BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 12:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wskaźnik paliwa + temperatury
PostNapisane: 30 maja 2009, 13:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
witam,

nie działa mi wskaźnik paliwa w e36 320i 97 r. leży totalnie i świeci się lampka rezerwy cały czas. próbowałem odkręcić to z tym , że są tam śrubki do których śrubokręta nie posiadam no i klapa...

natomiast co do wskaźnika temperatury wszystko jest ok, działa, z tym, że gdy silnik już się zagrzeję i jest ustawiony pionowo wskaźnik wtedy jest on minimalnie na prawą stronę przechylony, a z tego co wiem powinien być równo - pionowo.

co zrobić? chciałem przeczyścić i posprawdzać kabelki no ale nie mam jak odkręcić, gdzie można kupić śrubokręt do tych śrubek ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 14:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
klucz o ktory Ci chodzi nazywa sie torx ale jaki tam jest to nie pamietam 15 albo 20. odcisnij sobie w plastelinie idz do sklepu i kup. co do wskaznika temp. to spoko jakis helmut zle zalozyl wskazowke na oske tez tak mam u siebie zatrzymuje sie 0,5-1mm za pionem. pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 15:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Trochę nie jarze po co ci torxy, dojście do pływaka jest na 4 x krzyżak, przynajmniej ja tak miałem w dwóch e36 i w e46... a problem z pływakiem miałem w obu..

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 17:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
e-36m43/e-46m47 napisał(a):
Trochę nie jarze po co ci torxy, dojście do pływaka jest na 4 x krzyżak, przynajmniej ja tak miałem w dwóch e36 i w e46... a problem z pływakiem miałem w obu..

ja to odebrałem że kolega chce rozkręcić zegary... :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 17:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Panowie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon wskażnik od paliwa powinien się lekko unieść. Jeżeli tak się nie dzieje t9o wina leży po stronie zegarów, ale jeżeli się lekko unosi a potem już stoi w miejscu, bez względu na to ile jest paliwa w baku to winny jest pływak.
Odnośnie wskażnika temperatury to pytanie czy tak jest od początku czy teraz się pojawiło? Jaka jest rzeczywista temperatura płynu na rozgrzanym silniku?
Możliwe, że był wymieniany termostat i ten który jest teraz otwiera się w wyższej temperaturze, dlatego wskażnik nie jest w pionie tylko lekko ucieka.
Ale generalnie jeżeli poza tym lekki odchyłem nic się nie dzieje złego z układem chłodzenia to ja bym się tym nie przejmował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 20:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
El-tomaso, jesteś pewien w 100% swojej odpowiedzi? (chodzi mi o to, że przekręcając kluczyk wskazówka ma drgnąć) bo u mnie nie rusza się wogóle...może kabelki, styki czy wskazówka jest zabrudzona itp? Czy raczej wymieniać cały zegar odrazu? Jak to można naprawić. Co proponujecie.


Dziękuje ślicznie za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 09:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Przeprowadż test zegarów to się upewnisz czy wskażnik od paliwa ma zasilanie czy nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 13:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
Zrobiłem test zegarów no i wszystkie są sprawne, liczniki również odkręcałem ruszałem kabelakmi ale nic to nie dało....ktoś mi powie wogóle jak się odczepia te kabelki od licznika z tyłu? bo mało miejsca - krótkie kable - na manewry i nie zbaardzo wiem jak je odczepić aby przeczyścić styki itp.

Pozatym chyba co zostało - odkręcenie tylnej kanapy i sprawdzenie pływaków? Te pływaki będą widoczne odrazu po odkręceniu siedzeń?



I tak offtopic - co oznaczają poszczególne liczby przy teście zegarów, jako 1 pokazuję się przebieg, potem 2,3,4,5,6 i jakieś kilometry a nie bardzo wiem co oznaczają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Przewody są zabezpieczone takimi zawleczkami jakby. Trzeba najpierw w bok odciągnąć to zabezpieczenia a dopiero potem odciągać wtyczki. Ale skoro w teście wskażnik paliwa poszedł w górę to napięcie jest i nie ma się raczej co zagłębiać w temat liczników tylko przejść do sprawdzenia pływaka.
Pływaki nie będą widoczne od razu po odkręceniu siedzenia. Trzeba je wymontować ze zbiornika. Tylko wtedy sprawdzisz czy są sprawne.
A liczby przy teście zegarów oznaczają cytuję:
1 -wew.nr.BMW,
2- nr wtyczki kodującej,
3-liczba K wew. dane BMW,
4-nr podwozia,
5-wersja oprogramowania,
6- wew. indeks przeprowadzonych zmian.
Co do kwestii przebiegu auta, który można sczytać z testów, to zdania są podzielone. Niektórzy uważają że to pozycja nr 3 ale ja myślę że w ten sposób nie da się sprawdzić ile w rzeczywistości auto ma nabite km. Tak więc te testy nie są dla nas ale dla bardziej biegłych w tym temacie serwisantów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
Ok, jutro wezme się za wymontowanie tego, dzięki wielkie za odpowiedzi!! JEśli możesz powiedz mi jeszcze na co zwrócić uwage przy pływakach aby ocenić ich sprawność, stan. Mają jakieś krytyczne punkty te pływaki? Kabelki się sypią czy coś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Częstą przyczyną jest nieszczelność pływaka. Łatwo to zauważysz bo będzie w nim paliwo. Czasami zdarza się też ze się po prostu zacinają. Po wyjęciu na pewno będziesz widział jakieś nieprawidłowości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 18:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
Ok, dzięki, dam znać jutro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 10:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
No i poraz kolejny zaskoczyło mnie autko...jadę dziś rano no i wskazówka się naprawiła sama ;)


Dla wszystkich zainteresowanych wymianą - http://bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?p=11730

ps. nie wiem czy można wstawiać linki z innych forum, jak coś to usunicie - ale wartościowy temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 19:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
I poraz kolejny mnie zaskoczyło auto - znów się zepsuła wskazówka hehe ;) Tym razem wykręciłem pompke i pływak z obydwóch stron no i wszystko wygląda wporządku...kabelki ok. Jedyne co to płytka która jest przy pływaku jest tak jakby zaśniedziała po bokach, ale to pewnie od paliwa...

hmm i jeszcze jedno czemu w jednej komorze było paliwa ful natomiast w drugiej pustki , zero. ?

co proponujecie robić dalej samemu coś zdziałam, czy już elektryk pozostał ewentualnie wymiana podzespołów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 13:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
dziś przeczyściłem styki przy pływaku i dalej to samo. proszę mi powiedzieć czemu w jednej komorze paliwa jest full a w drugiej zero ?


edit, aha i jeszcze jedno w baku z strony kierowcy jak jest sam pływak, podłaczony jest on do jakiejs rurki ktora sie ciagnie w druga strone baku czyli pasazera, od czego jest ta rurka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 14:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
ta rurka sluzy zeby wyrownac poziom paliwa w obu komorach (takie zastosowane spotykamy w tirach)

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 12:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
to jeżeli ona ma wyrównać poziom paliwa to czemu jedną komorę miałem full natomiast druga całą pusta? może wina leży po stronie tej rurki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 15:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
czy nikt nie zna odpowiedzi czemu skoro poziom ma być równy w obydwóch komorach to czemu ja mam komore od strony pasażera full natomiast od kierowcy pusta? tak ma być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 15:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Ja też miałęm problem z przepływem paliwa w komorach. atkana była właśnie ta rureczka. Przedmuchałem ją kompresorem i na razie jest OK. Stanęła mi w trasie bo wskaźnik pokazywał poziom a faktycznie wyssało całe paliwo z jedej komory,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 18:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
mam pytanie a ta rurka która idzie od strony kierowcy w baku do strony pasazera drugiej komory, podlaczona jest do czegos czy jak? bo probowalem jak wyciagnac i nie chce isc jak by byla przyczepiona do czegos? i nie wiem czy silowac sie z nia czy nie? jak to wyglada wogole? zasada dzialania baku? jak to sie poziomuje na podstawie danych z pływaków?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL