BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 14:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Stuku puku... :/
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 20:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Witam. Moja 2.5 TDS klekocze(jak to diesel) dość głośno na zimnym silniku, podczas jazdy też słychać jego głośną prace. Cichnie po rozgrzaniu się. ALE zauważyłem dziwne stukanie w silniku, jutro nagram filmik bo dziś już ciemno, ale dochodzi gdzieś z okolic silnika, ciężko mi powiedzieć z którego konkretniej cylindra. Na forum znalazłem że to najprawdopodobniej wtryski albo popychacze. Co w tym dziwnego... Już kilka razy zdażyło mi się, że samochód w pełni rozgrzany stukał, kiedy go zgasiłem i za 3 min znów odpaliłem (np. wypad do sklepu) to owy stukot znacznie ucichł :|

Olej jest regularnie wymieniany, wlewam jej Total Quartz 7000 10W40. Auto z przebiegiem 220 tys (prawdopobnie). Czy to mogą być wtryski/popychacze czy coś innego? Jakie znaczenie ma cichnięcie stukania po ponownym odpaleniu na ciepłym silniku? Jeżeli to wtryski to czy nalezy wymienić same koncówki czy całe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 21:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Na mój gust to problem tzw szklanek. Często taki objaw występuje gdy w silniku jest niski poziom oleju, lub samoregulatory już swoje przeżyły.
Na początek sprawdź poziom na bagnecie.

Gdybyś miał problem z końcówkami wtryskiwaczy, byłby problem z odpalaniem auta.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 21:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Autko pali CHYBA normalnie. Zimne rano jak i nagrzane pali tak samo. Może nie od strzała, ale podobno w TDS'ach zaprogramowane jest, aby odpalały po którymś tam przekręceniu wału, ma to zabezpieczac koło dwumasowe.

Stan oleju jest w górnej granicy normy. Dolewałem jakieś 200 km temu. Problem z turbiną bierzącą olej :/ Planuje jej regeneracje ale najwcześniej za 2 tyg, a może nawet za m-c bo musze miec na razie samochod do dyspozycji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 08:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Czyli pozostają tylko szklanki. Możesz spróbować wymienić olej na inny, Motul, Valvoline, Liqui Moly.
Ciekawe jeszcze jakie masz ciśnienie oleju??
Niektóre silniki klekoczą głośniej niż pozostałe ;) Spytaj Bobego_Valentino :)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 11:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
dużo jest roboty przy wymianie szklanek ?

i spodziewać się, że do wymiany jest jedna/czesc czy wszytkie raczej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 09:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
To zależy co dla kogo oznacza dużo ;)
Musisz zrzucić pokrywę zaworów, zdemontować wałki rozrządu, powyciągać "szklanki" i wrzucić nowe.
Jak wiesz która, lub zlokalizujesz pukające, to możesz wymienić tylko te.
Nowe najlepiej wcześniej wrzucić w olej i z oleju prosto do silnika.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 15:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
zerwij pokrywke i spróbj uciskac szkanki dwoma kciukami sprawna szkanka stawia zajeb....... opór , a stukac moze wszystko !! to jest własnie tds
MichuBa napisał(a):
Na forum znalazłem że to najprawdopodobniej wtryski
na pracującym silniku odkręc rurke wysokiego cisnienia z wtryskiwacza jezeli stki natychmiast zanikaja to masz odpowiedz :) pamietaj ze odkrecasz rurke kazda osobno
MichuBa napisał(a):
Auto z przebiegiem 220 tys
:rotfl: :rotfl: :rotfl: żartowniś

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 15:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
MichuBa napisał(a):
wszytkie raczej
wszystkie raczej :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL