BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 17:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] problem z automatyczna skrzynia biegow
PostNapisane: 10 lutego 2009, 13:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: sanok
witam,mam problem ze skrzynia biegow.gdy zapale samochod wszysko jes ok,na desce swieca literki od biegow,ale gdy wlanczam drive,zeby auto ruszylo musze podgazowac tak ok 2 tys obr. i wtedy skrzynia zaskoczy,szarpnie i blokuje sie na 4 biegu,niekiedy na 5,wtedy tez gasna kontrolki od biegow(te na desce rozdzielczej)a na wyswietlaczy pisze ze skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.wsteczny zas dziala normalnie.w serwisie bmw powiedzieli mi ze to wada oleju,wiec wymienilem i nic.potem ze to skrzynia,wymienilem i dalej to samo.na diagnostyce komputerowej powiedzieli mi ze im pokazuje wadliwy licznik,ale dziala dobrze.nawet go odlanczalem i nic sie nie zmienilo.moze ktos bd wiedzial co co moze byc??z gory wielkie dzieki.


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2009, 08:09 przez iwanbeem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 14:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów moim zdaniem jest za mało i dopiero jak podniesiesz obroty pompa oleju bedzie miała odpowiednie ciśnienie aby autko zaczeło jechać i jezeli olej bedfzie brudny to go wymień na nowy z filtrem olejowym a jak byś wymieniał olej a na misce były opiłki to znaczy że masz spalone sprzęgła i skrzynia nadaje się do remontu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 16:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: sanok
o to chodzi ze wymienialem juz olej(nowy,oryginalny)i w sumie sie nic nie zmienilo.a czy moglo by to byc przyczyna ze jest tylko 4 bieg?od jednego mechanika dowiedzialem sie ze to moze byc wina licznika.jest to mozliwe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 07:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Slask
Witam
Kupilem niedawno e39 rocznik 2000 silnik 3 litry diesel z automatyczna skrzynia biegow i wlasnie z nia mam maly problem . Jakies pare tygodni temu zauwazylem ze podczas zmiany biegow z 'P' na 'R' czasem czuje lekki opór i zgrzytniecie przy przelaczaniu ,nie jest to czesto ale tak sie wlasnie zdarza. Przy zmienianiu na inne biegi skrzynia chodzi plynnie. Wachalem sie czy wymieniac w niej olej (auto ma 225000 km przebiegu-przebieg autentyczny) , bo moim minusem jest to ze auta nie mam od nowosci i nie wiem czy ten olej byl tam kiedykolwiek wymieniany czy nie . A doradzono mi abym sprawdzil u mechanika czy mam wogole stan oleju ,jaki on jest czy czarny popalony czy w miare rozsadnie wygladajacy- i po tym sprawdzeniu mialem dojsc do wniosku czy wymieniac caly olej czy tez dolac do stanu ktorego by mi ewentualnie brakowalo. Bo jak czytalem i sie dowiedzialem na forach ,czasem nie warto wymieniac oleju przy tak duzyme przebiegu gdyz olej ktory tam jest juz sie dokladnie przezarl ze wszystkimi trybami i po wymianie ta skrzynia moze gorzej chodzic ,dlatego staralem sie byc zapobiegliwy a nie nadgorliwy. Zrobilem tak : pojechalem do mechanika ktory na korku spustowym w misce olejowej sprawdzil mi 'popuszczajac ' go lekko czy ten olej tam wycieka. Okazalo sie ze wycieka jakis olej o czerwonopodobnej barwie .Wg. mnie to troche dziwne sprawdzanie bo faktycznie nie wiem czy jest stan odpowiedni,wiem tylko ze jakis olej tam jest .Wyczulem lekkie zdezorientowanie mechanika jak podchodzil do tej skrzyni ,a ze innego korka nie znalazl jak ten spustowy na dole to sprawdzil na tym(nie wiem czy tak sie to sprawdza ? ). Przy okazji zrobilem zdjecie tabliczki znamionowej aby moc zasiegnac waszej rady jaki dokladnie olej tam wchodzi(bo chcialbym go kupic sam).Olej chce kupic sam po tym jak zadzwonilem do pewnego goscia z okolicy naprawiajacego automatyczne skrzynie biegow i przedstawilem mu problem z tym zgrzytaniem (stwierdzil ze on musi to sam zobaczyc,przejechac sie itp) oraz zapytalem jaki olej do mnie wchodzi i jaki jest jego koszt wraz z wymiana- powiedzial mi ze jest to olej żółty,on nie zna nazwy dokladnie ale bierze go w beczkach z nieautoryzowanego serwisu BMW i kosztuje on 60zl za litr <wow> ,a wchodzic mi moze 11 litrow ,a moze tylko 6 litrow,lecz on woli miec wiecej w zapasie zeby nie zostac na lodzie. Wydal mi sie on jakims naciagaczem mowiac takie rzeczy ,tymbardziej ze na forach piszecie iz do tych skrzynek wchodzi TEXAMATIC czerwony spelniajacy normy DEXRON III i ETL7045 ktory kosztuje zaledwie 24zl za litr i takiej tez barwy wydawal mi sie olej ktory mam obecnie w skrzyni a nie tak jak on twierdzi ze jest zolty !! I znow wstrzymalem sie pare dni z jego wymiana gdyz bedac u mechanika wykryl mi on ze przepuszcza mi plecionka na wydechu(fachowo to sie nazywa:tlumik drgan,elastyczny lacznik wydechu),ktora jest bezposrednio przy misce olejowej i postanowilem kupic nowa i ja przyspawac w miejsce starej ,gdyz doszlem do wniosku ze to moze byc przyczyna ze skrzynia sie troche grzeje i glupieje. Ale dzisiejszy dzien sprawil ze siedze jak na szpilkach ,a mianowicie : wchodze dzis do auta,przekrecam kluczyk a tam: getriebieprogramm. Wylaczam komunikat jest ,zrobilem tak dwa razy i zniknal. Pojechalem do pracy 30 kilometrow,skrzynia dzialala bez zarzutu bez zadnego komunikatu ,ale z tym ze sie bardzo grzeje ,od paru dni zaobserowalem ze skrzynia sie bardzo grzeje,konkretnie drazek i jego okolice w srodku auta(nie parzy ale jest b.goraca,dzis juz nawet z rana sie grzala)wczesniej myslalem ze moze to wina wlasnie tego lacznika elastycznego wydechu,ale teraz po tym komunikacie wiem ze cos ja boli. Nie chce zeby mi padla dlatego musze podjac jakies kroki.Czyzby to byla wina braku odpowiednegio stanu oleju ,bo naprawde martwi mnie to goraco w skrzyni,czyzby pracowala bez odpowiedniego smarowania? Jaki olej wchodzi do mnie do skrzyni? Zna ktos rzetelnego i dobrego goscia ktory mi to zdiagnozuje w okolicach Gliwic ? Prosze o pomoc


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2009, 07:54 przez e39530da, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 07:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Slask
A oto zdjecia tabliczki znamionowej i naklejki na mojej skrzynce(jaki tu wchodzi olej ?) :


Obrazek


-----------------------------------------------------------------------------------------


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL