BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 11:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] zbyt niskie obroty
PostNapisane: 31 maja 2009, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: twojlakiernik.pl
Moje BMW: e39 528 e46 320d e30
witam mam problem na silnik 2.8 m52 na gdy sie zatrzymam na swiatłach obroty są ok po chwili spadaja na około 650 na benzynie na gazie spadaja na 600 odczuwalne jest drganie szukam przyczyny prosze o rade pozdro

_________________
mario


Ostatnio edytowano 1 czerwca 2009, 07:52 przez mstuning, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
przeczysc krokowca, a moze cos z kablami lub swiece


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 07:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
sprawdź przewody podciśnieniowe oraz odmę oraz to co napisał Robson@RS

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 13:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Ja również stawiam na przewody podciśnieniowe, szczególnie ten czarny, cienki od regulatora cisnienia na listwie wtrysków, zdarza sie że ze starości urywa sie z mocowania u dołu (za przepustnicą.)

Jesli nie to co pisaliśmy, podłącz pod kompa i zwróć uwagę na czujniki polozenia wałków i wykres z PWG ( połozenia pedału gazu )

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 14:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ja miałem ten sam problem i pomogło dopiero czyszczenie przepustnicy.
Co do PWG to zależy jaki to motor jak M52TUB28 to się zgadza, ale jak M52b28 to jest zwykły TPS.
W naszych utach często występuje problem z obrotami.
Jeżeli dolot jest szczelny to trzeba zabrać się za przepustnicę.
Żeby się nie powtarzać, popatrz tu;
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47853

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 14:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Toudi napisał(a):
Ja miałem ten sam problem i pomogło dopiero czyszczenie przepustnicy.
Co do PWG to zależy jaki to motor jak M52TUB28 to się zgadza, ale jak M52b28 to jest zwykły TPS...


Dokładnie tak !!!
Co do przepustnicy, to czyszczenie jak najbardziej wskazane, ale jak już wywali ją na kompie jako błąd, to ze znanych mi przypadków czyszczenie nie pomogło. :zalamany:

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: zbyt niskie obroty
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
mstuning napisał(a):
witam mam problem na silnik 2.8 m52 na gdy sie zatrzymam na swiatłach obroty są ok po chwili spadaja na około 650 na benzynie na gazie spadaja na 600 odczuwalne jest drganie szukam przyczyny prosze o rade pozdro


Ile masz zrobione na swiecach? Ja kiedys troche za dlugo jezdzilem i uwalilo mi cewke przez co mialem na wolnych drgania.

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: twojlakiernik.pl
Moje BMW: e39 528 e46 320d e30
świece mam nowe izolatory cewek nowe orginał posprswdzam szczelnosć czy kturys z przewodów nie jest pęknięty :(

_________________
mario


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 14:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
mstuning, jaki masz silnik zwykłe M52 czy TU??
Nie wiem czy czytałeś dokładnie co napisałem, ale miałem to samo i dopiero mała regulacja przepustnicy pomogła.
Wyczyściłeś przepustnicę??
Jeżeli masz M52TU, po czyszczeniu trzeba przeprowadzić autokalibrację przepustnicy.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 22:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: twojlakiernik.pl
Moje BMW: e39 528 e46 320d e30
czy po czyszczeniu przepustnicy autokalibracjie robi się samemu czy trzeba podpiąć pod kompa jeżeli samemu to jak?

_________________
mario


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 10:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Aktywację i kalibrację przeprowadza się z testera diagnostycznego. W starszych modelach aut pomagało odłączenie akumulatora na 10 min.
Poszukaj na forum, na 100% jest opis resetu ECU. Jakieś 2-3 tygodnie temu kolega Variant go cytował.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 10:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Prosze Bardzo :P

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 11:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 46
Lokalizacja: Świętokrzyskie / Końskie
Moje BMW: brak :(
Cytuj:
Ile masz zrobione na swiecach? Ja kiedys troche za dlugo jezdzilem i uwalilo mi cewke przez co mialem na wolnych drgania.

no własnie ja mam podobny problem z silnikiem m60b30 ma tak z 650 obr/min i troche nim trzepie :/ jak wymienie świece wszystko powinno wrócić do normy świece chyba swoje juz przeżyły


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL