BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 lipca 2025, 07:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] jak chronic nowe tarcze przed nalotem rdzy ??
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 13:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
witam, zalozylem dwa dni temu nowe tarcze Brembo i klocki Ferodo fdb 1300, jestem w fazie docierania - juz 100 km i hamulce juz pracuja wysmienicie - zero bicia, klocuszki ladnie pyla, ale teraz mam pytanie jak chronic tarcze przed rdza, przed nalotem rdzy ?? dzis po deszczu zauwazyle ze od strony z ktorej padal deszcze pokryly sie nalotem rdzy - moze sa jakies srodki ktore zabezpieczaja i przy okazji czyszcza ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 14:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Wystarczy jeździć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 14:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Nic nie poradzisz, to "wina" materialu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Cybinka
pokaz mi tarcze które nie mają na sobie nalotu rdzy gdy jest wilgotno... nic nie poradzisz, wystarczy jeździć :D i nie zaglądać czy rdza się pojawia czy nie... ;p

_________________
^^SzerokO i NiskO JaK MĂłwI PismO^^

OceĂą mojÂą Coupe ;p
http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/3/66898


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 14:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Sa tarcze ze stopow odpornych na rdze, czy nawet tarcze ze stali nierdzewnej (jednak nie o odpornosc na rdze w nich glownie chodzi) ;) Ale pewne pieniadze kosztuja, podejrzewam, ze dobra wielokrotnosc tego co te Brembo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 14:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Vermilion, twierdzisz ze Brembo to zla firma ?? no tak kazdy na forum glosi ze tylko zimmermany ... a co do czego to wieksza polowa zasuwa na psuedoniemieckich hartach .... i jest dobrze ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 14:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
zamontuj tarcze ceramiczne i problem z glowy, maja tez duza trwalosc do 300tys km, o skutecznosci nie wspominajac ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 14:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Ostatnio u siebie wymieniałem tarcze jak ściągałem oryginalne BMW to nie było na nich rdzy czego nie można powiedzieć o zamiennikach np po roku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 14:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Pinczer, co znaczy orginalne ?? BMW nie produkuje tarcz, robia je i dostarczaja do montazu rozne firmy np ATE albo TEXTAR .... BMW odciskajac znaczek na poszczegolnych elementach powiadcza jakosc ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 15:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Sygnowane BMW, nie jestem do końca pewny czy tarcza w pudełku ATE Textar czy innego producenta to to samo. Czasem producent X pakuje części producenta Y, po za tym są jeszcze klasy jakościowe. Także bez podniety z tymi dostawcami na pierwszy montaż.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 15:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
marcellchen napisał(a):
Vermilion, twierdzisz ze Brembo to zla firma ?? no tak kazdy na forum glosi ze tylko zimmermany ... a co do czego to wieksza polowa zasuwa na psuedoniemieckich hartach .... i jest dobrze ....


Nie, nie jest zla firma - ale spojrz na ich oferte, sa tanie zamienniki, ktore montujesz gdy potrzebujesz wymienic tarcze i duzo drozsze, lepsze jakosciowo tarcze jak chocby Max - a pomiedzy nimi jest przepasc i w metodach i w materialach uzytych do produkcji.

ATE, Textar czy Zimmermann to firmy produkujace tarcze, ktore maja miec jakosc porownywalna z tym co idzie na pierwszy montaz, masz tez firmy takie jak EBC czy Tarox, ktore produkuja tarcze znacznie przewyzszajace jakoscia to co montuje BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 15:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Pinczer, wiem wiem o co chodz ... ja sie akurat nie sugerowalem tym ze jakas tam firma jest producentem na pierwszy montaz .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 20:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
tarcze w autach zawsze rdzewieja - czynniki takie -jak temperatura woda sol i inna chemia to jedna z przyczyn-druga to jak auto dlugo stoi rdzewieja tarcze i tu moze wystapic problem - jak za mocno rdza sie wezre w metal - tarcze do wymiany bowiem klocki sa za miekkie a rdza twardsza od metalu i nie sa one tej tarczy wyczyscic wystepuje wtedy np. bicie na kierownicy podczas hamowania - slabsze hamowanie, glosna praca hamulcow -to tylko wtedy gdy auto dlugo stoi - natomiast podczas normalnej eksploatacji rdza pojawia sie i znika -jest przeszlifowana przez klocki i nie ma wtedy problemu-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 20:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Vermilion napisał(a):
Nic nie poradzisz, to "wina" materialu.
raczej tlenu w atmosferze ktory wchodzi w reakcje z metalem ot takie minusy atmosfery he :] :] :hyhy:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Najlepiej posmarowac wd40 :rotfl: :rotfl: Rdzy nie bedzie a jak skutecznosc hamulcow bez rdzy wzrosnie :rotfl: :rotfl: :rotfl: Nie wiem czym tu sie przejmowac. Jezdze duzo i nigdy nie mialem rdzawego nalotu ale np teraz po tygodniu czy 2 stania na tarczach w TDSie mam nalocik. Ale wiem ze odpale sztuke, zrobie 2 km i bedzie po sprawie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 20:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Nie przejmuj się tym. Choć zaciekawiło mnie to, że w moich tarczach owy nalot praktycznie sie nie pokazuje... ale za to zcierają się błyskawicznie xD Owa rdza Ci nie szkodzi, zahamujesz raz i sie zciera. Jeździj i zapomnij o problemie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
palec216 napisał(a):
Vermilion napisał(a):
Nic nie poradzisz, to "wina" materialu.
raczej tlenu w atmosferze ktory wchodzi w reakcje z metalem ot takie minusy atmosfery he :] :] :hyhy:


Materiału też. Jedne tarcze bardziej są podatne inne mniej. Nowe tarcze mniej, Stare bardziej, etc :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 22:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
wspomionalem o tym -ze na tarcze dziala tez i temperatura i reszta innych czynnikow - stad nowe sa ciut dluzej jak nowe - a zreszta czym sie tu przejmoweac lac do pelna i w droge nigdy nie zardzewieja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 22:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
harnas621 napisał(a):
wspomionalem o tym -ze na tarcze dziala tez i temperatura i reszta innych czynnikow - stad nowe sa ciut dluzej jak nowe - a zreszta czym sie tu przejmoweac lac do pelna i w droge nigdy nie zardzewieja


zgoda wache lać i naprzód :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL