BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 lipca 2025, 18:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] rregulacja hcamulca recznego
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 18:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: otwock
Witam mam pytanie czy wie ktos jak reguluje sie chamulec reczny w bmw e46 coupe 2.8 dokladnie chodzi o regulacje szczek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 18:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Witam

1.Po pierwsze zciągnij mieszek z ręcznego i poluzuj podwójne nakrętki, lewa/prawa strona - ma maxa.
2.Krok drugi podnieś tylne koło na lewarku, użyj klinów, nie zaciągaj recznego, sciągnij koło, tarczę. Przy okazji wyczyść powierznię styku szczęk na bębnotarczy, (sprawdz czy nie ma progu spowodowanego sporym zużyciem bębnotarczy- mały próg mozna zeszlifować fleksą lub przetoczyć...)

Jeśli progu nie ma to za pomocą mimośrodu nr 4 na zdjęciu linku

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=30&hl=7

rozkręć szczęki do takiego poziomu aby możliwe było założenie bębnotarczy a obracanie dookoła nieruchomych szczęk nie powodowało oporu.

Należy postąpić tak samo z prawą stroną...

Po postawieniu auta na kołach wróc do punktu pierwszego i wyreguluj ręczny według własnego uznania:)

Pozdrawiam

P.S.Mozna to zrobic bez zdejmowania tarczy ale odkręcenie jednej małej śrubki luzującej bębnotarcze to trwa kilka sekund a znacznie ułatwia robote!!!

Nie dziekuj, KLIKNIJ POMÓGŁ :)

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Ostatnio edytowano 6 czerwca 2009, 07:39 przez e-36m43/e-46m47, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 136
Lokalizacja: 3-miato
Moje BMW: E91
Kod silnika: M47D20O2
w tarczy jest otwór przez który dostaniesz się do śruby regulacyjnej bez rozkręcanie czegokolwiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL