mechanika, sprawdził na kanale i okazalo sie ze:

- naderwana poduszka od silnika
- zerwane przednie wachacze
- wydech przed drugim tłumikiem dziurawy tak że nie dochodzi do kolejnej czesci i spaliny nie lecą na koncu, a koniec wisi na drutach :wstyd:


Wiem ze wszystko jest do naprawy, ale powiedzcie mi jak uwazacie co jest do zrobienia w trybie pilnym, bo skasował mnie na 820zł a w chwili obecnej nie mam tyle kasy na zbyciu.

pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
no nie wiem jak masz kanał i 2 ręce to to wszystko jest do zrobienia samemu. a co on wliczył w tą cene???

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Wroclaw
wliczył części i robocizne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: drogi serwis
PostNapisane: 27 maja 2009, 11:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: internet
mieszkam w holandi i jezdze 318 ti dzisiaj wymienialem w salonie bmw plyn hamulcowy,olej w skrzyni ,olej w dyferencjale zgadnijcie ile zaplacilem

174,30c euro :(

za inspekcje chca 450 euro

jedyne to dobre ze zalany orginalem :)

_________________
zdjecia mojego bostonskiego cuda Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Wroclaw
To jak Panowie uwazacie, co jest do wymiany pilnie na 1wszy rzut ? Bo jesli chodzi o wydech to raczej kosmetyka ?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 11:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
tlumik to drobnosta ja bym wymienil wachacze zawsze to uklad jezdny czyli twoje bezpieczenstwo

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 11:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Wroclaw
a poduszka od silnika ? No i te wachacze, czy bez tego mozna jeszcze pojezdzic spokojnie z 2-3 tygodnie dopoki nie uzbieram kasy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 12:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
StvStifler, jak się nie będziesz wygłupiał i przekraczał 90km/h to i miesiąc pojeździsz, niektórym takie rzeczy jak luzy w zawieszeniu nie przeszkadzają i latami tak jeżdżą.
Luzy w układzie zawieszenia nie są zdrowe, o bezpieczeństwie nie wspomnę. Po pierwsze auto się źle prowadzi, po drugie przy naszych "płaskich jak stół " drogach, przy dużej prędkości można się expresem udać w nieplanowaną podróż w stronę przydrożnego rowu, a po trzecie prowadzi to do zużycia innych podzespołów samochodu jak; opony, amortyzatory, maglownica itd.
Co do tej poduszki to zacznij od niej ponieważ narazie to najmniejszy koszt, a jeżdżąc tak mogą sypać się następne rzeczy. Silnik jest w innej pozycji niż powinien, są większe naprężenia na skrzynie biegów, wał itd.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Wroclaw
Toudi dzieki za rade, tak trzeba bedzie uczynic. Jeszcze wdała sie niestety dzisiaj jedna sprawa, zepsuł sie licznik na tablicy i dodatkowo nie nalicza przejechanych kilometrów, wczoraj wszystko jeszcze działało, dzisiaj działa tylko zegarek obok licznika. Da rade to rozebrać i zrobić samemu ? Bo wycena tego to kolejne minimum 100zł.


Z czego korzystac przy takich naprawach ? Znacie jakieś podręczniki w pdfie/ebooku ?
Ewentualnie jesli jest ktoś z Wrocławia prosił bym o namiary i pomoc w tej kwestii.


pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Wroclaw
To jak Panowie ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 19:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
sprawdz czy w wale napedowym wtyczka jest dobrze wcisnieta czy nic nie zasniedzialo etc.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 19:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
PageUp napisał(a):
sprawdz czy w wale napedowym wtyczka jest dobrze wcisnieta czy nic nie zasniedzialo etc.
kolega wie o co chodzi tylko strzelił litrówkę nie w wale napędowym tylko w dyfrze , czyli przekładni głównej sprawdż wtyczkę do części nr.8 w tym linku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=10 . Co do pozostałych usterek to jak koledzy napisali podstawa to sworznie wahacza za komplet lemfordera 4 sztuk 2 krótkie i 2 długie zapłaciłem w inter-cars 200 zł ,tuleje wahacza 2 sztuki to koszt rzędu 80 zł i poduszka silnika febi 40 zł.Wszystko przy odrobinie wiedzy wymienisz sam :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Wroclaw
Bynajmniej Panowie nie wiem czy te wachacze i poduszka wymagają koniecznej naprawy, bo tak powiedział mechanik, mysle ze dzisiaj lub jutro udam sie do innego i zobaczymy co powie. A Wy jak sądzicie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 08:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
tez mam E30 318i tyle ze 113 km, ja mialem inne problemu ale wsadzilem troche kasy i jeszcze troche czeka wiec rob najpierw jak ci mowia poduszka -> zawiecha -> a do tlumika wsadz cos zeby zatkac (jakis kawal blachy itp chyba ze masz puszke juz w stanie agonalnym :) )

co do ksiazek to na necie jest duzo, wpisz w google i sciagaj :)

P.S.moze na darkwarezcie cos byc

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL