BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Termostat
PostNapisane: 31 maja 2009, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WrocÂław
Czesc. Mam problem z przegrzewaniem sie silnika. Wskazowka temperatury szybko idzie do gory. Co moze byc tego przyczyna? Wymienilem juz uszczelki, pompe wody oraz czujnik termiczny wentylatora od 80 do 88 stopni ale nic sie nie zmienilo. Silnik nadal sie przegrzewa a ze zbiorniczka wyrownawczego wyrzucana jest woda. Wentylator raz sie wlaczy a innym razem nie. Obecnie nie mam zalozonego termostatu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 20:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
visco, a czy jak sie grzeje to chłodnica u dołu i wąż wyjściowy z chłodnicy są gorące? jeśli nie to termostat, a jeśli są gorące te elementy to visco

załóż nowy termostat, i obserwuj temp i visco.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Tylko że On nie ma visco tylko elektryka skoro wymieniał czujnik w chłodnicy ,termostat wyjęty także te dwa elementy trzeba wykluczyc.Podaj więcej informacji kolego silnik itp;ogrzewanie działa ? układ właściwie odpowietrzony? bo jeśli powyższe warunki są spełnione to objawy mogą wskazywac na uszkodzoną uszczelkę głowicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WrocÂław
Tak ogrzewanie dziala. Uklad tez jest dobrze odpowietrzony a glowica byla wymieniana. To jest silnik m40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
chłodnica u dołu i wąż wyjściowy z chłodnicy są gorące?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Czyli myliłem się i masz visco ,w tym przypadku sprawdż czy poprawnie działa poszukaj informacji na forum o układzie chłodzenia i sprawdzaniu visco.Zakładam że skoro masz elektryka to masz klimatyzację?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WrocÂław
Nie nie mam visco. Chlodnica jest na dole chlodna a waz dolny letni, gorny goracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Skoro układ poprawnie odpowietrzony ,ogrzewanie działa ,pompa wymieniona ,a chłodnica jest w dolnej części zimna to śmiem twierdzic że jednak układ jest żle odpowietrzony zrozumiałe staje się zachowanie wentylatora raz się włączy innym razem nie właśnie dlatego że w chłodnicy jest powietrze i czujnik nie osiąga właściwej temperatury .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: tamtaram
masz zatkana chlodnice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
podotykaj chlodnice czy w kazdym miejscu jest goraca czy tylko mijscami obstawial bym niedrozna chlodnice

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WrocÂław
w takim razie sprawdze jeszcze raz uklad i czy chlodnica nie jest zatkana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 14:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
a masz już termostat?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WrocÂław
nie jeszcze nie mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 16:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Odpowietrzaj układ przy włączonym ogrzewaniu na ful [ciepło].

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WrocÂław
sprawdzilem chlodnice nie jest zatkana uklad tez odpowietrzony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Skoro układ poprawnie odpowietrzony i wszystko inne jak twierdzisz jest w porządku to zewrzyj ze sobą piny w złączce czujnika temperatury w chłodnicy , w ten sposób sprawdzisz czy; rezystor 1 biegu jest sprawny i czy elektryka wentylatora jest ok.Nic złego przy takim doświadczeniu nie może się stac ,nie pamiętam który przewód za który bieg odpowiada ale tylko w jednej z tych kombinacji wentylator nie zadziała stanie się to w momencie kiedy zewrzesz ze sobą przewody od 1 i 2 biegu podające masę na przekażniki wentylatora .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
u mojego kumpla bylo tak wymienil czujnik na nowy i po przejechaniu 10 km mial temp. 130 ale silnik wcale sie nbie grzal tylko ten czujnik swirowal a wode czasami jak jak jest goracy silnik i odkreci sie korek to tez potrafi wyrzucic ale u ciebie to jakby to zapowietrzenie jednak

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
endriu25 napisał(a):
u mojego kumpla bylo tak wymienil czujnik na nowy i po przejechaniu 10 km mial temp. 130 ale silnik wcale sie nbie grzal tylko ten czujnik swirowal a wode czasami jak jak jest goracy silnik i odkreci sie korek to tez potrafi wyrzucic ale u ciebie to jakby to zapowietrzenie jednak
z całym szacunkiem kolego nie pomyliłeś czujników ? Czytaj dokładnie .przecież wcześniej napisał że płyn gotuje a wentylator nie zawsze działa .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 06:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: LubartĂłw
napisz ile stopni dokładnie pokazuje po przejechaniu jakiego dystansu. Napisałeś że wyrzuca wode - to chyba wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Zobacz jeszcze czy węrze od chłodnicy masz twarde (na nagrzanym silniku). Co do odpowietrzania to ja zawsze robie w tak: pokrędło wprzekręcić na zimno, wyłączyć nadmuch (na tzw. zero) i zdjąć do połowy wąż gumowy który idzie do nagrzewniczki i czekać aż zacznie się lać woda/płyn dużym strumieniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 14:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WrocÂław
mysle o zmianie silnika. Wiecie moze czy silnik 1.8 bedzie pasowal do skrzyni z 1.6? i czy trzeba cos zmieniac czy wejdzie bez problemu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL