BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Alarm - wariująca blokada zapłonu
PostNapisane: 19 maja 2009, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 97
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e61 LCI
Kod silnika: M57N2
Witam
Od pewnego czasu mam pewien problem w mojej "Buni"...
Zacznę od tego, że jest to BMW E36 wersja sedan 1995 rok 320i
Wracając do sprawy alarmu...coraz częściej się zdarza, że podczas wyłączania alarmu nie wyłącza się blokada zapłonu. Jest delikatna lipa bo wsiadam do samochodu wszystko pięknie a po przekręceniu kluczyka auto kręci ale nie odpala. Alarm jako syrenę odłącza, gdyż nie ma sygnału po przekręceniu kluczyka (który występował na uzbrojonym) jednak blokadę zapłonu już nie i muszę kilka razy przycisnąć przycisk wyłączania alarmu, żeby za którymś razem wreszcie załapało i odpuściło. Dodam jeszcze posiadam alarm fabryczny z alarmem nie w kluczyku tylko oddzielnie (prostokąt ze ściętym rogiem i dwa przyciski szary i czerwony:))
Moje pytanie jest następujące co mogło polecieć i jeśli się nie da naprawić to czy da się to jakoś ominąć samą blokadę zapłonu.

pozdrawiam i dziękuję wszystkim którym będzie się chciało coś sensownego skrobnąć:)

_________________
Czym Chata Bogata, Tym Goście Wymiotują...


Ostatnio edytowano 19 maja 2009, 22:12 przez Hrungr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 08:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jeżeli jest to dodatkowy alarm, nieważne montowany przez BMW, czy przez jakieś inne ASO, to zawsze istnieje opcja odłączenia. Musisz tylko zlokalizować centralkę. Jeżeli jest jakaś dioda sygnalizująca stan uzbrojenia alarmu to zacznij od niej szukać (po nitce do kłębka)
Jak centrale znajdziesz, to ja bym sobie z nią tyłka nie zawracał, kupił nowy alarm i zamontował (chociaż pewno wymiana przekaźnika w centralce rozwiązała by problem).

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 97
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e61 LCI
Kod silnika: M57N2
ok więc sprawa wygląda następująco znalazłem centralkę alarmu i chciałem ją odłączyć jednak odłączenie nie zlikwidowało jakiejś blokady zapłonu czyżbym musiał jakieś kable zwierać żeby blokada sie wyłączyła?
czy znajdzie się jakaś poczciwa dusza co uświadomi mnie co mam zrobić żeby się pozbyć tej centralki i żeby samochód zaczął palić za pierwszym razem bez konieczności klikania na pilot i kręcenia kluczykiem kilka razy
dodam jeszcze, że alarm steruje centralnym zamkiem , jest też domykanie szyb i na koniec dodam fotkę może ktoś po kablach mi wytłumaczy co i jak:)
Obrazek
zdjęcie robione na szybko komórką więc jakość marna:) ale może coś da
Panowie poradźcie coś bo jak odłączę centralkę to nie mogę odpalić samochodu a jak podłącze to cuda się dzieją i po kilkunastu próbach odpala...

_________________
Czym Chata Bogata, Tym Goście Wymiotują...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 19:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego coś złego dzieje się z centralką
musisz odnależć dwa przewody które idą do stacyjki i zewrzeć je po odpięciu od centralki to one odcinają ci zapłon
resztę zostaw bo przestaną chodzić zamki itd
a najlepiej gdybyś otworzył centrlkę i tam musi być przekażnik
pewnie styki szwankują


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 97
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e61 LCI
Kod silnika: M57N2
ok jutro sprawdzę wiem że mam jakieś dwa przewody przy gnieździe gdzie kluczyk wkładam, taka obręcz z dwoma kabelkami ale czy to to?

_________________
Czym Chata Bogata, Tym Goście Wymiotują...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
nie to jest immobilizer szukaj przy stacyjce
albo jedż od centralki to powinny być grubsze przewody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Hrungr, widzę że odcięcie blokady nie będzie takie proste. Trzeba zacząć od znalezienia przekaźnika do którego będą dochodzić przewody od centralki, prawdopodobnie za jego pomocą odcinany jest jakiś obwód.
Jak znajdziesz zrób zdjęcie. Odetniesz ten obwód, a reszta może zostać. W ten sposób pozostanie Ci centralny i domykanie.
Jeżeli niema przekaźnika, co jest mało prawdopodobne, to któraś para przewodów z centralki przecina przewód tego samego koloru należący do instalacji samochodu. (np. przewód koloru czerwonego jest przecięty i do jednego i drugiego końca dochodzą kable z centralki) Należy połączyć oryginalny przewód i po blokadzie.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 97
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e61 LCI
Kod silnika: M57N2
nie miałem czasu ale wreszcie znalazłem :)

_________________
Czym Chata Bogata, Tym Goście Wymiotują...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 97
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e61 LCI
Kod silnika: M57N2
ok dzisiaj miałem troszkę czasu więc troszkę posprawdzałem które kable idą gdzie a wiec rozpisałem je
A|B|C....... 1| 2 | 3| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |9 |10|11|12|.......... X| X | X| 25|
............. 13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|...... 26|27|28|29|

sorka że tak dziwnie ale szybko:)

A - (Czerwona końcówka) - do czujnika na słupku przednim
B - Zworek
C - (Biała Końcówka) - do czujnika nr dwa:)

1 - (Brązowo-Biały) - Leci do kostki od niej jeden kabel w moduł komfortu a drugi w wiązkę kabli
2 - (Czarno-Czerwony) - Syrena
3 - (Fioletowo-Szary) - Syrena
4 - (Biało-Czarny) - Syrena
5 - (Fioletowo-Biały) - *
6 - (Brąz) - przykręcony do samochodu - masa
7 - Pusty
8 - (Pomarańczowy) - Syrena
9 - (Brązowy Cienki) - Dioda na panelu środkowym
10 - (Szary) - Dioda na panelu środkowym
11 - (Niebieski) - Dioda na panelu środkowym
12 - Pusty

13 - Pusty
14 - (Czarno-Fioletowy) - Odcięty
15 - (Czerwony) - do kostka niebieskiej(z niej wychodzi czarny i leci do bezpiecznika 10A i do czarnej puszeczki)drugi z kostki niebieskiej niej na zółtą z zółtej jeden(zółto-czerwony) leci do modułu komfortu a drugi w wiązkę kabli
16 - (Niebieski) -
17 - (Niebiesko-Żółty) - Do mudułu komfortu
18 - (Niebiesko-Zielony) - w kostke z niej do modułu komfortu i w wiązke kabli
19 - Pusty
20 - (Niebiesko-Biały) - Odcięty
21 - Pusty
22 - (Brązowo-Biały) - Odcięty
23 - (Czarno-Brązowy) - w kostkę z niej do modułu komfortu i w wiązkę kabli
24 - (Brązowo-Fioletowy) - Do czujnika otwarcia maski

25 - (Niebiesko-Brązowy) - w kostkę z niej do modułu komfortu i w wiązkę kabli
26 - (Zielono-Biały) - w kostkę z niej do modułu komfortu i w wiązkę kabli
27 - (Czarno-Biały) - w kostkę z niej do modułu komfortu i w wiązkę kabli
28 - (Czarny) - do czarnej puszki
29 - (Czarny) - do czarnej puszki

28 i 29 leci do czarnej puszki a z puszki wychodzą 2 przewody do przekaźników w komorze silnika ( jeden do jednego przekaźnika drugi do drugiego) i 2 przewody lecą i się łączą w jeden na bezpieczniku 10A i potem w kostkę z której wracają do centralki pod kolorem Fioletowo-białym *)

a teraz zdjęcia:
centralka -> Obrazek

Czarna puszka ->Obrazek

kabel nr 15 z listy ->Obrazek Obrazek

Kable które wchodzą w moduł komfortu i lecą w wiązkę -> Obrazek

Dwa kable z czarnej puszki co lecą do komory silnika -> Obrazek Obrazek

z tych przekaźników lecą grubsze kabelki do cewek tzn tak mi się wydaje bo znikają pod pokrywą silnika

a teraz mam nadzieję, że ktoś mi wreszcie pomoże unieszkodliwić blokadę zapłonu:)

_________________
Czym Chata Bogata, Tym Goście Wymiotują...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 15:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 97
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e61 LCI
Kod silnika: M57N2
naprawdę nikt nie ma pojęcia jak temu zaradzić?:(

_________________
Czym Chata Bogata, Tym Goście Wymiotują...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL