BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 10:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] cyrki z centralnym zamkiem
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 14:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Na wstepie chcialbym sie przywitac, jestem nowym uzytkownikiem forum.. tzn nowym zarejestrowanym, bo z forum korzystalem czasem wczesniej. Tym razem jednak dopadla mnie bolaczka dosc dziwna, i odpowiedzi znalezc po prostu nie moge.. Mianowicie, kupilem niedawno bunie E34 z 95r, jest to wersja angielska (gdyz mieszkam w Anglii), wyposazona w fabryczny centralny z klucza, oraz dolozony alarm TOAD Ai606. Niestety ktos majstrowal cos z centralnym, bo dzialal tylko z klucza, a widzialem ze byl kiedys podpiety, bo byl puszczony kabel z alarmu do tylnej kanapy. Kabel oczywiscie tylko byl puszczony, nie byl nigdzie podpiety. Stwierdzilem ze skoro byl podpiety, to musi byc jakis beton bo nikt by go nie odpinal.. ale nie chce miec centralnego z klucza, wiec zabralem sie do roboty. Najpierw nie moglem znalezc alarmu, ani sterownika od centralnego, bo z tego co pamietam w mojej poprzedniej e34 sterownik byl pod kanapa, koloru zielonego.. W tej nie ma.. sa tylko dwa moduly te czarne. Ale gdy juz znalazlem alarm, (zaraz za malym schowkiem kierowcy), znalazlem rowniez ten kabel do centralnego puszczony do tylnej kanapy. Sprawdzilem miernikiem ze na tym kablu (dwie zyly) jest prawidlowe napiecie podczas zamykania (na jednym) i podczas otwierania (na drugim). Stwierdzilem ze wpinam ten kabel w kable do drzwi i powinno smigac. Wyszperalem ze kolory kabli jakich szukam to bialo-zielony (zamykanie) oraz bialo-czarny (otwieranie).. Niestety od srodka po zdjeciu boczka przy nogach kierowcy znalazlem tylko ten zielono-bialy... bialo-czarnego nie......... ale juz w drzwiach go znalalem....mierzylem miernikiem kabelki z wiazki ktora wychodzi z drzwi, i nie moglem znalezc napiecia przy otwartym zamku... a z tego co wiem to bialo-czarny powinien miec napiecie przy otwartym centralnym. No wiec wpialem sie kablem od alarmu w drzwi, i podlaczylem zamykanie do bialo-zielonego a otwieranie do bialo-czarnego. I co? I dupa... tzn nie do konca.. bo jak naciskam na pilocie zamknij, to probuje zamknac wszystkie oprocz drzwi kierowcy po czym odskakuje, a otwieranie nie dziala w ogole...... Dodam ze z klucza zamykam normalnie w drzwiach kierowcy i zamyka sie caly samochod, wlacznie z bagaznikiem. Nie wiem czy to istotne, ale gdy zamykam z drzwi pasazera kluczem, to drzwi kierowcy nie rusza w ogole (tak jak z pilota) i zamyka reszte dopiero za drugim razem, bez drzwi kierowcy (o tym bylo czesto ale nie w takiej konfiguracji chyba) ;) Czyli z drzwi pasazera dziala prawie tak jak z pilota, ale z pilota nie da sie zamknac za drugim razem.. Ludzie, pomocy!!! Aha, dodam jeszcze, ze jak zmierzylem napiecie na kablu w drzwiach bialo-czarnym to tez nic nie pokazywalo....? Zamota straszna.. w Polsce pojechalbym do elektryka i byloby po temacie, ale tu nie chce wydawac fortuny na glupote.. Pozdrawiam i jeszcze raz... pomocyyyy!!! :)


Ostatnio edytowano 2 czerwca 2009, 06:46 przez Szpatha, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Najprościej jest znaleźć wiązką od zamka tylnej klapy, tam się wpiąć i po zawodach.
Przy drzwiach w BMW to nie taka prosta sprawa. Jak chcesz zrobić to dobrze to należało by się wpiąć w sterownik centralnego zamka. Z tylnej klapy można wysterować centralny bez większego problemu.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 16:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Hmm.. no dobra.. nie rozumiem tylko jaka jest roznica miedzy drzwiami kierowcy a bagaznikiem, skoro obydwa zamki to mastery.. ale pocieszyles mnie, ze jakas szansa jest. Jeszcze jakies zlote rady? Znalazlem np cos takiego:
http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.p ... less+entry

Wyglada mi to na to czego potrzebuje, i koles wpina sie wlasnie przez bagaznik.. tam podobno rowniez maja byc kabelki bialo-niebieski i bialo-zielony, tylko tak jakby odwrotnie, bo bialo-zielony otwiera a nie zamyka tak jak w drzwiach kierowcy... gubie sie juz w tym.........................


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 12:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Szpatha, nie chce mi się znowu referatu na ten temat pisać, ale jest duża różnica między budową i funkcjami zamka master w drzwiach i w tylnej klapie.
Podłącz się klapy, to najprostsze rozwiązanie.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 18:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Spoko Toudi, tak mowisz - tak zrobie.. zdam relacje co i jak gdy juz skoncze i w razie happy endu nagrodze POMOGL! ;) Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 12:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Mialem dzis wolne wiec zajalem sie wpieciem w kable od bagaznika.. no i niestety dalej lipa. Zdjalem kanape, znalazlem kabelki ktore ida od tylnego zamka czyli bialo-zielony z zoltymi plamkami i bialo-niebieski, pociagnalem kabel od alarmu i wpialem zamykanie do zamykania i otwieranie do otwierania... Dziala to tak: Jak zamykam za pierwszym to zamyka i otwiera natychmiast (ale oprocz drzwi kierowcy, ktore nie rusza sie ani na chwile), gdy probuje drugi raz to zamyka na stale wszystkie oprocz drzwi kierowcy, ktore znowu ani drgna.. natomiast otwieranie nie dziala w ogole... Przypomne ze z klucza wszystko dziala prawidlowo, bez zadnych cyrkow i problemow... I co Wy na to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 14:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
....ktokolwiek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
A ja zaproponuję nieco z innej strony... wyciągnij ten "czarny" moduł który powinien być zielony...

I zobacz czy przypadkiem wtyczki na dole nie będą dokładnie tym czego poszukujesz.

Dołożysz 2 piny do wtyczki i wszystko będzie śmigało jak należy... Jeżeli pod kanapą miał byś tylko jeden moduł to jeszcze rozumiem, że kłopot... ale skoro są dwa to jeden z nich to przekaźniki... a drugi nie za bardzo może być czymś innym niż sterownikiem centralnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 10:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
To ja zrobie jeszcze inaczej.. najpierw zrobie foto newralgicznych punktow (miedzy innymi wlasnie pod kanapa) i zanim zaczne znowu rozbebeszac moze czegos sie dowiem :) Przeczytalem w ksiazce, ze w tych bogatszych wersjach wszystko jest upchniete w modul, a w ubozszych centralny jest osobno.. tzn jako osobny modulik.. Ja mam bogatsza.. nie wiem czy sie cieszyc, bo pewnie latwiejszy temat z osobnym modulem hehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 11:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
to że centralny sie zamyka i otwiera to jest napewno wina tego że te jedne drzwi kierowcy sie nie zamykają. Kluczykiem je zamykasz i jest ok ale siłownik w nich nie działa i dlatego nie zamkną się.
Sprawdź czemy sie nie chce zamknąć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 12:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
No wlasnie, bo w sumie zamykam kluczykiem drzwi pasazera i drzwi kierowcy tez sie nie zamykaja.. wiec jest podobna sytuacja w zasadzie z pilota i z klucza.. Pozostaje tylko pytanie, czy to ze reszta zamyka sie za drugim razem to tez tego wina? Czy to moze jakas inna sprawa? Aha, no i tak sobie mysle (wyprowadzcie mnie z bledu jesli sie myle), ze skoro zamykam drzwi kierowcy z klucza i zamyka sie ladnie reszta, to polaczenia sa w porzadku, i wskazywalo by to na zepsuty silownik drzwi kierowcy, a nie inne podzespoly.. czyz nie tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 15:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Mam fotki..


Tu jest zdjecie tych modulow, tak jak mowilem.. dwa czarne, i gdzie sie dobierac?
Obrazek

A tutaj fotka tajemniczego kabelka, ktory rowniez idzie od alarmu (tak juz bylo), laczy sie z zolto-niebieskim i z czerwonym.. pytanie do czego sa te kabelki?
Obrazek

Podsumowujac.. Wlasciwie problem polega tylko na tym, ze nie ma zupelnie otwarcia.. Problem z zamykaniem jest powiedzmy namierzony, bo faktycznie musi to byc spitolony silownik drzwi kierowcy. Ale nadal fakt pozostaje faktem, ze nie otwiera sie zupelnie.. nawet nie probuje, co jak dla mnie jest podejrzane. Czy na pewno dobry kabel podpinam? Grrr...

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 19:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Dzis nastapil powrot na pole bitwy.. no i cos nareszcie mam. Wymienilem silownik drzwi kierowcy, i teraz dziala bez problemu rowniez z drzwi pasazera (z kluczyka). Jutro wezme sie za elektryke i ponownie sprobuje podpiac kabelki. Jestem pewny, ze z zamykaniem nie bedzie problemow, bo przed wymiana silownika reagowal prawidlowo na sygnal zamkniecia, ale czuje ze nadal pozostanie problem z otwieraniem, czyli z lokalizacja prawidlowego kabelka do otwierania.. :/

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 19:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
kolego podejżewam że problem tkwi także w zamku kierowcy, ja u siebie wymieniłem na inny uzywany i śmiga jak nówka, zamyka sie za pierwszym, a przed naprawą zamykał sie i itwierał po sekundzie :D

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 14:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Tzn wedlug mnie z samym zamkiem wszystko jest ok, chociazby dlatego, ze po wymianie silownika wszystko smiga jak trzeba, zamyka sie od razu, nie ma zadnych opoznien czy odbijania. Problem tkwi tylko w podlaczeniu sygnalu z alarmu do kabelkow, bo ten od otwierania ni chu chu nie chce dzialac. Nie to ze nie chce go zamknac, czy ze jest opoznienie, tylko w ogole nie reaguje na sygnal z pilota. Sygnal jest ok, sprawdzalem miernikiem. Jak ktos jest w 100% pewien kolorow w wersji od 94r. prosze o pomoc bo dotychczasowe proby jakos spelzly na niczym.. Ale dzis bedzie kolejna walka...grrr...

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 17:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Wojna zakonczona.. i to zakonczona sukcesem :D Wszystko dziala tak jak powinno, zamyka i otwiera bez zadnych problemow. Kabelki pod ktore trzeba sie podpiac w nowszych modelach (na pewno 95r) znajduja sie pod kanapa, zamykanie to kabelek bialo-czerwony z zoltymi kropkami, a otwieranie to kabelek niebiesko-czerwony z zoltymi kropkami.. Pod te kabelki podpiety sygnal otwierania i zamykania z alarmu i smiga bez zadnych kombinacji.. Pozdro!

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL