BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 05:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 535 czy 540 + LPG?? Może 528i?? Pokaże ktoś 528i?
PostNapisane: 26 maja 2009, 20:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Wielkopolska
Chciałem się przywitać, jestem nowy na forum.

Mam nadzieję, że w dobrym miejscu umieściłem swojego posta.
Po krótkim rozstaniu z marką, planuję wrócić do BMW.
Czekam na sprzedaż swojego Sec'a 560.
Planuję kupić coś rodzinnego i oszczędnego.

Poczytałem troszkę na forum: spodziewam się krytyki, od części z Was, silnika Tds, a od drugiej części V8 + LPG.
Jednak nie krytyka mnie interesuje. Chciałbym spytać właścicieli głównie benzyn V8 z gazem oraz bez: jak się sprawują te silniki? jakie są ich główne bolączki oraz jak droga jest ich eksploatacja (wiadomo, że nie tylko lanie gazu wchodzi w grę)??

Tata użytkuje e34 tds z 93 roku. Jego doświadczenia skłaniają mnie do modelu z tym silnikiem. Jest oszczędny i trwały - jeśli ktoś się z nim należycie obchodzi (ale jaką mam pewność, że poprzedni właściciel użytkował go należycie?). Znam jego wady oraz zalety - spalanie średnie z dwóch lat, głownie "jazda wokół komina" - 7,6L/100km. W trasie minimalnie osiągnąłem w poprzedni weekend 4,7L/100km (do 105km/h).

Nie jest niestety pociskiem, a czasami na naszych drogach przydaje się przyspieszenie - stąd moje zainteresowanie V8 z gazem. W moim secu nie zamontowałem kuchenki, ze względu na fakt, iż nie ma możliwości włożenia sekwencyjnej instalacji.
Gaz w 3,5 lub 4,4 daje spalanie na 100km przybliżone do Tds'a i stąd moje zainteresowanie tą opcją.

Co o tym myślicie? Jakie bolączki mogą się przytrafić przy V8 z LPG?
Jak sprawa z rozrządem, wtryskami itp, itd?
Wiadomo, że z tdesem też coś może się stać - wiadomo, że auta z salonu nie kupuje. Jak mają się koszty eksploatacyjne jednego auta do drugiego?


Pozdrawiam i liczę na odpowiedź!

P.S. 530d ze względu na cenę nie wchodzi raczej w grę.


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2009, 21:14 przez barteqmw, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 21:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
kupie ladne e34 i z checia sie zamienie z toba na sec-a :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 21:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Wielkopolska
tomasz86 napisał(a):
kupie ladne e34 i z checia sie zamienie z toba na sec-a :hyhy:



To kup lepiej e39, też ładne :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 06:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 312
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: Brak
Kolego ja mam 325 TDS Touring od 2 lat i jestem mega zadowolony.
Na temat silnika nie dam złego słowa powiedzieć.
Tak jak napisałeś - trzeba umiejętnie go eksploatować to odwdzięczy się bezawaryjną pracą.
Inna sprawa,że kupiłem go osobiście jak miał 68000km przejechane.
Przez 2 lata wymieniłem TYLKO świece żarowe kpl.(choc padły 2 szt.) i ostatnio sprzęgło kpl. Sachs(choć było do wymiany tylko łożysko wyciskowe).
Zrobiłem już 50000km i tylko tyle co wyżej.

Jeżeli byłbyś zainteresowany to w niedługim czasie będę chciał sprzedać mojego Turaska.
Możemy porozmawiać.

Więcej o nim w mojej galerii - link w podpisie.

_________________
Mój były Touring:http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19908

Moja była 328 Coupe:http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=41299

Była E61 530xd LCI '08
Była F11 530 xd LCI '15


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
barteqmw, montowałem instalacje LPG do różnych aut z silnikami V8
począwszy od serii 5, 7 na X5 kończąc. Założysz dobrą instalację, u uczciwego montażysty z wiedzą i nie masz żadnych problemów z tymi silnikami. Jeżeli chodzi o eksploatacje to jest ona taka sama jak na benzynie. Żadne specjalne oleje, świece ani inne bzdety. BMW stosuje, lub raczej zaleca takie elementy i części, że niema potrzeby nic zmieniać pod gaz, tak jak robi się to w Fordach czy Oplach.
Silnik masz na łańcuchu więc niema co do niego bez potrzeby wkładać rąk, świece wymieniać najlepiej z olejem, lub nie później niż po 20 000km,
Średnie spalanie 535i z wtryskiem IV generacji po mieście i to nie żałując autku (tzw. zawsze pierwszy przy ruszaniu ze świateł) wynosi ok 16l/100km przy obecnej cenie gazu 1.7 wynosi 27zł/100km. W trasie auto spali gazowni około 11l/100km/ przy prędkości do 150km/h czyli 18 zł (to tak jak diesel przy spalaniu rzędu 5l)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 14:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam mialem e 39 535 teraz 540 pamietaj ze chcesz kupic uzywane auto diesel moze miec wiekszy i to duzo przebieg od benzyny a to wiadomo potencjalne wieksze koszty przyszlych napraw. realne spalanie na gazie na autostradzie w niemczech przy 150km ponizej 14 nie zejdziesz przy normalnej jezdzie oba modele na manualu.kierujac sie ekonomia spalania i potencjanych napraw ktore jak w kazdym uzywanym aucie sie przytrafic moga to taniej wychodzi benzyna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 15:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 250
Lokalizacja: gdaĂąsk
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: m52b28
540 + lpg najlepsze rozwiązanie :hyhy: tds-y padają :kwasny:

_________________
BMW E39 523i™


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 20:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Wielkopolska
Dzięki wszystkim bardzo za odpowiedzi.

Kolega z "konkurencyjnego" forum był tak uprzejmy, że zademonstrował mi swoją 540i. Przyznać muszę, że daje niesamowite wrażenia :evil:

Jednak mój styl jazdy odbiega stanowczo od jego ;) w związku z tym, zacząłem się zastanawiać nad R6 2,8i.
Myślę, że ten motor da mi wystarczającą frajdę z jazdy oraz nie będzie tak drogi eksploatacyjnie jak V8 - a może się mylę?
Poproszę o opinie użytkowników powyższej jednostki. W grę wchodzi gazownia.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 08:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 45
Posty: 741
barteqmw napisał(a):
Jednak mój styl jazdy odbiega stanowczo od jego ;) w związku z tym, zacząłem się zastanawiać nad R6 2,8i.
Myślę, że ten motor da mi wystarczającą frajdę z jazdy oraz nie będzie tak drogi eksploatacyjnie jak V8 - a może się mylę?
Poproszę o opinie użytkowników powyższej jednostki. W grę wchodzi gazownia.
Nie mylisz się.Jeśli choć trochę liczysz się z kosztami to 2.8 napewno będzie bardziej "przyjazne".Przede wszystkim koszty paliwa,części eksploatacyjne-olej itp no i co chyba najgorsze-koszt ewentualnych napraw silnika(odpukać).A poza tym wszystkim silnik 2.8 naprawdę sympatycznie jezdzi,spokojnie daje radę,to podobno jeden z najlepszych silników BMW.Wiadomo,fajnie byłoby mieć 4-litrowe V8,ale jeśli z jakichkolwiek względów się wahasz to 2.8 naprawdę jest godne zainteresowania. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 21:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Wielkopolska
Yaślanin napisał(a):
barteqmw napisał(a):
Jednak mój styl jazdy odbiega stanowczo od jego ;) w związku z tym, zacząłem się zastanawiać nad R6 2,8i.
Myślę, że ten motor da mi wystarczającą frajdę z jazdy oraz nie będzie tak drogi eksploatacyjnie jak V8 - a może się mylę?
Poproszę o opinie użytkowników powyższej jednostki. W grę wchodzi gazownia.
Nie mylisz się.Jeśli choć trochę liczysz się z kosztami to 2.8 napewno będzie bardziej "przyjazne".Przede wszystkim koszty paliwa,części eksploatacyjne-olej itp no i co chyba najgorsze-koszt ewentualnych napraw silnika(odpukać).A poza tym wszystkim silnik 2.8 naprawdę sympatycznie jezdzi,spokojnie daje radę,to podobno jeden z najlepszych silników BMW.Wiadomo,fajnie byłoby mieć 4-litrowe V8,ale jeśli z jakichkolwiek względów się wahasz to 2.8 naprawdę jest godne zainteresowania. :ok:


Dzięki kolego. tak też myśląc zaczynam szukać auta - sec sprzedany :P

Jest ktoś z Poznania kto zademonstruje swoją 528i manual??
Proszę o pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL