BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 15:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Przepływomierz
PostNapisane: 25 maja 2009, 13:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: SOLEC
Witam, mam taki problem w buni,Świeci mi cały czas kontrolka to jest taki pomarańczowy silniczek, chyba to oznacza problem ze spalaniem czy z mieszanką paliwa. jak dodaje gazu na luzie to auto nie wchodzi na obroty jak powinno tylko ją coć dusi, a jak odepne tą wtyczke od przepływomierza to działa mi lepiej niż jak jest podłączona czy to jest walnięta przepływka????????? jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie jej. podłanczając do kompa pokazuje czujnik sonda lambda a jak sprawdzał czy działają to na kompie pokazało że wszystkie sie otwierają i mają podobne napięcie , prosze was o jkieś rady co z tym zrobić żeby było w końcu dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 13:30 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No to sam sobie odpowiedziales, jak lepiej chodzi z odlaczona przeplywka, wiec najprawdopodobniej ona bedzie winna...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 14:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: SOLEC
no niby tak ale chce mieć 100% pewnosci bo przepływka do mojej buni kosztuje od 950zł do 1300zł a na marne chba nikt nie chciałby wydawać kasy. może ktoś jeszcze coś mi podpowie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 14:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

PATRZAL22 napisał(a):
no niby tak ale chce mieć 100% pewnosci bo przepływka do mojej buni kosztuje od 950zł do 1300zł a na marne chba nikt nie chciałby wydawać kasy. może ktoś jeszcze coś mi podpowie.


A Jakie konkretnie błędy Ci wyrzuca. Ewentualnie jakie masz odczyty parametrów pracy silnika (powietrze zasysane, lambdy)?
U mnie jak przepływka się walnęła to wyskakiwał błąd 141 na INPA czyli zbyt bogatej mieszanki. Póki co doraźnie pomogło czyszczenie przepływki, zobaczymy na jak długo. Myślę, że możesz spróbować przeczyścić koszt niewielki, a może się poprawi.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
PATRZAL22, dopóki nie odczytasz błędu jaki masz w sterowniku silnika, dopóty nie będziesz miął pewności w czym jest problem.
Ta pomarańczowa kontrolka, to nie tylko zły skład mieszanki, to również sygnał o awarii jakiegoś czujnika odpowiadającego z prace silnika.
Jeżeli odpinałeś przepływkę to sterownik na pewno zapisał taki błąd.
Dla prawidłowej diagnozy należy podłączyć auto pod tester diagnostyczny (obojętnie; INPA, KTS, Tech), wykasować błędy, pojeździć autem do momentu zapalenia się kontrolki i ponownie zdiagnozować. Chyba że jakiś błąd odrazu nie da się wykasować, wtedy sprawdzić okablowanie, ewentualnie wymienić dany czujnik.
Posłuchaj dobrej rady, zanim wywalisz 1000 pln.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Ostatnio edytowano 25 maja 2009, 15:08 przez Toudi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: SOLEC
jak ją podłanczam do kompa to wyskakuje uszkodzony czujnik sonda lambda rząd 2 czujnik 1. a na tester pojade jak tylko znajde jakiś dobry to wam napisze co wyszło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 07:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Więc prawdopodobnie wystarczy wymienić sondę, ale po tych zabawach z przepływką trzeba będzie się upewnić. Napisz co wykaże diagnoza na kompie.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: SOLEC
Byłem na kompie i po usunięciu wszystkich błędów pojawia sie taki komunikat : Obwód grzania sondy lambdy rząd 1 czujnik 1 uszkodzony. ale jak sprawdzał wydajność tej sondy to wszystkie parametry są takie same jak reszta sond więc jest sprawna. To wymieniłem filtr paliwa był zasyfiały aż czarne paliwo leciało kupiłem nowy i zero reakcij tak jak było tak jest , już nie mam pojęcia co może jeszcze być.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 14:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Sonda jako sonda może i tak, ale tak naprawdę do jej prawidłowej pracy jest potrzebne podgrzewanie, a jeżeli tego nie ma, to i skład mieszanki jest niewłaściwy.
A zapamiętałeś jaka była wartość masy powietrza odczytywana przez przepływomierz.
Jak robiłeś diagnozę to trzeba było zwrócić uwagę na parametry jakie pokazuje ECU. Najlepiej zapisać je sobie na kartce żeby nie zapomnieć i wrzuć na forum.
Jeżeli błędów null, to któryś czujnik ma nieprawidłowe odczyty.
Jak dobrze policzyłem, masa powietrza przy 750 RPM to 22,17g/s

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 15:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: SOLEC
nie pamiętam jaka była wartość powietrza, jade w piątek do innego mechanika zobacze co on mi powie, tem co dziś byłem u niego to co sprawdzał to mówił że wszystko ok tylko ta sonda jedna, a czy ją nie moge wymienić na nową i mieć sopkuj czy z tym obiegiem grzania sondy to jakiś większy problem żę jak ją wymienie to i tak nic nie da.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 10:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Obwód grzałki sondy jest sterowny przekaźnikiem, podczas pracy auta, (sonda z przewodami; biały, czerwony, czarny żółty) między przewodami białym i czerwonym powinno być 12V. Jeżeli tak jest, to należy wymienić sondę. W przypadku braku napięcia sprawdź bezpieczniki i przekaźniki w skrzynce z ECU.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: SOLEC
jutro rano jade do goscia i bede działał z tą sondą, wielkie dzienki przyjacielu że chcesz podzielić sie swoją wiedzą, jak przyjade to napisze,pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 11:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: SOLEC
Sprawdził przepływomierz, jemu pokazało w procentach to 80%, ale na jego kompie wyskoczyły tkie błędy : tak jak wcześniej sonda brak grzania i że są uszkodzone cewki nr. 5,6 i 8, wiadomo czemu mi tak szarpało autem jak wciskałem szybko gaz. jest słaby bo działa na 5 tłokach, a u tych co jeżdżiłem wcześniej to mi tego nie pokazało. napisze czy się coś zmieniło jak wymienie je. pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: DĂŞbno O. Tarnowa
GRZEGORZ, morzesz podac namiary na te3go mechanika co sprawdził Ci cewki ze sa uszkodzone?? bo mi tez sie wydaje ze sa walniete a u tych co bylem mowia ze sprawne...;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: SOLEC
on mieszka w nieciesławicach to jest gmina tuczępy, nazywa sie Mariusz Ptak , kolejka jest u niego spora byłem dziś o 10 rano to już byłem 30 w koljce. ale warto bo się zna na żeczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 09:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jeżeli cewki dają słabą iskrę, to na wolnych obrotach auto chodzi jak Cię mogę.
Ja osobiście zamienił bym te cewki na inne cylindry, wykasował błędy, żeby potwierdzić że to one. Jak na przykład zamienisz na cylindry 1,2,3 i na nich wyskoczą błędy, to faktycznie cewki, jeżeli dalej będzie pokazywać 5,6,8 znakiem tego że to nie to.
Wtedy trzeba przejrzeć wiązkę elektryczną, a przede wszystkim zacząć od wymiany świec zapłonowych, najlepiej NGK V-Line 20.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: SOLEC
właśnie świece wymieniłem na noew NGK V-line 30, jak ruszam normalnie to jest ok ale jak jej chce przycisnąć to szarpir na niskich obrotach bo nie chodzi na wszystkie tłoki i jak obrotomierz dojdzie do 5tys/obr to jest gwałtowny spadek mocy. jak tylko coś zrobie bo do tego mechanika jest duża kolejka to dam znać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: SOLEC
Witam, już auto mi ten gościu zrobił , wiecie co było , walnięte dwie cewki zapłonowe i jednak przepływomierz też był walniety wymienił to wszystko i działa jak powinna , wchodzi na obroty i już nic nie szarpie. Bardzo dziękuje Toldieni- pawłowi za pomoc i dobre rady pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL