BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Moja bmw ma ponad 15 barów Ciśnienia na cylindrach!!!
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 16:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Witam!!!
Moja bmw e36 1,8is 16 zaworowa ma ponad 15 barów ciśnienia na każdym z cylidrów czy to nie za dużo???

Prosze o wypowiedzi.

Czy tak moze być??? Czy za duze ciśnienie też szkodzi???

Pozdrawiam!!!


Ostatnio edytowano 8 stycznia 2007, 23:52 przez zielok23, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 16:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
A jaki ma stopień sprężania ten silnik?

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 17:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
pomiar byl robiony na zimnym czy cieplym silniku ? przepustnica byla otwarta czy zamknieta ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 18:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Pomiar był robiony na zamkniętej przepustnicy. I silnik miał tak z 60 stopni.
Czy pomiar musze powtórzyc na otwartej przepustnicy???
Czy silnik ma byc zimny???

Czy to jest źle zrobione???

czy na otwartej przepustnicy bedzie duzo mniejsze sprężanie???

POZDRAWIAM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 00:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Robiłem i na otwartej przepustnicy na prawie zimnym silniku. Jest tak samo ponad 15 barów.
Czy to normalne???
Tak może zostać???
Amoże rozrząd jest przestawiony???
To jest silnk 1,8 16 zaworowy.
Czy od tego może falować??? Tzn zalewać na wolnyh obrotach przez co silnik faluje???
Wydaje mi sie jakby zapłon był przstawiony ale tulko na wolnych obrotach bo faluje i leje paliwo a później na wyższychobrotach juz jest ok.
Moze zujnik połozenia wału jest uszkodzony i szfankuje???

POZDRAWIAM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 00:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
producent podaje ze minimalne ciśnienie na cylindrach w 318is powinno być miedzy 10, a 11b. (zazwyczaj jest to podawan na zimnym silniku).

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 00:58 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
15 bar to stanowczo za dużo. Oczywiście silnik bedzie dalej pracował, ale napewno nie tak jak fabryka zaleca i tu moga się pojawiać pewne problemy z którymi sie borykasz.

Nie zawsze zuzywanie sie pirścieni prowadzi do spadku stopnia sprężania. Jest jeszcze jeden czynnik, który odpowiedzialny jest za prawidłowo dokonany pomiar kompresji.
Mianowicie olej.
Jeżeli pierścienie ulegaja rozszczelnieniu to wiecej oleju przedostaje sie pomiędzy nie i tym samym eleminują spadek stopnia sprężania a nawet go zwiększają. To zjawisko powoli wystepuje w Twoim silniku.
Dla uzyskania argumentów o stanie silnika celem wywnioskowania diagnozy dokonuje się kilku pomiarów.
- pomiar kompresji na zimnym silniku z otwartą przepustnicą.
- pomiar kompresji na ciepłym silniku z otwartą przepustnicą
- pomiar kompresji na ciepłym silniku z każdorazowym zalewaniem cylindra przed pomiarem z otwartą przepustnicą.

Na podstawie tych danych wnioskuje się stan stopnia sprężania.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 08:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Robert ale mój silnik nie bierze nic oleju. Jakby pierścienie były na ni to raczej brał by go dużo. A tak poza tym to mozesz przeczytac o moim problemie, którego opisałem całego na forum. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 7af4#48554
Możesz sobie przeczytac że pewnego wieczoru moja bmw chodziła idealnie jakby nigdy nic.
Nie wiem może jesczze czujnik obrotów wału korbowego podmienić???
Albo np dzis jak była zimna i odpaliłem to strasznie falowała. jak jest ciepła to wydaje mi ise że mniej??? A co mają opierścienie do tego że silnik leje paliwo na wolnych obrotach??? I pokazuje że ma obciążenie ały czas na kompie.
Może to czujniki temp??? Dlaczego są dwa??? Moze ty mi to wytłumaczysz???
Pomóż mi Robert bo wiem ze najlepiej znasz sie na tych sprawach.

POZDRAWIAM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 22:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Robert ale mój silnik nie bierze nic oleju. Jakby pierścienie były na ni to raczej brał by go dużo

TO NIE JEST REGUŁA.

Nawet kopcenie jest czasami cięzko zauważalne - w zależności od stanu wydechu i kata oraz stopniu zuzycia oleju.
Nie wiem czy czytałeś kiedyś wątki dotyczące nerównej pracy w silnikach M60. Powinno to byc najlepszym przykładem dla Ciebie w kwestii powiązania nierównej pracy silnika a zużywaniem sie nawet nie tyle co pierścieni co równiez wyklepywanych rowków, w których pierścienie sie mieszczą. Z problemem tym boryka sie prawie każdy użytkownik M60 i z falowaniem silnika nikt do tej pory sobie nie poradził. Słyszy sie tylko o przypadkach kiedy dany cylinder przestał pracować, coś zaczęło stukać i silnik stanął. Po jego rozebraniu na części pierwsze okazało się, co było powodem jego falowania - z tym że już za późno.

Oczywiście u Ciebie problem wyklepanych rowków może nie dotyczyć, ale wyjaśniam Ci w ten sposób, że nieszczelność pierścieni, na co ewidentnie wskazuje wysoka kompresja ma duży związek z pracą silnika na biegu jałowym.
Samochód nawet gdy wyjeżdża z fabryki nie ma nawet 13 atmosfer na cylindrze. To jeśli z biegiem eksploatacji pierścienie się zużywają, to teoretycznie kompresja powinna maleć, dlaczego więc u Ciebie jest wyższa? - Jeśli znasz odpowiedź inną niż moja to z niecierpliwością na nią czekam :)
Producent każdej marki przewiduje kompresję minimalną oraz maksymalną choć nie zawsze jest ona ujawniana.
Natomiast powodem dlaczego silnik faluje jest właściwa dawka paliwa w stosunku do stopnia sprężania.
Oczywiscie powodów falowań silnika może być bardzo wiele, ale skoro rozmawiamy już o wysokim stopniu sprężania to również należy go zaliczyć do jednego z powodów.

Szukaj dalej a kompresją chwilowo się nie przejmuj - kiedy już nic Ci nie pozostanie do wyeliminowania i kazdy będzie rozkładał ręce masz dwie opcje :
-sprzedaż auta
-remont silnika.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Ok. A więc dlaczego silnik nie bierze oleju??? Przez co jest taki sszczelny???
U mnie wydaje mi się że ktos juz kiedys planował głowicę i to dużo i dlategop jest taka kompresja. I moze jakas cieńszą uszczelke założył???

A więc jeżeli falowanie jest spowodowane pierścieniami to dlaczego faluje raz a raz nie???
I dlaczego jak go trzymama tylko tak do 3 tys obr to faluje mniej a jak go przeciągam tak do 5 tys to jak puszcze na luz to bardzo mocno faluje???

A i jeszcze jedno jeżeli przy ruszaniu nie dodam gazu to by sie zamulił.
A dlaczego przy badaniu komputerem pokazuje że ma obciążenie silnik i ma zapłon np 15 stopni???
A ktos mi mówił o jakimś regulatorze cisnienia paliwa??
A moze to rozrząd przestawiony???
Wymieniałem łańcuch bo przy obr 2 tys wpada w taki rezonans że go słychac. Wymieniłem go i jest tak samo. Napinacz hydrauliczny tez oprócz slizgów i tej rolki zebatej na dole. Ustawiony był ok Krzywki na wałkach były ustwione dobrze tak mi się wydaję brał jakiś schemat z internetu.

Jak możesz to odp mi na wszystkie pytania???

I napisz mi co mam robić??? Sprzedac go???

A moze to jakieś zwarcie na kablach???

Czujniki obr sa ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 23:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
A więc dlaczego silnik nie bierze oleju???

Wszystko uzależnione jest od tego, które z pierścieni są w najgorszym stanie.
Cytuj:
Przez co jest taki sszczelny???

W przypadku złej szczelności górnego pierścienia może dochodzić do zużycia oleju i kopcenia. Pozostałe dwa dolne pierścienie czyli smarujacy i zgarniający są również odpowiedzialne za szczelność.
Cytuj:
A więc jeżeli falowanie jest spowodowane pierścieniami to dlaczego faluje raz a raz nie???

Nie twierdziłem, że w Twoim przypadku powodem falowania musi być wysoki stopień sprężania. Może ono być jednym z wielu powodów falowania, lecz nie koniecznie w tym przypadku.
Cytuj:
A ktos mi mówił o jakimś regulatorze cisnienia paliwa??

Tak, w każdym modelu BMW regulator ciśnienia paliwa ma zastosowanie. Miesci on na powrocie listwy wtryskowej. Wystarczy w układ paliwowy wpiąć odpowiedni manometr, zmierzyć ciśnienie i porównać z danymi.
Cytuj:
A moze to rozrząd przestawiony???

Nie wiem. Nie składałem :P
Cytuj:
Wymieniałem łańcuch bo przy obr 2 tys wpada w taki rezonans że go słychac. Wymieniłem go i jest tak samo. Napinacz hydrauliczny tez oprócz slizgów i tej rolki zebatej na dole. Ustawiony był ok Krzywki na wałkach były ustwione dobrze tak mi się wydaję brał jakiś schemat z internetu.

Polegam na Twoim właściwym zestawieniu rozrządu.
Cytuj:
Jak możesz to odp mi na wszystkie pytania???

Oczywiście, że mogę i odpowiadam...
Cytuj:
I napisz mi co mam robić???

Nie ma sprawy.
Cytuj:
I dlaczego jak go trzymama tylko tak do 3 tys obr to faluje mniej a jak go przeciągam tak do 5 tys to jak puszcze na luz to bardzo mocno faluje???

A i jeszcze jedno jeżeli przy ruszaniu nie dodam gazu to by sie zamulił.

Jest jedna wspólna rzecz, która może łączyć te objawy nie ujawniając żadnego błedu komputera.
Koło impulsowe na wale korbowym.
Jego budowa jest taka, że środkowa piasta dzięki której koło jest przykręcane do wału korbowego, oddzielone jest od kół pasowych i flanszy impulsacyjnej zwulkanizowaną gumą. Gdy guma jest w złym stanie, niewspółmierne są impulsy impulsatora do faz obrotowych silnika - to może wywołać zauważalna zmianę kąta zapłonu.
Cytuj:
A moze to jakieś zwarcie na kablach???

Nie sądze.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 23:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Pierwszy raz jak pojechałem na kompa i koleś podłączył to był błąd stały mieszanka paliwa.
Teraz nic juz nie byłu żadnego błędu.
A to koło pasowe jeżeli będzie popsute to moze one losowo mnie jdziałać a losowo więcej mówie o spadku tych obrt??? Bedzie to widoczne wizualnie że ono np w pada w wibracje???
Bo zauważyłem że jeżeli puszcze gaz od razu i pueszcze sprzegło to auto faluje w wiekszym zakresie obrotów a jeżeli np hamuje biegami to w mniejszym i tak jak pisałem że z mniejszych obrotów tak do 3 tys mniej faluje z większych więcej.

Powiedz mi jeszcze czy masz schemat rozrzadu w Is ie???
Czy ten regulator daje jakis sygnał do kompa??? Bo na benzynie to cały cza sleje paliwo że widze nawet po wskaóżwce.

No i jeszcze dlazego mi ten łańcuch słychac jak jest nowy???
Czy ślizgi musiałbym wymienić???

Pozdrawiam!!!

Chciałbym aby to nie te pierścienie!!! :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 00:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Mam zacząć od koła pasowego czy regulatora???
Jeszcze zastanawiam sie czy dobrze odczytuje obrt z wałka??
A moze o regulator wariuje??? Bo jak jade szybko i nagle hamuje to buja starsznie obrotami a jak wolno i spokojnie to mniej???

Moze to mieć wpływ na lanie paliwa??? Moze ma za duze ciśnienie??? Albo sie odłączył??? On znajduje się pewnie gdzies nad skrzynia biegów???

Pozdrawiam!!!

Przezytam wszystkie odp i myśle ze razem zrobimy teb samochód!!! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 00:33 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Zacznij najpierw od koła impulsowego.
Ruszaj nim po jego obwodzie zapierając jakimś narzędziem o stałą część silnika i obserwuj czy nie zabardzo jest swobodne.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 14:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: WÂłocÂławek
A powiedz mi jedno co odpowiada za to że komputer dostaje info o tym że jest jakieś obciążenie??? Jest jakiś czujnik obciążenia czy coś???

POZDRAWIAM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 18:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Robert sprawdziłem koło pasowe nie ma żadnych luzów i jak chodzi samochód to może min faluje ale nie wiem czy faluje to koło bo może wydawało mi się bo paski były założone.
A wiesz co???
Wydaje mi sie że te falowanie to może byc spowodowane podciśnieniami. Chociaz te cienkie wężyki powymieniałem ale czy może tak być że akumulator podciśnienia jest zepsuty???
Bo jak z niego wypinam kostkę to nic się nie dzieje.
A jak powipinałem wężiki od tego akumulatora podciśnien i przytrzymałem palcem (zatkałem je palem) to hyba lepiej chodził. A jak zdjąłem ten grubszy wąż który idzie do pokrywy zawoarów i pozatykałem palem te przewody to tez chyba lepiej chodził.

Bo dziwi mnie jedno że jak jade szybko i nagle hamuje i staje na światłach to faluje mocniej jak trohe postoje to ustepuje ale nadal faluje ale mniej. jakby cos sie bujało i rożłączało??? :(

Ake xzy od podciśnenia bedzie lał paliwko????
No i skad bierze sygnał o obciążenu silnikia do kompa??
Jest czujnik obciążenia???
A i jeszcze jeden przewód od kolektora jest gdzieś podpięty jakby wokolice wtrysków Może mi sie wydaje???

Pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 19:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Podswyzszone spalanie, falowanie obrotow.. bledy mieszanki. Przygladnij sie porzadnie sondzie lambda. Obciazenie komputer liczy na podstawie sygnalow z przeplywomierza, czujnika TPS i na pewno czegos jeszcze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 08:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
hmmm ja tez mam 15 oleju mi nie bierze i mechanik mi plowiedzial ze najprawdopodobniej to nagar i zebym tankowal 98 bajure i mi wyczysci nagar zeby sprawdzil za jakis czas znowu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 18:36 
Na bank przestawiony rozrząd miałem tak w Peugocie rypłem się o jeden ząbek tak wzrosła kompresja ze rozrusznik nie mógł przekręcic silnikiem jak się silnik zagrzał a grzał się niesamowicie i nierówno pracował


Ostatnio edytowano 20 stycznia 2007, 18:38 przez misiu32, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL