BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 21:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] branie oleju
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Rotterdam
Jestem nowy na tym forum i proszę o porady, mam E46 320i z 2003roku jezdrze na oleju SHELL HELIX 5 W30. Z początku myślałem o wycieku lecz auto zostało sprawdzone przez serwisantów bmw i ani jednego wycieku, co mnie zmartwiło:). Olej bierze w granicy 0.7 na 1000km, normalnej jazdy WIEC PROSZE O POMOC CZY TO NROMALNE????. chciałbym też dodac ze mam compakta 1.8 z 95r i nie ubywa mi nic. dzieki za porady>


Ostatnio edytowano 3 czerwca 2009, 10:42 przez manek80, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 19:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
To nie jest normalne zużycie oleju. Ja w M52 320i na takim samym oleju mam zerowe zużycie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Rotterdam
Wiem że to nie normalne lecz sie dzieje kwestia w tym co moge z tym zrobic auto jest serwisowane od nowości


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Rotterdam
Czy zmiana oleju na inny coś pomoże?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Rotterdam
Chciałem dodac , że ostatnio wymieniłem separator oleju, co podpowiedział mi jesden z kolegów lecz i to nie pomogło Prosze wiec o porady jakia może byc przyczyna. Auto chodzi i zachowuje się bardzo dobrze!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Rotterdam
CZEKAM NA WASZE SPOSTRZEŻENIA I POMYSŁY ZA WSZELKĄ POMOC BEDE WDZIECZNY!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 22:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
manek80 napisał(a):
Czy zmiana oleju na inny coś pomoże?


Jeżeli nie kupiłeś jakiegoś lewego Shell-a to nie ma sensu myśleć o zmianie bo jak pisałem na takim samym oleju jeżdżę i silnik mam praktycznie taki sam, więc nie sądzę aby było to przyczyną.
Od kiedy masz takie zużycie ?? Wystąpiło nagle, po zmianie oleju ??
Jak wygląda końcówka wydechu, czy jest czysta ?? Dymek jakiś widać przy ostrym przygazowaniu ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 22:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Mój M54 używa 0,7 litra, ale na 10 tys km. Przyczyn brania aleju może być kilka. Pdstawową jest zużycie silnika, ale tutaj raczej to pomijamy. Drugą przsyczeną może być przgrzanie silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 23:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
zacznijmy od tego ze nie ma silnika ktory nie bierze oleju - bo czym by byly smarowane powierzchnie cylindrow i tloki-a sa one smarowane rozbryzgowo -korbowody i wal w misce olejowej rozbryzguja olej i ten z kolei pada na cylindry a tloki z pierscieniami zgarniaja olej z cylndrow na ktorych pozostaje tzw film olejowy i wlasnie on jest spalany - i wlasnie to spalanieoleju zalezy od stanu pierscieni i cylindrow -przy duzych przebiegach -zuzywa wiecej -przyczyna - moze byc tez inna - uszczelnienie trzonkow zaworow - ciut tam podbiera olej a niewidac w wydechu-jeszcze jedno jesli jezdzi sie krotkie odcinki i motor nie zdazy sie rozgrzac tez zuzycie oleju bedzie wieksze - poza tym silnik silnikowi nierowny -jeden tak a inny innaczej-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 05:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Na zagranicznym forum pisali, że problemem mogą być wadliwe uszczelniacze zaworów. Tyle że problem dotyczył podobno aut z 00-02'...
Powiem Ci tak: większość użytkowników M54 narzeka na wysokie zużycie oleju. Ja też kombinowałem, żeby je ograniczyć. Zmieniłem separator oleju, olej na Valvoline Maxlife, teraz na Motula. Zastanawiałem się nad tą wymianą uszczelniaczy (auto z końca 00', koszt ok 1500zł) a nawet nad remontem silnika (swapa raczej nie ma sensu robić, koszt remontu od 5kzł w górę). Niedługo będę zmieniał olej (4 raz w ciągu roku), wracam z powrotem do MaxLife - kupię większą bańkę i będę woził w bagażniku. Wg mnie - albo się z tym pogódź albo sprzedaj samochód i kup z innym silnikiem niż M54 :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 10:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Tak jak napisał fixxxer przyczyną większego zużycia oleju w M54 do 2002r. są prawdopodobnie słabej jakości uszczelniacze zaworów. Jednak Ty masz 2003r, więc problem nie powinien dotyczyć Twojego auta - chyba, że ktoś robił swap.
Znam kilku posiadaczy M54 i tylko jeden twierdzi, że autko nic nie bierze a jeździ na gęstym oleju. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i potwierdzili olejożerność M54. Zużycie zależy również od stylu jazdy. Lesio pisał na forum, że kiedy pojeździł ostrzej to jego 330i potrafiła w ciągu jednego wieczoru wciągnąć 0,5l, jednak przy normalnej jeździe zużycie było niezauważalne. Ja jeżdżę dynamicznie, w większości krótkie odcinki i mam zużycie na poziomie 0,2l na 1000km, lecz olej dość rzadki Valvoline 5w30. Na półsyntetyku pewnie zużycie by spadło, ale wolę dolać i jeździć na lepszym oleju - z korzyścią dla silnika.

Zużycie u Ciebie jest za duże, chyba, że naprawdę jeździsz często do odcinki.
Na Twoim miejscu przejrzałbym silnik, może na początek wymień uszczelniacze, może są uszkodzone. Podobno są ludzie, którzy je wymieniają bez zdejmowania głowicy (podają ciśnienie w otwór świecy), nie wiem tylko czy w M54 to przejdzie. Gorzej, jeśli Twój silnik był przegrzany, ale mam nadzieję, że to nie będzie nic poważnego.
Daj znać na forum jak rozwiążesz problem.

Poczytaj:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=31690

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Ostatnio edytowano 3 czerwca 2009, 10:26 przez Yacek, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 14:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
ja mam starszy silnik 2.0 M52 i powiem ci że dużo zależy od stylu jazdy, u mnie przy spokojnej jeżdzie nie bierze dużo ok (500ml/10000 tkm) ale przy dynamicznej jeżdzie widzę iż bierze go dużo więcej ostatecznie od wymiany do wymiany (około 13 tys km) dolałem jakieś 1,2-1,5 litra jeżdziłem na valvoline max live 10w40 teraz zmieniłem na motul 6100 (10w40) zobaczymy jak będzie ale nie chce mi się wierzyć w stwierdzenie że nić nie bierze, każdy producent dopuszcza branie oleju do określonej ilości, u ciebie jest dosyć spore zobacz czy świece od góry nie są mokre w oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 14:40 
Koleg Yacek, dobrze prawi, u mnie potrafila wciagnac w jedna noc tyle zo hoho, ale jak jezdzilem normlanie to nie brala nic, na poczatek sprobuj zmienic olej na troszke lepszy i bardziej gesty, zobacz co wtedy bedzie sie dzialo.

pzdr


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Bedford
Mój M54 używa 0,7 litra, ale na 10 tys km. Przyczyn brania aleju może być kilka. Pdstawową jest zużycie silnika, ale tutaj raczej to pomijamy. Drugą przsyczeną może być przgrzanie silnika.



Witam, niedawno kupilem e46 325Ci, ma przejechane okolo 160 000km, jezdze nim 2 miesiace i zauwazlem ze mi bierze olej.. Mam pytanie jezeli chodzi o to przegzanie silnika, u mnie wskazowka temperatury jest minimalnie wychylona ponad polowe, nie jest to duzo , ledwo zauwazalne i nie wiem czy to nie jest powod brania oleju... czy moglby mi ktos doradzic???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 21:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
deltree napisał(a):
Mój M54 używa 0,7 litra, ale na 10 tys km. Przyczyn brania aleju może być kilka. Pdstawową jest zużycie silnika, ale tutaj raczej to pomijamy. Drugą przsyczeną może być przgrzanie silnika.



Witam, niedawno kupilem e46 325Ci, ma przejechane okolo 160 000km, jezdze nim 2 miesiace i zauwazlem ze mi bierze olej.. Mam pytanie jezeli chodzi o to przegzanie silnika, u mnie wskazowka temperatury jest minimalnie wychylona ponad polowe, nie jest to duzo , ledwo zauwazalne i nie wiem czy to nie jest powod brania oleju... czy moglby mi ktos doradzic???


Pisząc o przegrzaniu mialem na myśli jednorazowe ugotowanie silnika, które może doprowadzić do odkształcenia metalu lub zniszczenia uszczelniaczy.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Bedford
Ok dziekuje za sprostowanie....

Dzisiaj bylem na diagnostyce silnika i badaniu cisniena w cylindrach.. nie podali konkretnej wartosci cisnien lecz zwykle liczby.. nie jestem pewien co to jest ale wydaje mi sie ze sa to roznice miedzy cylindrami.. moze ktos mi potrafi wyjasnic na czym to polega:

Cylinder 1: 0.08
Cylinder 2: -0.58
Cylinder 3: 0.94
Cylinder 4: -0.10
Cylinder 5: -0.27
Cylinder 6: -0.08

W warsztacie powiedzieli ze to jest ok.... Moze wiecie o co w tym chodzi???

Podlaczyli tez komputer i wyszly 3 bledy:

(234) EA Catalytic converter, efficiency, bank 2

(191) BF Oxygen sensor, bank 2, after catalytic converter, insufficient heat.

(123) 7B Map cooling, activation

Moze mi ktos cos wiecej powiedziec o tych bledach?? Z gory dziekuje.... Pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 14:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e36 turing
Kod silnika: M52B25
ostatnio czytałem książkę sam naprawiam e36 i z tego co tam wyczytałem to takie spalanie oleju mieści się w normie
chodzi mi oczywiście o 0,5l na 1000km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: GM
Witam! jezdze e46 320i, 2.2 silnik, 170ps, z 2004r po lifcie i tez mam takie problemy z ubywaniem oleju. Sprawdzane bylo juz wsio w serwisie i nic, zadnych wad czy bledow. Jezdze na shelu 5w30 i spala mi w granicach 0.8/1L na przebieg 6 do 7tys km. Tez sie dziwilem i zamartwialem ale gdzie z nia nie bylem w warsztacie to kazdy mowil ze to tak moze byc, a po przegladzie w serwisie powiedziano mi ze to nic powaznego i ze silniki bmw moga spalac do 1L oleju na 1000 km i nawet w ksiazce serwisowej tak jest napisane. Wiec pozostaje tylko sie pogodzic z sytuacja lub sprzedac auto i nabyc cos innego. Tylko ze nigdy nie ma sie pewnosci co sie trafi! Przyklad- moj znajomy kupil nowa 525i w salonie pol roku temu i teraz sie okazalo ze tez bierze olej przy dynamicznej jezdzie. Nowa z salonu, wiec nigdy nic pewnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 19:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
schrapnel napisał(a):
Witam! jezdze e46 320i, 2.2 silnik, 170ps, z 2004r po lifcie i tez mam takie problemy z ubywaniem oleju. Sprawdzane bylo juz wsio w serwisie i nic, zadnych wad czy bledow. Jezdze na shelu 5w30 i spala mi w granicach 0.8/1L na przebieg 6 do 7tys km. Tez sie dziwilem i zamartwialem ale gdzie z nia nie bylem w warsztacie to kazdy mowil ze to tak moze byc, a po przegladzie w serwisie powiedziano mi ze to nic powaznego i ze silniki bmw moga spalac do 1L oleju na 1000 km i nawet w ksiazce serwisowej tak jest napisane. Wiec pozostaje tylko sie pogodzic z sytuacja lub sprzedac auto i nabyc cos innego. Tylko ze nigdy nie ma sie pewnosci co sie trafi! Przyklad- moj znajomy kupil nowa 525i w salonie pol roku temu i teraz sie okazalo ze tez bierze olej przy dynamicznej jezdzie. Nowa z salonu, wiec nigdy nic pewnego.

Czyli mit o wadliwych uszczelniaczach zaworowych upadł... :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 08:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pomorskie
M54B30 z marca 2002 roku.
Po zakupie auta, póki jeszcze nie wymieniłem oleju, brał ok 1L na 10 tys. km.

Pierwszy serwis olejowy. Zaszalałem. W końcu nowe auto. Full serwis od dziadka, co kupił 330, żeby się toczyć na spotkania z kolegami z Wermachtu. Wymieniłem olej na BWM Longlife-04 5W30, wciągnął ok 1,7L na 10 tys. km z tymże przez pierwsze 5 tys. brał ok 0,2L - 0,3L na 1000 km. Olej bardzo rzadki. Po przejechaniu 100 km autostrady, bez szaleństwa, zatrzymałem się na sikundę. Silnik chodzi jak zalany wodą. Wyraźnie klepie góra. Kle kle kle kle. Brzydko ..

Drugi serwis olejowy. Opcja ekonomiczna. Mobil1 5W50 (a nóż w ciepłe kraje na wakacje pojadę ;) ). Przejechałem póki co 2 tys. km i trzyma poziom.

Nie zachęcam nikogo do zmiany oleju, bo może to nic nie zmienić. Sam się dziwię, że obecnie nic nie ubywa ... a już kupiłem nowy separator oleju i teraz czeka na wymianę, tylko po co? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL