BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 18:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 12:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 200
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Miałem podobny problem w E46. Na nierownościach kierownica szarpała w obie strony. Zrobiłem całą zawieche łącznie z wymianą maglownicy bo tak poradzili na "szarpaczce"...okazało się że zupełnie co innego jest tego przyczyną:
-po pierwsze geometria-niewielka poprawa,
-po drugie luz na kolumnie kierowniczej...to łożysko czy jak mu tam, w które wchodzi wielowypust maiało luz ok 2mm w każdą strone. I to był bakcyl którego meczyłem 2 m-c... :wstyd:
Może u Ciebie jest to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 19:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
myślałem że jak zbieżność jest zła to auto ciagnie w jedną stronę a nie w różne strony :wstyd: jak to wygląda naprawdę?

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 19:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
ja kiedys bylem w stacji diagnostycznej i facet powiedzial ze zbieznosc nie ma nic do tego ze auto sciaga tylko ewentualnie kąty ale w bmce podobno kątów sie nie ustawia..pyatl mnie czy nie udezrylem tylnym kolem gdzies w kraweznik bo podobno to tez ma znaczenie i przez to tez moze sciagac ale sam nie wiem czy w to wierzyc. co do szarpania kierownicy to ja bym obstawil maglownice ale glowy uciac nie daje

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Trudny problem z układem kierowniczym. Pomóżcie!
PostNapisane: 1 marca 2013, 11:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E36
Kod silnika: m50b20
Miałem podobnie, sprawdź czy któryś drążek kierowniczy nie jest wybity. U nie było wybite "jabłko" z prawej strony i w efekcie autko tańczyło na drodze jak chciało :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Trudny problem z układem kierowniczym. Pomóżcie!
PostNapisane: 1 marca 2013, 14:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: m50b20
Kolego, miałem to samo... Układ wydawał się być nieprecyzyjny i przenosił dziwaczne drgania na koło kierownicze. Magłownica do wymiany. Co najlepsze, miała luz tylko w połorzeniu kół na wprost, czyli wyrobiła się w jednym miejscu... Sprawdz to u siebie koniecznie, bo magików nie ma tutaj :) Ja jednak obstawiam MAGiEL.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Trudny problem z układem kierowniczym. Pomóżcie!
PostNapisane: 1 marca 2013, 19:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 250
Lokalizacja: Tomaszów Lub. i okolice ;P
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TU20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... Rafi88+%3E

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1859737
Ja też tak miałem zbieżność idealnie, i w raz ściągało jak się po nierównościach jechało i na szarpakach nic nie pokazało, wiec zdemontowałem wahacza i okazało się ,że dwa krótkie sworznie mają luzy i tulejki metalowo gumowe są rozbite. Ale i co się okazało po złożeniu pochylenie kół się nie zgadzało miedzy lewym a prawym kołem. bo sprężyna uszkodzona była tak ze nie widać było i też taki objaw będzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Trudny problem z układem kierowniczym. Pomóżcie!
PostNapisane: 2 marca 2013, 06:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: radom
kolego sprawdz sobie krzyżak który idzie od kolumny kierowniczej do maglownicy bo o n tez potrafi tak chałasować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL