BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 16:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Jak to zrobic ?
PostNapisane: 24 maja 2009, 20:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 466
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Moje BMW: E60 535d
Garaż: E46 320d (2001)
E46 330d (2004)
Witam
Mam pytanko odnosnie ccfl, a dokladnie jak uzyskac taki efekt jak na filmiku?
Czy niezbedne jest przeprogramowanie pilota, czy wystarczy odpowiednie podlaczenie?

http://www.youtube.com/watch?v=aHOmFErQ ... re=related

z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 21:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
Te ringi nie są czasem podłączone do funkcji 'follow home'?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 21:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: ElblÂąg
ciekawe ciekawe :D tez tak chce jutro wlasnie montuje u siebie wiec moze juz ktos zna rozwiazanie. i pytanie czy pozniej na postojowce tez bedzie sie palic? :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 22:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
Garbat napisał(a):
Te ringi nie są czasem podłączone do funkcji 'follow home'?

kolega chyba ma racje :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 22:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57D30
U mnie w E36 przy otwieraniu centralnego z pilota zapala się światło w kabinie wiec jezeli u was tez tak jest to można pociągnąć kabelek od lampki ze środka do ringów i równocześnie podpiąć kabelk od postojówek tylko trzeba pamiętać zeby dać diody miedzy połączeniem

kabel od kabiny - ring i kabel postojówki - ring

i powinno smigac bez problemu

bo bez diod bedzie efekt ze po zalaczeniu postojówek zapali nam sie swiatlo w kabinie :)

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 23:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
po ponownym wsluchaniu sie w nagranie podejrzewam ze jednak jest to lampka bo zapala sie po otwarciu(na filmie) i gasnie stopniowo jak lampka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 01:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
efekt bardzo fajny, musze w końcu u siebie nad tym pomyśleć :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 21:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 455
Lokalizacja: Ino
Moje BMW: Brak
efekt super tez bym tak chciał :hurra:
jak ktoś potrafi to zrobić to niech daje DIY i foty :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 22:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: ElblÂąg
No i jak? nikt nie pomoze? Zdradzcie jak to zrobic krok po kroku :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 07:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57D30
pomogl bym ale nie posiadam e46 a w mojej e36 nie mam ringów


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2009, 13:37 przez zmp3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: PoznaĂą
Dokladnie tak jak zmp3 napisał.
Otwierasz auto zapala sie oswietlenie wewn. jak i ringi.
Na szybkiego naskrobałem w paincie jak to powinno wygladac. Nie jest to jakies super skomplikowane kazdy kto posiada jakies podstawy elektrotechniki itp da sobie rade bez problemu. A zeby nie ciagnac kabli do lampki oswietlenia na suficie mozna sie rownie dobrze dobrac do bezpiecznikow i odszukac odpowiedzialny za oswietlenie wewn. albo ( jak ktos ma) z lampki podswietlenia nog.
Obrazek

Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle zeby kolega sobie auta nie spaalił ;] Żart :P
powinno byc ok
Diody teoretycznie wystarczy dac na przewodach plusowych ale gdyz sa one bardzo tanie takze dla spokoju .......

_________________
SRP Drift team


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: PoznaĂą
OJ chwilka panowie bo nie jestem pewien czy jednak nie bedzie zwarcia hmm
Jest jeszcze taka opcja

Czy jest ktos na forum kto mniej wiecej wie o co kaman z kim moglbym podyskutowac na ten temat. Z tego co wiem to zasilanie jest podzielone na strony lewa prawa i tu moje pytanie czy nie bedzie zonka jak je połączymy razem tak jak na rysunku pierwszym.
Tu sie chyba prawo Kirchhoffa kłania. Ale sie naprodukowalem ;]

Obrazek

_________________
SRP Drift team


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
siema Kamel23! fajnie to narysowales. ale trzeba by sprawdzic czy na ringach nie ma stalej masy wtedy tylko +12 przez diody oczywiscie i po sprawie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: PoznaĂą
Masz racje moze byc, moze nie, nie wiem jeszcze. Chwilowo nie ma mnie w kraju, takze nie mam czasu pogrzebac. Jest jedno ale: pociagnalem oba przewody od lampki dlatego iz nie wiem czy jej sciemnianie nie jest sterowane minusem wlasnie dlatego diody na wszystkich drutach. Trzeba usiasc z miernikiem i obczaic co i jak. Napewno w niedalekiej przyszlosci bede temat przerabiał takze sie odezwe jak mi sie uda i auto sie nie spali ;]

_________________
SRP Drift team


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 13:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57D30
Na drugim rysunku jest juz przekombinowane nie potrzeba dodatkowych 2 diodek, ponieważ przy załączaniu postojówek i tak ci sie obydwie załanczaja :D chyba ze masz mozliwosc oswietlenie jednej strony gdy auto stoji na poboczu. Chodzi tylko o odseparowanie zasilania postojówek od swiatla w kabinie aby nie zalanczalo sie jedno podczas drugiego. Nie ma mowy o zadnym zwarciu chyba ze ktos pomyli bieguny .. ale i wtedy powinien poleciec tylko bezpiecznik.

Najprosciej zeby nie ciagnac kabli to znalesc bezpiecznik od swiatla kabiny i postojówek a wtedy tylko odpowiedznio w puszcze z bezpiecznikami pociagnac krótkie kabelki z diodami.

pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: PoznaĂą
No ja tak mam na wylaczonym silniku wlaczajac migacz w daną strone swieci ten postoj.
Dlatego chyba obrazek numer dwa. Jesli natomiast wepniesz sie w skrzynce bezpiecznikow za bezpiecznkiem od osw. wewn wydaje mi sie ze tam jest stale zasilanie ktore idzie dopiero na jakis uklad elektroniczny sterujacy sciemnianiem lampek. Dlatego trzeba sie podpiac za ukłądem elektronicznym czyli poprostu np. z lampki podswietlenia nog. Ale moge sie mylic narazie czysta teoria nawet jeszcze do auta nie zajrzalem ;]

JEsli chodzi o podlaczenie wszsytkiego w skrzynce bezpiecznikow to chyba jednak bedzie problem. Bo w E46 nie ma np. bezpiecznikow od swiatel postojowych sterowane sa one przez LCM i on jest tylko zabezpieczony.... przynajmniej tak jest u mnie.

_________________
SRP Drift team


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 22:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57D30
Ja tylko gdybałem w E46 nie grzebałem ale przymiezam sie do kupna :)

Wiec bede grzebac hehe, jak zrobisz wrzuc efekt i czy osigles to co chciales.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: PoznaĂą
zmp3 napisał(a):
Ja tylko gdybałem w E46 nie grzebałem ale przymiezam sie do kupna :)

Wiec bede grzebac hehe, jak zrobisz wrzuc efekt i czy osigles to co chciales.


Heh spoko ja tez tylko "teorie" wygłaszam; co prawda ja juz kupilem ale stosunkowo niedawno i nie mialem jeszcze czasu "pogrzebac"
Zrobie to napewno bo mi sie podoba ale najpierw np. przekładnia do regeneracji ma pierszenstwo ;]
:)

_________________
SRP Drift team


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 20:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
kamel23 napisał(a):
OJ chwilka panowie bo nie jestem pewien czy jednak nie bedzie zwarcia hmm
Jest jeszcze taka opcja


[url=http://images38.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/134/7ebf78ebfd4e0f25m.jpg]Obrazek[/URL]


IMHO to nie bedzie działać. Trzeba zmienić kierunek diod. Drugiej od lewej (od minusa), takoż czwartej pionowej po prawej (też od minusa). A także obydwu, które są podłączone do minusa lampki wewnętrznej. Reszta OK, tylko nie wiadomo co na to bezpiecznik lampki wewnętrznej?, ringi biorą trochę prądu, więc chyba trzeba by go powiększyć?

henix

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 23:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: PoznaĂą
Co do diód na minusie masz racje powinny byc odwrotnie :wstyd: ale moze wcale ich nie potrzeba to wyjdzie w praktyce.

Jesli chodzi o pobor pradu przez ringi(sluszna uwaga) znalazlem na necie ze 30cm dluga zimna katoda bierze 3W. Nie mialem tych ringow jeszcze w reku ale chyba sa krotsze. No ale niech zostanie 3W x2 to jest 6W x2 reflektory daje 12W.]
teraz korzystajac ze wzoru I=P/U to daje dodatkowy 1A obciązenia.
Nie wiem jaki jest tam wlozony bezpiecznik ale mysle ze da rade.
Ale co na to dodatkowe obciazenie powie LCM . ? Jak zapalimy ringi normalnie jako postoj.

_________________
SRP Drift team


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL