BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] problem z sekwencją stag300
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
witam wszystkich mam problem z lpgstag300 tzn nie chcę się skalibrować podczas tej operacji program do kalibracji wyświetla komunikat ZA MAŁE CIŚNIENIE W KOLEKTORZE DOLOTOWYM jak to rozumieć co jest nie tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
to znaczy iz moze byc nieszczelnosc lub zapchany filtr powietrza

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
nieszczelne ale co może kolektor dodam że na pb jest ok wchodzi ładnie na obroty faluje czasami ale jak złapie to jest ok a na lpg na jałowym przy gwałtownym depnięciu dławi się a póżniej wkręca na pb zero dławienia deptam i kręci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
KWAS320, nic z tych rzeczy, co mówią koledzy. Czasem jeżeli są źle dobrane dysze i Stag nie potrafi dobrać mieszanki, tak wydłuża czas wtrysku że powoli zanika podciśnienie w kolektorze ssącym, wtedy też wywala taki komunikat i przerywa proces autoadaptacji.
Nic wtedy nie zwojujesz, pozostaje tylko ręczne dobranie parametrów i autko będzie śmigać. Ale do takiej zabawy trzeba mieć trochę doświadczenia w mapowaniu.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
cofam post :hyhy: Toudi, zna sie na rzeczy :hurra:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
da radę to osiągnąć metodą prób i błędów bo chcę się sam za to zabrać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 12:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Pewno że da radę, jak nie masz doświadczenia to pewno posiedzisz przy tym trochę.
W przypadku aut z niesekwencyjnym wtryskiem często nie da się zrobić autokalibracji.
Co prawda u Ciebie jest pełna sekwencja benzyny, więc nie powinno być problemu.
Napisz jeszcze jaką zamontowano listwę wtrysku gazu, ewentualnie średnicę dysz.

P.S. Variant pochlebiasz mi, ale co tak cukrujesz, znowu coś popsułeś?? :D

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
czerwone valteki a dysze prawdopodobnie 2.0 tak twierdzi gazownik który to montował


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 17:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jeżeli faktycznie dysze są 2.0 to powinno być ok. Chociaż ja włożyłbym góra 1.9.
Możesz wykręcić jedną dyszkę z listwy wtryskowej i spróbować przez nią przepchnąć wiertło 2mm. W ten sposób sprawdzisz czy gazownik mówił prawdę. Ciśnienie nie powinno być wyższe jak 1.14.
Jeżeli masz takie parametry to autoadaptacja powinna pójść.

Jeszcze jedno pytanie.
Gdzie podłączony jest wężyk podciśnieniowy, który idzie poprzez trójnik z reduktor do czujnika ciśnienia??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
wężyk z reduktora po drodze ma wstawiony trójnik dalej idzie do czujnika a z czujnika do listwy wtryskowej trójnik jest pomiędzy reduktorem a czujnikiem a wężyk z niego podłączony do kolektora ssącego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 13:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
byłem dzisiaj u gazowców tam gdzie montowali staga stwierdzili że listwy wtryskowe do wymiany czy to możliwe bo oni chyba coś kręcą na tych listwach mam przejechane ok 12 tyś km twierdzą że nowe listwy załatwią sprawę a jeśli nie to co wtedy nie mam zamiaru pakować kasy w prawie nową instalację


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 17:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Trójnik pomiarowy ma być za filtrem fazy lotnej gazu (między filtrem a listwą wtryskiwaczy).
Jeśli masz wtryskiwacze gazowe firmy Valtek/Rail/Alex/Apache itd to całkiem możliwe, że są do wymiany/regeneracji/kalibracji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 20:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jeżeli to Valtek, to można je regenerować, a na początku czyścić.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
postanowiłem że jutro ściągam kolektor sprawdzę wszystkie łączenia gumowe przeczyszczę kroka ,długość tych wężyków od listwy do dyszy ,jakie są tam faktycznie dysze czy naprawdę 2.0.Mam nadzieję że jutro dotrze do mnie interfejs do staga to będę mógł coś w domu pokombinować,a jeśli to nic nie pomorze to regeneracja valteków wyjdzie najtaniej.Co mogę wstawić tam za listwy jeśli chciałbym jednak nowe,i czy te czerwone 3ohm valteki które mam wogle mogą takie być.Bo są jeszcze 1 i 2ohm które będą najlepsze.Z góry dzieki ZA WSZELKIE PROPOZYCJE I POMOC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 08:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
KWAS320, na czerwonych będzie najprościej. Jeżeli auto było zmapowane na takich i normalnie jeździło, to po regeneracji pozostanie tylko lekko skorygować i dalej śmigasz.
Jak już masz tam Valteki, to jeżeli chodzi o nową listwę ze względu na okablowanie, pozostaje Ci z takich trwalszych listw; owy Valtek, RAIL APACHE, lub droższe Magic Jet.

Spróbuj zdjąć cewki z listwy, wykręcić prowadnice, wyjąć z nich tłoczki, sprężynki i wszystko porządnie wyczyścić przy użyciu benzyny ekstrakcyjnej, pałeczek kosmetycznych i chusteczki higienicznej.
Często tłoczki są zawalone mazutem, a to powoduje ich niewłaściwą reakcję.
Jak będziesz rozkręcał, to rób to pojedynczo żeby wkładać dany tłoczek do danej prowadnicy.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
ok kolektor zrzucony krok przeczyszczony wężyki ciśnieniowe wymienione wszystko szczelne teraz pytanie wężyki lpg przy listwach mają różne długości tzn.1 i 6 gar wężyki długości ok.12cm,a 2,3,4,5 ok.6cm czy tak może zostać,może to powód tego dławienia przy nagłym bucie.A te wtryski jak rozkręcę i wyczyszczę to mogę je tak poprostu skręcić ,czy trzeba je jakoś ustawiać na jakimś przyżadzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 21:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Co do długości tych węży to powinny być w miarę równe, ale widziałem takie numery jak opisujesz i nie miało to większego wpływu na jazdę.

Co do rozkręcenia. Jeżeli nie pozamieniasz między sobą elementów, czyli ten sam tłoczek do tej samej prowadnicy, to możesz rozebrać wyczyścić i skręcić bez konieczności kalibracji listwy.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 17:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
witam interfejs doszedł więc zacząłem dłubanie.Przy pierwszej kalibracji rpm na pb 600-700 komunikat CIŚNIENIE W KOLEKTORZE DOLOTOWYM NIEPRAWIDŁOWE 0,63bara.podkręciłem rpm do 800-900 i start kalibracja,o dziwo przebiegła pomyślnie,ale pojawił się komunikat ZA DUŻE DYSZE WTRYSKIWACZY,klik ok i lecimy dalej.Na końcu komunikat USTAW MNOŻNIK NA DRODZE klik ok KALIBRACJA ZAKOŃCZONA POWODZENIEM.Wyniki dławienie znikło jest ledwo wyczówalne silnik ładnie się zbiera tak do 5500rpm póżniej odcina gaz dioda na wskażniku szybko miga silnik przestaje pracować(przełączenie na benzynę ustawione na 6500rpm)wyłączam i włączam gaz i jadę dalej co robić dalej.ZAZNACZAM ŻE TERAZ JEST O NIEBO LEPIEJ Z TYM GAZEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 04:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Jaki masz reduktor?

Do ilu spada cisnienie przy bucie?

Jakie jest ustawione minimalne cisnienie?

Czy jest włączona funkcja 'wyłącz przy pierwszym'?

Filtry kiedyś zmieniałeś?

Wężyki wtryski/kolektor zrób jednakowej długości.

Zrobiłbyś jakieś zdjęcie poglądowe z pod maski.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 08:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Więc jest tak jak mówiłem, były nie właściwe dysze, stąd komunikat o niewłaściwym ciśnieniu w kolektorze.
Pinczer powiedział wszystko w temacie. Odpowiedz na jego pytania i będziemy mogli walczyć dalej.
Prawdopodobnie musisz opuścić nieco wartość minimalnego ciśnienia
Zakładka PARAMETRY/PARAMETRY KALIBRACJI/MINIMALNE; daj wartość ok 0,5 bar.
A swoją drogą to reduktor nie wyrabia. Stąd zwałka na PB.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL