BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 08:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
bdbartek napisał(a):
Wiecie daliscie mi do myslenia poniewaz mysle czy zalac odrazu 5W40 czy stopniowo od 10W40 półsyntetyk przejsc na 5W40.... hmmm jestem we kropce :orany: :niepewny:



wlej 5w40 i nie sluchaj bzdur w stylu "panie ponad 10 lat to tylko mineral, no ewentulanie polsyntetyk". Wlej 5w40. Masz 113 000km, przeciez to nowy silnik, jesli byl serwisowany w ASO to nikt by tam nie przeszedl ot tak bez powodu z syntetyka na dół.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ÂślÂąsk
a co jak mam 290 tys zrobione bmw e-34 i jakiś idiota wlał do niej mineralny musze go płukać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 11:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
wlej 10w40 i najwyzej wymien go po 3-4 tys. na swiezy 10w40. Nic wiecej nie zrobisz.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 11:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kolega ma stara Omege, 2,0. Jaki ma przebieg nikt nie wie. Wciagala okolo 3 L 15w40 miedzy wymianami i halasowaly popychacze. Zmienil na 10w40, zuzycie oleju zmniejszylo sie, popychacze ucichly.. same korzysci.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 12:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Seat Leon
Kod silnika: 1.9 TDI
Cytuj:
bdbartek a co masz w ksiazce serwisowej?skoro uwazasz ze auto bylo do dzis serwisowane w aso to bankowo lali pelen syntetyk.druga rzecz jezeli przebieg masz oryginalna to sekundy sie nie zastanawiaj nad czyms innym niz syntetyk



doczytalem sie w ksiazce serv. ( cholerny niemiecki :D ) 5W40 syntetyk , markowany znakiem BMW :zdziwko: no ale nie kupie oleju bmw tylko castrola czy cus innego

_________________
W poszukiwaniach BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 12:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
no to potwierdza ze dokonales dobrego zakupu samochodu ;)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 20:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
ja zmieniłem teraz przy ostatniej wymianie oleju z pół na full syntetyk ,motor ma 185 tysiaków i powiem tak że nie zastanawiaj sie tylko lej syntetyka ,napółsyntetyku cykały popychacze przez około minute po odpaleniu jak był zimny a po wymianie po przejechaniu jakichś 800 kilosów jest cisza mimo że temperatury są coraz niższe 5w40 i bedzie dobrze.pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 10:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
a wiekszosc "mechanikow" niestety nie ma pojecia o olejach o kaze lec mineral bo "stary samochod" ewentulanie polsyntetyk.... Ostatnio mialem klienta, Alfa 166 2002 rok jakis diesel, facet chcial olej, pytam o przebieg, 120 000 km , polecilem mu pelen syntetyk, kupil. Po godzinie wraca i mowi ze mechanik kaze wziac 10w40 bo po syntetyku "przeczysci silnik jak kota" ciekawe co to znaczy wedlug tego "mechanika"......... rece opadaja...... sa jeszcze fachowcy prawda?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 11 stycznia 2007, 11:45 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 11:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam, jestem zainteresowany tym tematem i chce dolanczyc sie do rozmowy. Mam e36 `91 M40 1.6i 163 000 km niestety zalana mineralnym 15W40. Czy przy tym silniku, oleju i dosc agresywnym charakterze jazdy moge od razu zmienic na syntetyczny 5W40? Czy powinienem zalac najpierw polsyntetyk?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 11:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jesli masz od dawna 15w40, radzilbym najpierw polsyntetyk.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 12:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
Chyba teraz jest po drugiej zmiane na 15W40. Auto zostalo przywiezione z niemiec przez goscia na wlasny uzytek z wbitym przebiegiem 147 000 km do ks. serwisowej. Zostalo zarejestrowane i mialo wymieniony olej (15W40). Ja po odkupieniu tego auta z przebiegiem 159 000 km rowniez wymienilem wszystko, olej lejac taki sam. Dla pewnosci zejde najpierw na polsyntetyk. Dojezdzic na tym oleju do tych 10 000 km czy wymienic lepiej? Filtr rowniez nalezy wymienic? Czy trzeba go wymieniac z kazda wymiana oleju? Dzieki, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 13:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
!!!! FILTR WYMIENIAJ BEZWZGLEDNIE Z KAZDA WYMIANA OLEJU - GORZI ZATARCIEM SILNIKA POZOSTAWIENIE STAREGO FILTRA !!!!

mozesz normalnie zrobic 10 000 km 10w40 i pozniej wlac 5w40.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 13:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
Stones - a nie lepiej kupić jakiś półsyntetyk tani (np Lotosa :wstyd: ) zmienić filterek i pojeździć na nim na maksa z 2000 kilometrów a potem kupić markowy i wlać na 10000 km?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 14:01 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
zamen niech chlopak wleje w maire dobry polsyntetyk i spokojnie zrobi 10000.olej bardzo delikatnie plucze wiec 2000 nie maja zupelnego sensu.u mnie w m40 po wlaniu polsyntetyka dopiero po jakichs 7000 zrobil sie brudny.po nastepnej wymianie juz byl czysciutki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL