BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] grzeje sie po wymianie wiska, pompy wody, termostatu..
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 07:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: konin
witam mzm problem z bmw e34 grzeje mi sie wymieniłem wisko pompe wody termstat i niewiem co dalej mowia ze uszczelka pod głowica ale jak oleju mi nie bierze to chyba nie mam silenik 2500ben

_________________
bmw e34 (525i)


Ostatnio edytowano 2 czerwca 2009, 08:08 przez marcin_85sierp, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 08:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
dlaczego wymieniałeś wiskoze, termostat i pompę wody?
co przed tym się działo? było dobrze? kiedy zaczął się grzać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 08:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
a odpowietrzyłeś dobrze uklad z rozkreconym ogrzewaniem na maxa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 08:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: konin
tak odpowietrzylem ni ciagle to sam

_________________
bmw e34 (525i)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 08:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: konin
a moze to korek jet zepzuty od chlodnicy juz naprawde niewiem a moze jednak to uszczelka

_________________
bmw e34 (525i)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 08:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
rozumiem ze wczesniej ci sie autko zagotowalo i dlatego te wszystkie czesci wymieniles? sprawdzales gorny waz czy nie robi sie twardy albo czy w zbiorniczku wyrownawczym nie ma tlustych plam oleju? i podstawowe pytanie czy po odkreceniu korka od zbiorniczka wyrownawczego, na wlaczonym silniku, nie wywala ci plynu albo czy nie robia sie babelki powietrza? jesli masz te wszyskie oznaki no to uszczela pod glowica poszla sie j***c
:kwasny: mozesz ewentualnie jeszcze wyciagnac termostat i sprawdzic jak sie zachowuje bez termostatu bo moze byc np uszkodzony, a moze tylko czujnik temp ci swiruje, musisz to sprawdzic przed ostateczna diagnoza

Calkiem mozliwe ze to przez korek sie zapowietrza uklad albo ta mala nakretke od odpowietrznika (ja tak mialem przy poprzedniej e36 2.0 m50) wymienili korek od odpowietrznika i byla lala a wymienilem te czesci co ty wymieniles :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 08:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: konin
jak jade tak rown apredkoscia to jest dobrze ale w miesce jak jest jescze upał na dworze to jest katastrofa mzsze wlonczyc cieple powietrze i scodzi temperatuuuuuura a jak sie negrzeje tak konkretnie to odkrecam korek i wode wyrzuca

_________________
bmw e34 (525i)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 15:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Ja myśle że to visco skoro podczas jazdy jest ok a
na postoju nie daje rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 16:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
andrzej520 napisał(a):
Ja myśle że to visco skoro podczas jazdy jest ok a
na postoju nie daje rady


tez bym sie przychylal ku temu, sprwadz czy visco masz sprawne bo moze kupiles uszkodzone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 16:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 215
Lokalizacja: Czerwin, Warszawa
Moje BMW: BMW 320d TOURI '04
Kod silnika: M47/TU
Garaż: E46 320d
E30 320 Cabrio
witam!! Kiedyś mieliśmy podobny problem. Wystarczyło zajrzeć do bezpieczników (z tego co pamiętam to chyba 25 bezpiecznik się spalił) u elektryka okazało się, że to coś ze sterownikiem klimy i ją odłączył. Ten sterownik był drogi około 500zł. w ten właśnie sposób pozbawił nasze auto klimy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 17:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
marcin_85sierp napisał(a):
tak odpowietrzylem ni ciagle to sam

Kolego poczytaj sobie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... ra+silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Lublin/Oslo
e 34 m50b25 jest bardzo trudno odpowietrzyć bo nagrzewnica jest wyżej niż cały układ.
musisz ustawić nawiew na ciepłw powietrze, odkręcić odpowietrznik, nalać prawie cały zbiorniczek wyrównawczy płynu, i po naciśnięciu węża (tego wyżej przy chłodnicy) zatkać palcem odpowietrznik, następnie puścić węża. Silnik wciągnie płyn, a odda powietrze przelewem. na odpowietrzenie trzeba jednak poświecić trochę czasu. powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Wałcz/Kłębowiec
Moje BMW: E34/E30
Kod silnika: M20B20/M30B35
witam ja w mojej e34 przeżywałem to samo mówili , wisco , pompa wody , termostat, daj sobie spokój z gdybanie m moje obiawy były identyczne na postoju się grzała a jak jechałem było ok , nic nie pomagało w końcu zdecydowałem się wymienić uszczelkę pod głowicą i dałemm głowice do sprawdzenia czy jest szczelna , okazało sie ze była , wymieniłem uszczelkę pod głowicą i od tamtej pory jak ręką odioł skazówka stoi pionowo jak zaczarowana , tylko to jest kosztowna sprawa za wymienienie uszczelki pod głowica wołaja 300zl +60 uszczelka i płyn i komp + sprawdzenie szczelności głowicy 200zł razem mi wyszło 650 zł niestety :(

_________________
Z miłosci do BMW. FM Racing Team E30 M40B16- M30B30- M30B35- Turbo kit by M106
Michał & Fabian


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 22:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
michalbmw520i napisał(a):
witam ja w mojej e34 przeżywałem to samo mówili , wisco , pompa wody , termostat, daj sobie spokój z gdybanie m moje obiawy były identyczne na postoju się grzała a jak jechałem było ok , nic nie pomagało w końcu zdecydowałem się wymienić uszczelkę pod głowicą i dałemm głowice do sprawdzenia czy jest szczelna , okazało sie ze była , wymieniłem uszczelkę pod głowicą i od tamtej pory jak ręką odioł skazówka stoi pionowo jak zaczarowana , tylko to jest kosztowna sprawa za wymienienie uszczelki pod głowica wołaja 300zl +60 uszczelka i płyn i komp + sprawdzenie szczelności głowicy 200zł razem mi wyszło 650 zł niestety :(
możesz uzasadnic zależnośc pomiędzy grzaniem się silnika na postoju a w czasie jazdy nie i uszkodzoną uszczelką głowicy ? co do odpowietrzania to owszem jest trudne , warto przy odpowietrzaniu postawic auto na podjeżdzie tak aby przód był dużo wyżej w stosunku do tyłu pojazdu - wiadomo dlaczego .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 22:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
alez panie Marku.. przeciez poprzez uszkodzona uszczelke moglo sie dostawac cisnienie do ukladu chlodzenia skutecznie oslabiajac skutecznosc jego pracy slabo uszkodzona uszczelka ale uszkodzona podczas postoju dmuchala w kanal chlodzony ciecza a podczas jazdy silnik byl dochładzany powietrzem :] Wstyd pytac o takie rzeczy :]

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 23:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
variant napisał(a):
alez panie Marku.. przeciez poprzez uszkodzona uszczelke moglo sie dostawac cisnienie do ukladu chlodzenia skutecznie oslabiajac skutecznosc jego pracy slabo uszkodzona uszczelka ale uszkodzona podczas postoju dmuchala w kanal chlodzony ciecza a podczas jazdy silnik byl dochładzany powietrzem :] Wstyd pytac o takie rzeczy :]
genialna teoria w pańskim stylu panie Mario .Wstydem jest udawac że się wie a niewiedziec ;) Tyle że ciężko sobie wyobrazic nagrzany silnik gabarytów m50 którego jest w stanie schłodzic opływające powietrze .Drugą istotną rzeczą jest to że ciśnienie z cylindra przedostające się do układu chłodzenia jest w stanie zrzucic z krócca lub rozerwac wąż wodny ale to zapewne pan wie Mario .Ciekawostką jest jeszcze jedno pańskie stwierdzenie że ''podczas postoju dmuchała w kanał wodny'' rozumiem że podczas jazdy nie ? ale dlaczego nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 23:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
podczas jazdy tez a kto powiedzial ze nie? silnik grzal sie ale z tego co przypuszczam nie az do czerwonej temperatury skoro jezdzi caly czas a podczas jazdy chlodnica jest chlodzona stad tez ciecz jest bardziej wydajna a podczas jazdy odprowadzanie ciepla z komory silnika jest wzmorzone... a poczatkowe uszkodzenia uszczelki sprawily ze dzialo sie tak a nie innaczej zwlaszcza iz po jej wymianie objawy ustapily w takim razie moje rozumienie jest takie a nie inne :]

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 10:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
marcin_85sierp odpowietrzyłeś tak jak w linku ryszar55? Albo ktoś kto wie na pewno, że jest odpowietrzone?

Jakiej firmy wisko kupiłeś? Sprawdziłeś poprawność jego działania?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL