BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 13:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] "Cykanie" w silniku + video
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 21:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Witam, mam kolejny problem, który nękał mnie już w mojej poprzedniej beemce. Chodzi o cykanie z prawej strony przedniego koła. Przejrzałem parę tematów na forum dotyczących tego problemu ale niekt jasno nie określił co to może być :kwasny:

Tutaj daję video dla dokładniejszego wglądu: http://www.youtube.com/watch?v=ToKEKIuh0v0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 21:18 
a czy to nie panewki? albo sworzeń tłoka?

możesz poodpinać kolejno świece i zobaczyć co się będzie dziać, być może dojdziesz.

a w ogóle mogłeś otworzyć maskę i przyłożyć bliżej do silnika ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
ok, jutro tak zrobię i wrzucę kolejny filmik, z tego co widziałem dużo użytkowników 6-cio cylindrówek ma podobny problem :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 21:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Kolego ja obstawiałbym na regulatory luzy zaworowego (szklanki hydrauliczne). Oczywiście nie wszystkie. Też mam takie cykanie od niedawna przy prawym kole. Czasem mocniej czasem słabiej ale tylko na ciepłym silniku.

U mnie jak się dobrze przysłuchasz z góry silnika to w okolicach ostatniego cylindra jest najgłośniej.

Oczywiście mogę się mylić ale jak dobrze pamiętam to któryś z kolegów na forum wymieniał wszystkie szklanki w swojej E34 M50B20. Objawy były takie same. :|

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 21:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
w cenach popychaczy już mniej więcej się zorientowałem, a robocizna orientuje się ktoś ile może kosztować??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 21:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
piotrek8113 napisał(a):
szklanki hydrauliczne
potwierdzam, też sie z tym borykam :zdegustowany:

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
zapomniałem spytać, jakie są konsekwencje jazdy ze zużytymi popychaczami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 22:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Niszczą się krzywki wałka rozrządu, przylgnie i gniazda zaworów, trzonki zaworów, dźwigienki zaworów i tzw. pastylki. W ekstremalnych przypadkach spada dźwigienka którą naciska krzywka wałka lub popychacz się odpowiednio nie dopasuje i zawór będzie wcisnięty zbyt mocno. Te dwie ostatnie możliwości to "czarna wizja", w której silnik pójdzie do drogiego remontu lub często do bardziej oplacalnej wymiany na dobry używany. :hurra:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 22:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
ok teraz interesują mnie koszty takiej wymiany, jeśli nazwa pochodzi od min. zaworów to domyślam się, że będę musiał kupić 24 takie popychacze skoro mam 24 zawory...? dobrze rozumiem, jeśli nie niech mnie ktoś poprawi :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 21:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
a tam szklanki od razu, silnik 2.8 i 2.3 bardzo mają czułe wtryski i to one "cykają"
na zimnym też cyka jak odpalisz? czy tylko na ciepłym?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 21:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
variant napisał(a):
dźwigienki zaworów i tzw. pastylki. W ekstremalnych przypadkach spada dźwigienka którą naciska
mógłbyś mi wskazac te elementy w silnikach m50 i m52 :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 21:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
MichcioManiak napisał(a):
a tam szklanki od razu, silnik 2.8 i 2.3 bardzo mają czułe wtryski i to one "cykają"
na zimnym też cyka jak odpalisz? czy tylko na ciepłym?


Jak odpalam to slychac rzeczywiscie szklanki, chwile "pograja" i cisza, wyczytalem na forum, że to normalne bo troszke czasu potrwa zanim pompa rozprowadzi olej. Pozniej jest tylko to cykanie (czyli na zimnym silniku tez to slychac), we wczesniejszym autku z silnikiem m50b20 mialem to samo :kwasny:

Oto drugi filmik: http://www.youtube.com/watch?v=cxbauSWqcCQ


Ostatnio edytowano 3 czerwca 2009, 21:52 przez luki0170, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 21:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
pisalem ogólnie panie Marku ogólnie... nie znam na pamiec wszystkich silników wiem jakie sa przykładowe konsekwencje jazdy z zuzytymi popychaczami :]

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 21:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
variant napisał(a):
pisalem ogólnie panie Marku ogólnie... nie znam na pamiec wszystkich silników wiem jakie sa przykładowe konsekwencje jazdy z zuzytymi popychaczami :]
szkoda myślałem że znasz panie Mario i ............ wiesz o czym piszesz :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 15:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
moje m52 też cyka, pojechałem do dwóch różnych speców od bmw i każdy mówi to samo - wtryski...
niby mogę wymienić ale... nowe pochodzą ileś tam i znów zaczną cykać, a używane to loteria... mogą i nawet lać...
Więc moim zdaniem możesz odwiedzić jakiś dobry warsztat od bmw i niech jakiś szpec posłucha...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 15:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Wymienić trzeba cale wtryski czy same końcówki ;>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 17:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
MichcioManiak napisał(a):
moje m52 też cyka, pojechałem do dwóch różnych speców od bmw i każdy mówi to samo - wtryski...
niby mogę wymienić ale... nowe pochodzą ileś tam i znów zaczną cykać, a używane to loteria... mogą i nawet lać...
Więc moim zdaniem możesz odwiedzić jakiś dobry warsztat od bmw i niech jakiś szpec posłucha...


Ok dzieki, dzisiaj podpytalem kolesia z warsztatu odnosnie tych szklanek. Podpowiedzial mi, ze mozna wymienic olej na 5W60 nie wiem jaki to rodzaj ale ponoc najlepiej go uzywac do silnikow, ktore maja duze przeciazenia (tak mi tlumaczyl) jego znajomy ma ten sam silnik co ja, wlal ten olej i cykani ustapilo. Wie ktos cos na temat lepkosci i jakosci 5W60??

:wstyd: ok 5w60 to pelen syntetyk xD no ale teraz pytanie...czy jezdzac na polsyntetyku mozna zmienic olej na pelen syntetyk?? ze stereotypow wiem ze czegos takiego nie powinno sie robic...mechanik sciemnial??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 20:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
możesz wlać 10w60, a co do wtrysków - nie ma w benzynce "końcówek" :-) tylko całee wtryski.
Jeśli - wymieniasz olej i świerzo po wlaniu nowego oleju tak po 1 dniu np. nie cyka, nie klepie to znaczy że albo olej do bani, albo faktycznie szklanki...
a jak na nowym oleju też klepie to znaczy że wtryski i nie ruszał bym tego na Twoim miejscu

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 21:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Nic nie ruszaj...tez tak mialem, na bank wtryski...tak wiec nie masz sie co przejmowac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 21:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
MichcioManiak napisał(a):
możesz wlać 10w60, a co do wtrysków - nie ma w benzynce "końcówek" :-) tylko całee wtryski.
Jeśli - wymieniasz olej i świerzo po wlaniu nowego oleju tak po 1 dniu np. nie cyka, nie klepie to znaczy że albo olej do bani, albo faktycznie szklanki...
a jak na nowym oleju też klepie to znaczy że wtryski i nie ruszał bym tego na Twoim miejscu


Cykało jeszcze przed kupnem, pozniej wymienilem olej i nadal to samo wiec wychodzi na to ze to sa wtryski :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL