BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 lipca 2025, 23:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Jak długo musi pracować silnik by uzupełnic prad na ro
PostNapisane: 29 maja 2009, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Ostatnio jeżdżę rzadko i na krótkich odcinkach. Silnik to 3l diesel więc każdy rozruch pobiera dużo prądu z akumulatora, no i już ze 2 razy musiałem odpalać kablami.
Pytanie - czy ktos wie jak długo powinien byc właczony silnik by uzupełnic w akumulatorze energie zużytą na rozruch (zakładając, ze pobór podczas jazdy jest normalny - włączone światła i radio bez zadnych dodatków).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 23:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
mi nauczyciel od mechatroniki powiedzial ze nawet 500 km moze nie wystarczyc :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 23:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Skoro już doszło do sytuacji że musiałeś odpalać kablami radził bym wymienić aku.

A ile czasu powinien się ładować, kwestia mocno względna.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 07:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
pobor pradu na rozruchu jest uzupelniany bardzo szybko -przejezdzasz jakis krotki odcinek na swiatlach i kaplica - wniosek jak kolega powyzej - nowy akumulator - coraz czesciej bedziesz mial problem ze starym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 09:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Olsztyn
Cześć wszystkim. Zeby uzupełnić enrgię zużytą na rozruch trzeba przjechać minimum 20 - 25 kilosków. Przy założeniu że ładowanie jest prawidłowe, tzn. napięcie zmierzone na zaciskach aku wynosi 14,5 Volta. Na biegu jałowym (750 obr/min) może być niższe ale powyżej 1000 obr powinno być jak wyżej. Bardzo istotne: czyste i nasmarowane klemy! Przy częśtych i krótkich jazdach aku będzie coraz głębiej rozładowany i w niewielkim stopniu doładowany - bilans ujemny po jakimś czasie skończy się padaczką aku. Rada: Raz w tygodniu ruszyć na wycieczkę z nową laską choćby nad Liwiec. Pozdro. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki! Zapomniałem o klemach, wymagają przeczyszczenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 18:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
nie zgadzam sie -aku kolegi wykazuje objawy padniecia-to raz a teraz pytanie do wlasciciela- aku ile ma lat -jak 5-6 lat to tylko wymiana-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 19:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
M57 napisał(a):
Dzięki! Zapomniałem o klemach, wymagają przeczyszczenia.


jeśli miałes historie z kablami to aku do wymiany i jeszcze bym zajżał do alternatora czy przypadkiem szczotki sie nie kończą i słabo prąd zbieraja :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
No niestety akumulator ma powyżej 4 lat. Nie wiem dokładnie ile, bo jest po poprzednim włascicielu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
To może być już jego czas (zwłaszcza jeśli śmigasz głównie po mieście, bo jeśli głównie dłuższe trasy to jeszcze z rok powinien spokojnie pociągnąć). No ale jak już wcześniej pisałem

Cytuj:
Skoro już doszło do sytuacji że musiałeś odpalać kablami radził bym wymienić aku.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
Witam.Tak przy okazji ładowania,mam pewne pytanie.Od pewnego czasu zauważyłem pewien niepokojący objaw.Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach,to delikatnie zaczynają mi migać światła(oświtlenia wnętrza również),lecz jeśli dodam jazu wszystko wraca do normy.Co może być tego powodem? :( .Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
alternator nie domaga... wymian pasek klinowy jak nie pomzoe to musisz sprawdzic szczotki w alternatorze i sprawdz jakie daje napiecie

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 20:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
Mam przez to rozumieć,że jedno z tego jest zużyte?Jak długo można z tym jezdzić?(aż szczeli pasek?) :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 23:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
sprawdz natychmiast - jak pasek sie zerwie to po ptakach moze byc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 15:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
harnas621 napisał(a):
sprawdz natychmiast - jak pasek sie zerwie to po ptakach moze byc

jak sie pasek urwie to jakieś 20km pojedzie dopóki mu akum starczy heh :] ale tak powaznie to wymień pasek jakieś 50 zł i szczotki chyba jakieś drugie 50 zł :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 07:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
a co z woda - po zerwaniu paska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 13:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: POLSKA
Ładowanie możesz sprawdzić za pomocą "Testu zegarów"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 19:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
Przed chwilą byłem u mechanika i powiedział mi że się nie da wymienić szczotek :zdziwko: !!!Nie jestem w Polsce,tak więc mówię z góry,że tutejsi mechanicy są o dupe rozbić.Oglądałem też pasek,ale nie widziałem żadnych oznak zuąycia.Jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 19:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
borxon a tak sobie mysle, czy masz dobrze dokrecą klemę minusową przy aku? weź sprawdź u mnie jak miałem kleme luźną to czasem bylo tak że wsiadłem do auta kluczy do stacyjki a tu bach i niema prądu wogóle i co wchodziłem do bażnika przez fotele heh troszke gimnastyki dla pleców sprawdź dokręcenie klem :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 19:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
palec216 napisał(a):
borxon a tak sobie mysle, czy masz dobrze dokrecą klemę minusową przy aku? weź sprawdź u mnie jak miałem kleme luźną to czasem bylo tak że wsiadłem do auta kluczy do stacyjki a tu bach i niema prądu wogóle i co wchodziłem do bażnika przez fotele heh troszke gimnastyki dla pleców sprawdź dokręcenie klem :]

Wiesz co Palec216 - gdybyś mieszkał troszkę bliżej,to bym Ci postawił browarka.Jak mmogłem być taki głupi i nie pomyśleć otym!Jakiś miesiąc temu miałem problem z jeżem i wzostawiałem klemę(tyle że dodatnią)luzem na noc i nad ranem jązakładałem w celu odpalenia buni!Po wymianie jeża po prostu zapomniałem jej dokręcić!DZIĘKI!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL