BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 czerwca 2025, 05:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z 520d, nie przyśpiesza
PostNapisane: 10 maja 2009, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
Witam!!!
Zakupiłem właśnie e39 520d (136km) kombi z 2000r. Mam mały problem
mianowicie przy 150 nie chce dalej przyspieszać tak jakby mial jakis ogranicznik prędkości.
Do 150 wszystko jest ok. Na kazdym biegu moge ja krecic nawet na czerwony zakres obrotomierza. Dochodzi do 150 km/h i koniec wiecej niechce. Moze ktoś mial podobny problem.
Autko posiada tempomat. Poza tym świeci mi sie kontrolka od poduszki i od klocków hamulcowych.
Proszę o pomoc. Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 10 maja 2009, 21:37 przez tomek_pszczola, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 08:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
Być może problem zniknie po wyczyszczeniu zatkanych filtrów od elektrozaworów sterujacych zaworem EGR i turbiną. Podobny problem był tu opisywany http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=44441

_________________
Prowadzę swoje życie, a nie... BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 10:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
1. Sprawdz jeszcze przeplywomierz
2. Klocki wiadomo
3. Swiecaca sie poduszka to najprawdopodobniej (o ile nie wystrzelona) przetarta mata w fotelu pasazera. Bardzo czesta awaria w e39.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
Dzieki koledzy za info. Jezeli moglibyście to dajcie mi jeszcze wskazówki gdzie znajduje sie ten zawór erg i jak wyglada. Pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 13:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Poszukaj zanim zapytasz

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
Dzieki wielkie!!!
Jak wyczyszcze to dam znac czy pomogło:) Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
Witam!!!
Panowie korzystajac z waszych rad wyczyściłem erg i filterki elektrozaworków sterujących. Niestety nie pomogło. Sa dwa pozytywne aspekty. Samochod lepiej przyspiesza i wydaje mi sie ze troche mniej pali. Poza tym nic sie nie zmienilo. Nadal po osiągnięciu okolo 140 blokada i auto nie chce przyspieszac co wiecej nawet z wciśniętym do oporu pedalem moja beemka zwalnia i nie ma sily. Nie wiem juz nie mam pomyslów. Bardzo to dziwne bo od startu do tych okolo 140 idzie bardzo ladnie nawet sie nie zająknie. 1;2;3 moge ciagnac nawet na czerwony zakres obrotów. Na 4 dostaje blokady okolo 3500 obrotów a na 5 to okolo 3000 obrotow i dalej nie chce isc. Niektorzy pisza ze to moze byc wina przeplywki ale jakby byla uszkodzona to chyba na nizszych biegach auto tez by dostawalo blokady a jest wszystko ok. Prosze o pomoc i jeszcze jakies podpowiedzi co to moze byc. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 22:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Nie dziekuj tylko klikaj.... ;)

Ja bym obstawial jednak przeplywke. Mozesz ja odpiac i zobaczyc czy sie co zmieni. Jesli nic to znaczy ze przeplywka padnieta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
Witam!!!
Sprawdzilem dziś przeplywomierz. Odlaczylem go i sie przejechalem. Auto mulilo sie ale do 140 jakos dociagnelem i niestety beemka znowu oslabla i nie chce przyspieszac. Nie wiem co to moze byc. Mam dziwne wrazenie tak jakby bylo zalozone jakies ograniczenie elektroniczne ale to raczej niemozliwe. Świeci mi sie kontrolka od poduszki i od klocków hamulcowych. Moze komputer nie pozwala jechac szybciej bo sie swiecą te kontrolki ale to chyba malo prawdopodobne. Podpowiedzcie cos jeszcze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 20:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Jak masz mozliwosc to podmien sie z kims przeplywka ale na taka z takim samym numerem jak Twoja, Ja jedna stawiam na nia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
Szamil skoro odłączyłem przepływke i nadal ten sam problem wystepuje to chyba nie wina przeplywomierza. Zastanawiam sie czy mozliwe jest mechaniczne uszkodzenie erg. Problem jest wiekszy. Dzis zauwazylem ze np jak przyspieszam na 4 pod gorkę to problem pojawia sie wcześnie tzn przy miejszych obrotach. Tak samo jest na 5. Czy to moze byc erg??
spróbuje zaslepic erg i wyprobowac czy dalej bedzie problem, ale jak macie inne propozycje to prosze o podpowiedzi. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 08:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
Witam
Zaślepiłem erg ale problem nadal pozostał. Nie wiem co to jeszcze moze byc.Moze ktos podpowie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 09:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Kiedys czytalem jeszcze o padnietym jakims czujniku przy filtrze paliwa. Odepnij przewod przy nim i zobacz czy sie bedzie cos dzialo.
Jak nie to podjedz gdzies na komputer.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 10:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Szamil napisał(a):
Kiedys czytalem jeszcze o padnietym jakims czujniku przy filtrze paliwa. Odepnij przewod przy nim i zobacz czy sie bedzie cos dzialo.

Miałem to u siebie w 530d, muliło go od razu a nie od 140, na odpiętym jest ok.
A to:
Szamil napisał(a):
podjedz gdzies na komputer

Pokaże zapewne, ze jest za niskie ciśnienie doładowania. Jeszcze może być kwestia sterowania turbiny tzw. kierownica.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
Witam!!!
Panowie mam silnik m47 tzn 2 litry i na filtrze paliwa u mnie nie ma zadnego kabelka. Moze cos innego podpowiecie. Prawdopodobnie bede musial jechac na kompa bo juz mnie wkurza ze czasami przy wyprzedzaniu mocy brakuje. Prosze jeszcze o jakies pomysły. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 18:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Masz ten przewod/czujnik na pewno. Zalezne od roku prod byl o na zewn badz wewn obudowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
Witam.
Zastanawiam sie panowie czy moje problemy moga byc zwiazane z filtrem odmy bo raczej nie był wymieniany. Dajcie znac czy to mozliwe. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL